Support

Open search

Samsung UE43NU7405 start uit zichzelf op

Highlighted
First Poster

Hallo,

Mijn TV start zichzelf een aantal keren achter elkaar opnieuw op. Vervolgens een paar minuten weer niks en dan weer een aantal keer achter elkaar. Dit is heel erg vervelend. Dit gebeurt eigenlijk alleen als ik mijn Xbox aan heb staan (via HDMI poort 1). Zijn hier oplossingen voor?

5 ANTWOORDEN 5
Community Manager

Hi @Maxjek95x,

Lijkt te komen door Anynet, kun je dit eens uitschakelen?

Kies voor ‘Algemeen’ > ‘Beheer externe apparaten’ > ‘Anynet+ (HDMI-CEC).

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
First Poster

Dit heb ik reeds geprobeerd, helaas zonder resultaat

Community Manager

Als het met andere apparaten niet voorkomt, lijkt het aan de Xbox te liggen of een instelling hiervan. 

Als tip, zag ik het volgende, kun je dat eens proberen?

Seemed to be solved when turning the Xbox resolution from 4K to 1440p or lower. Was able to get everything sorted by changing the Xbox video settings from 8 bit to 10 bit, which is odd considering the NU8000 is actually an 8 bit unit. My guess is that it has something to do with the color enhancement Samsung has added that it makes the Xbox think it's 10 bit (or perhaps it straight up claims to be 10 bit?).

---------
Signature-Note10
First Poster

Vergeten om te updaten: het gebeurt ook zonder dat ik een hdmi-kabel heb aangesloten. Dus als ik bijvoorbeeld gewoon Netflix kijk dan is het probleem er ook. Ligt dus niet aan de HDMI-aansluitingen of aan de Xbox.

Community Manager

Kun je deze stappen eens doorlopen?

1 Haal batterijen uit afstandsbediening(en) om defecte afstandsbediening uit te sluiten;
2. Ontkoppel externe apparaten en internet van TV (extern apparaat of WiFi/LAN kan TV prikkelen aan te springen);
3. Zet automatische update uit: Menu - Ondersteuning - Software Update - Automatische update;
4. Zet spraakherkenning en bewegingsbediening uit;
5. Software update en reset.

---------
Signature-Note10
Top Posters