Support

Open search

Soundbar niet aan (wel uit) via HDMI Arc (55Q85R)

First Poster

Ik heb een 55Q85R toestel met Connect box. De Soundbar is via HDMI Arc aangesloten.

Nu gaat de Sounbar wel aan maar na lange tijd standby niet aan als ik de TV aanzet.

Als de TV aanstaat en deze afzet, doet de Sounbar het wel. Alleen na langere tijd niet.

Alles geprobeerd, andere HDMI kabels etc maar probleem blijft.

Lijkt op firmware probleem aangezien een vriend bij mij welke de Q7 heeft geen problemen heeft 

7 ANTWOORDEN 7
Nick Moderator
Moderator

Dit zou natuurlijk altijd moeten werken. Even een vraagje: hebben jullie verder wel dezelfde soundbar en welke soundbar heb je precies?

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
First Poster

Morgen,

Ik ben de Quality Manager bij Vogel's en ben de tussenpersoon voor beide klanten vanwege de klacht dat de Soundbar niet aan gaat. Het betreft een Soundbar van Vogel's.

Deze klacht heb ik nog niet eerder ontvangen van andere klanten en van de Soundbar zijn toch al duizenden verkocht.

Het probleem is niet bij de Q7 welke ik op het bedrijf heb getest

Nick Moderator
Moderator

Duidelijk! Hebben beide tv's dezelfde software? Kun je daarnaast even kijken op welke software de tv momenteel draait? Dit kun je zien door de Instellingen (menu) te openen en daar ondersteuning > Over deze tv te openen. 

---------
Signature-Note10
First Poster

Ik ben momenteel niet bij deze klanten maar ik heb (toen ik hun heb bezocht) de software gecontroleerd en waren beide de laatste versie

Nick Moderator
Moderator

Ook vergeleken met de website? Deze kan namelijk weleens voorlopen. 

---------
Signature-Note10
First Poster

Middag,

De TV heeft de nieuwste update maar nog steeds problemen. De Soundbar (ik heb diverse merken geprobeerd) gaat niet aan. Er zijn geen andere devices aangesloten dus alleen de Soundbar op HDMI Arc.

Niet alleen de Q8 maar ook Q7 (welke dezelfde TV is alleen andere voet en achterkant) heeft dit probleem.

Wat gaat Samsung eraan doen om dit probleem op te lossen, update software ?

Nick Moderator
Moderator

Dit kan ik alleen doorgeven in dit geval. Als alleen de optie aanzetten niet werkt is het helaas niet iets dat ik zo kan troubleshooten, hopelijk komt er een update voor!

---------
Signature-Note10
Top Posters