Support

Open search

Samsung UE55KS8000 geeft grijs bij zwart beeld

First Poster

Hallo,

Sinds kort heeft mijn Samsung UE55KS8000 last van een grijs beeld. Dit gebeurd naar een tijdje de TV aan te hebben gehad, beeld wordt dan vaal en bij zwart beeld (of donkere beeld op TV) is het licht grijs. Het lijk wel bleeding maar dan over het gehele paneel. Zie foto.

Settings meerdere malen opnieuw ingesteld, maar heeft helaas geen zin..

Heeft hier iemand ook last van, of wellicht een oplossing?

Alvast bedankt.tv.jpg

7 ANTWOORDEN 7
BruceH Moderator
Moderator

Hi @FirePhoenix,

Dat is vreemd! Als je alle externe apparaten ontkoppelt, en de beeldtest uitvoert, zie je het dan ook? 

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
First Poster

Hi BruceH,

Bedankt voor het reageren.

ik heb alles los gehad test gedaan, maar helaas zie je weinig met deze test aangezien er geen volledig zwart (test) beeld bij zit. ik heb 2 van deze toestellen allebei de zelfde instellingen maar helaas, naar een tijdje tv kijken wordt het beeld vaal en zwart ligt heel erg op.. het leuke is dat het toestel net 6 maanden uit de garantie is..

Toestel is ook up-to-date.

BruceH Moderator
Moderator

Ook niet in de zogeheten greyscale afbeeldingen?

---------
Signature-S10
First Poster

Nee helaas kun je er weinig aan opmaken aan die zelf-tester. Op internet staat helemaal niks over dit probleem. 

BruceH Moderator
Moderator

Als het op de beeldtest niet te zien is, kan ik hier geen monteur inplannen. Het kan wel, maar als blijkt dat dit binnen de specificaties valt, dan komen er kosten bij kijken.

---------
Signature-S10
First Poster

2.jpg

Hi,

Het is wel te zien op de grey test, alleen om de foto moet je dan weer goed kijken. Ik heb ze gemarkeerd. Ik zal dit weekend eens beter foto's te maken.

BruceH Moderator
Moderator

Prima! Dan wacht ik de foto's even af. 

---------
Signature-S10
Top Posters