Support

Open search

Smart View werkt niet meer

Apprentice

Hallo,

Smart View werkt wel degelijk op mijn smartphone. 

Het probleem ligt bij mijn pc, ik zie het scherm TV samsung staan maar de pc wil geen connectie maken.

Ik heb al vanalles geprobeerd, momenteel nog geen oplossing gevonden.

Het werkt wel via HDMI kabel, maar dit zou ik liever vermijden.

Superuser II
Superuser II

Hoi @cricri3,

Net even zitten zoeken in het Forum en las dat Plex misschien een oplossing zou kunnen zijn.

Heb je hier eventueel iets aan? https://www.plex.tv/nl/downloads/

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help...
Apprentice

Bedankt voor de moeite.

Ik heb plex geïnstalleerd (kende het programma niet), maar ziet er handig uit.

Om connectie te maken met een ander scherm moet ik "Cast" selecteren? 

Klein schermpje rechtsbovenaan...?

Superuser II
Superuser II

Hoi @cricri3,

Weet ik niet meer precies. Ik heb die app ooit op mn Apple TV gehad, maar heb me er eigenlijk nooit in verdiept.

Je zou dat idd moeten aanklikken, maar ik vrees dan je dan een Chromecast nodig hebt.

Hiermee kun je dus 'casten'. Een soort AirPlay van Apple.

Op zich sowieso een leuk ding, want je kan dus apps bv. Youtube, of foto's op je Android tel./iPad of iPhone casten naar je tv, mits ze beide op hetzelfde netwerk zitten.

Hierbij een link van beide Chromecasts (gewone en Ultra) met specs en reviews. Misschien heb je er iets aan..

https://www.coolblue.nl/zoeken?query=chromecast

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help...
Black Belt 

@cricri3, ik wilde toch Smart View nog een kans geven Ik heb nog een aantal netwerk instellingen voor je waarmee de TV je PC zou moeten kunnen zien (en andersom) zou je dit nog voor me willen controleren?

- internetprotocol ipv IPv6 op IPv4 zetten;
- instellen dat TV gebruik maakt van 2,4 Ghz ipv 5,0 Ghz;
- DHCP instellingen dienen aan te staan;
- open de volgende poorten: 445, 443 en 80.

Ik hoor graag of het helpt

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
Apprentice

Beste,

Ik heb alles gedaan poorten geopend, protocol aangepast enz... smart view er weer af en terug op de PC.

Slechte nieuws is, mijn PC weigert nog steeds connectie te maken met het samsung scherm.

Goeie nieuws is dan mijn TV kan opnieuw connectie maken met de PC (wat ook niet meer lukte).

In een mapje video op de PC kan ik mijn films plaatsen en via de TV ophalen :smileyhappy:

Smart TV werkt dan misschien wel niet meer, maar op deze manier is het voor mij ook prima.

Dus op één of andere manier heeft jouw advies toch geholpen.

Bedankt voor de tijd die je er hebt ingestoken om mij te helpen :smileyvery-happy:

Black Belt 

Hahaha, het blijft een beetje knagen dat Smart View alsnog niet werkt, maar ik ben wel superblij te horen dat het nu op een andere manier wel gelukt is heel graag gedaan en een fijne avond gewenst!

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
Apprentice

Ik begrijp het ook niet hoor met die smart view... de ene moment kan je films kijken en ineens weigert je pc met het scherm connectie maken... Technologie is fijn ALS het werkt :smileylol:

Black Belt 

Zeker waar! Gelukkig ben je er niet van afhankelijk en werkt het prima direct via je netwerk

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
Observer

Bij mij bleef hij bleef de app telkens hangen als ik wel geconnect was met de tv (na ziggo update afgelopen dagen). 

de oplossing bij mij was bij netwerk instellingen op mijn pc hier moest ik bij mijn wifi instellingen hem van openbaar naar prive zetten. 

Hierdoor ziet mijn Tv mijn laptop  en werkt smartview weer

Top Posters