Support

Open search

TV vindt geen WiFi meer

Observer

Dag, Onze TV (UE40ES8000) ziet geen netwerken meer. Eerder zag het apparaat er ook maar één, al waren er twee in de lucht. Nu heb ik een andere router maar de TV ziet 'm niet. En na een reset ziet het apparaat ook de oude router niet meer, die ik om te testen weer even had aangesloten. Stroom eraf, nog weer een reset: helpt allemaal niks. Het enige verschil is dat na het weer aansluiten van de stroom de TV bij het zoeken na circa 5 seconden in een amper een halve seconde een beeld toont dat het beide wifi's ziet (maar niet de telefoon hotspot), maar dan ook onmiddellijk het zoeken stopt. En als ik dan daarna weer laat zoeken, komt er een iets ander beeld en draait de opdracht 30 seconden, zonder ook maar enig resultaat. Weet iemand hoe dit probleem op te lossen? Dank vast en groeten, Marcel

12 ANTWOORDEN 12
Superuser II
Superuser II

Hoi @Adm2018/Marcel, is de firmware van de tv up to date? Mss ff checken door m, als t mogelijk is, op een LAN kabel aan sluiten. Eerder ergens gelezen dat er met een UE40ES7000 een soortgelijk probleem was. Daar moest een monteur aan te pas komen. Niet duidelijk wat er vervangen is. Ik hoop dat t bij jou niet nodig is. Suc6!

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help...
Voyager

Heb je ook al gekeken naar de frequenties van je router ? Staat die mss op 5 Ghz en je tv op 2,4 Ghz ? Ook de andere instelingen zoals ip-adres e.d. zijn natuurlijk van invloed op wel of geen verbinding.

Black Belt 

Wat hou ik van de Community en zijn leden, ik hoef bijna niks meer te doen! @Adm2018 aangezien je een nieuwe router hebt, is het advies van @JohnAng wellicht het meest relevant. Weet je toevallig nog of je je mobiele hotspot op 5 Ghz of 2,4 Ghz hebt gezet? Deze TV kan namelijk alleen omgaan met 2,4 Ghz Wifi. Nu hoop ik dat je al geholpen bent door dit aan te passen in je router, maar een bekabelde verbinding zou dan sowieso moeten werken. Ben je nog in de gelegenheid om dat te testen? Ik hoor het graag!

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
Superuser II
Superuser II

Dit zou best de oorzaak kunnen zijn, maar het blijft merkwaardig dat beide WiFi's heel kort worden weergegeven zoals @Admin2018 schetst. Dit verklaart echter niet waarom de mobiele hotspot niet gezien wordt. Die kan idd op 5 Ghz staan.

Nog even een vraag aan @Admin2018: wat bedoel je precies met "En als ik dan daarna weer laat zoeken, komt er een iets ander beeld"?

Groet, Dick
Superuser II
Superuser II
Hoi @Admin2018

Heb je dit nog op kunnen lossen?

Groet, Dick
Apprentice

Zelfde probleem..weet iemand al een oplossing?

Superuser II
Superuser II

Goedenavond @Aukje14 , Aukje,

Dit schiet natuurlijk niet op zonder de gegevens van de tv. Ik kan hier zo niks mee.

Wat is de volledige Model Code, dus inclusief XXN, van de tv? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Wat is de huidige softwareversie van de tv? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
Apprentice

Modelcode:

UE40ES8000S

Software

T-ECPDEUC-2022.0,BT-S/G

Version NO:01

Al gedaan:

Opnieuw instellen draadloos- pakt t niet

Verschillende keren reset. 

Enkele keer ziet hij wel de netwerken maar bij invoeren sleutel pakt ie het niet en gaat ie het vervolgens via bedraad proberen. Dat had ik niet aangesloten.

Heb gebeld met Samsung of er een harde reset mogelijk was om zo ook de netwerkinstellingen opnieuw te configureren.

Helaas niet mogelijk. Samsung had ook geen andere oplossing. Wel met wifi hotspot geprobeerd. Ook deze pakt ie niet.Mogelijk defect aan draadloze adapter. Mss wifi dongle. Maar is niet zeker of dat kan.

Vervolgens zelf nog bedraad aangesloten. In de hoop dat er een software update mogelijk was. Ook niet.

Toen netwerk andere naam gegeven en gecontroleerd in hoeverre modem/ router op 2,4 staat. Dat laatste daar kwam ik niet helemaal uit maar heb begrepen dat modem/router Expedia v10 op beide frequenties zit.

Tevens nog gekeken of ik op druk kanaal zit maar dat is ook niet het geval.

Groetjes Aukje

Apprentice

Modelcode

UE40ES8000SXXH

Top Posters