Support

Open search

Surround icm Soundbar en Multiroom M7 speakers

First Poster

Al jaren werkt bij ons het Surround geluid af en aan. Er zijn periodes waarin we nooit wat hoeven in te stellen, en periodes dat hij alleen maar een geluid geeft dat het verbinden is mislukt.

Wij hebben de Samsung UHD TV UE65HU8500LXXN, een Samsung Soundbar HW-H750 en twee Multiroom M7 speakers WAM750. Via de app kunnen wij deze drie speakers groeperen en via de TV instellingen Geluid - Luidsprekerinstellingen - Uitvoer TV-geluid op Multiroom en Multiroom Link - Instellingen op Soundbar + Surround. Hier kunnen we de speakers op de juiste plek zetten en een luidsprekertest doen. Dit gaat allemaal goed, alle speakers maken om de beurt geluid tijdens de test. Als we dan op OK klikken geeft de TV aan dat de luidsprekerinstellingen worden geconfigureerd. Eerder ging dit altijd goed maar nu doet hij het niet meer. Hij blijft laden en gaat uiteindelijk terug op de interne speakers van de TV, zonder enige foutmelding.

Is er iemand die weet wat wij nog kunnen proberen?

5 ANTWOORDEN 5
Nick Moderator
Moderator

Wanneer je in de Multiroom app kijkt, zie je daar wel dat alle apparaten nog netjes verbonden zijn en gegroepeerd?

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
First Poster

Ja, alle speakers zijn verbonden en gegroepeerd. Het is echter wel zo dat soms na de poging om ze te verbinden met de TV de speakers opnieuw gegroepeerd moeten worden. 

Nick Moderator
Moderator

Maar uiteindelijk krijg je het dus helemaal niet meer voor elkaar, de laatste stappen? Als je alle stappen hebt doorlopen en je selecteert via de tv geluid via externe bronnen, krijg je dan niet het geluid via jouw systeem?

---------
Signature-Note10
First Poster

Het gaat allemaal goed totdat ik de speakers verbindt. Zojuist het proces nog een keer doorlopen. Alle speakers waren zichtbaar in de app. Ik heb er een groep van gemaakt zonder problemen. Op de TV heb ik de instellingen zo gezet dat deze de speakers gaat gebruiken. De TV gaat dan een aantal minuten configureren. Tot mijn verbazing deed hij het nu wel, maar enkel alleen met de Soundbar en een van de M7 speakers. Het lampje van de M7 speaker die niet aan stond begon te knipperen en werd daarna rood. In de app ligt deze speaker er ineens uit. De app gaat nu configureren, met als resultaat de melding 'We were unable to group your speakers. Tap Ungroup to try again'. Als ik op Ungroup tik is alleen de Soundbar nog zichtbaar in de app, welke steeds blijft melden dmv een geluidsignaal dat deze geen verbinding heeft. Als ik na het schrijven van dit bericht de multiroom app weer open, staan alle drie de speakers er weer gewoon in, ongegroepeerd. Zo gaan we het rijtje steeds opnieuw af, steeds zonder succes. 

Nick Moderator
Moderator

Duidelijk. Ik zou in dit geval jouw router resetten (minuut van het stroom) en alles opnieuw verbinden. Je kunt ook de speakers resetten en de soundbar, dit adviseer ik ook eerst even te doen. Als je daarna nog eenmalig het hele proces doorloopt, wat gebeurt er dan?

---------
Signature-Note10
Top Posters