Support

Open search

Smartview werkt niet

First Poster

Ik ga het nog een keer proberen. Ik heb sinds 2 weken een nieuwe Qled 7 serie 65 inch tv , prachtige mooie tv maar op mijn oude ( EU8000 ) werkte smartview probleemloos, bij deze helaas niet. ik heb al een medewerker van u aan de lijn gehad (nutteloos) en heb via messenger contact gehad met een medewerker van u , ook dit was nutteloos. ik heb aangegeven dat ik op hetzelfde netwerk een WD my cloud heb , dit is een soort van nas alleen binnen het eigen netwerk , mijn PC herkent de tv maar als ik smartview opstart ziet hij de tv maar als ik dan er op klik blijf ik de melding krijgen ; something went wrong please try again . Ik krijg hem niet werkend en dat bij een tv van bijna 4000 euro, ik vind dat slecht , is er nou echt niemand bij samsung die een oplossing heeft ? ik hoor het graag
mvg.
K.Klomp
[Persoonlijke gegevens verwijderd. ^Lot]

10 ANTWOORDEN 10
Superuser II
Superuser II
Hoi Klaas,

Wat frustrerend zeg :( Ik heb dit nog niet eerder gezien. Klopt het dat de modelcode van je TV QE65Q7FAMLXXN is? En heb je de versie van het besturingssysteem op je PC voor me (bijvoorbeeld Windows 10)? Dan zal ik eens kijken of ik iets kan vinden.
--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
Explorer

Hallo Klaas1,

Heb je al geprobeerd eerst SmartView compleet te verwijderen, je PC opnieuw op te starten en vervolgens SmartView opnieuw te installeren?

Ik ben geen Samsung expert maar ik weet dat in de op gezette verbinidng tussen de PC/telefoon ID's worden uitgewisseld. Mogelijk staat het ID van je andere TV nog in je PC/telefoon waardoor uit beveiligingsoverwegingen de communicatie wordt geblokkeerd. Als dit het geval zou zijn is het misschine het beste om op je PC/telefoon de oude installatie te verwijderen en vers een nieuwe installatie te doen waardoor het gehele protocol van identificatie opnieuw wordt doorlopen. Ik zeg niet dat dit het probleem is maar het is eenvoudig te proberen en als het werkt scheelt het een hoop ergenis.

m.v.g. Johan Taal

First Poster

Goedemorgen,

Ik had gisterenavond al per mail gereageerd maar dat ging uiteraard niet dus bij deze.

Het modelnummer klopt behalve de laatste 4 letters (LXXN) die zie ik niet op de tv terug, en ik werk met windows 10.

Ik heb gisteren Plex gedownload en dat werkt wel gewoon, maar het blijft vreemd dat Smartview van Samsung niet op deze tv werkt en op mijn oude  (Samsung UE55ES8000 ) wel.

Ik hoor het wel.

mvg.

Klaas

First Poster

Bedankt voor het meedenken, maar het opnieuw instaleren heb ik al een paar keer gedaan en ook dat lukte niet.

mvg.

Klaas

Superuser II
Superuser II
Dit is zeker vreemd Klaas... Ik kan hier ook eigenlijk niets over vinden. Kun je eens kijken of er een update voor je TV beschikbaar is (http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1033099)? Anders kun je proberen een reset van je TV uit te voeren (http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1019604). Alles wordt dan teruggezet naar de standaardinstellingen en veel softwarematige problemen worden dan mogelijk opgelost.
--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
BruceH Moderator
Moderator

Hey @klaas1,

had je het bericht van Kevin nog gezien?

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
First Poster

Ja ik heb het bericht gelezen, maar ik heb Plex geinstaleerd en dat werkt prima, jammer van Smartview maar daar zijn geloof ik wel meer klachten over, al werkte het prima op mijn oude tv.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

mvg.

Klaas Klomp

New Member

Op 3 maart 2019 wil ik Samsung Smartview op mijn Windows 10 pc installeren, maar ook ik loop tegen dezelfde problemen aan: installatie Smartview blijft aan het einde van de installatieprocedure "hangen". Wel desktop icoontje, maar start niet. Bij "verwijderen" meldt het systeem dat er geen Smartview geïnstalleerd is. Helaas.... NUTTELOOS!

BruceH Moderator
Moderator

@Cisca1953, dat zou moeten werken. Zoek anders eens bij Deze computer naar Smart View en verwijder alles. Probeer het dan nog eens.

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Top Posters