Support

Open search

Samsung UE32H6200AWXXN reageert niet/amper

New Member

De afgelopen 2 maanden is onze Samsung Smart-tv van een prima device veranderd in een 'drama'.

Van de ene op de andere dag is het gedrag dusdanig onvoorspelbaar, dat we denken aan het vervangen van de TV.

Hierbij een laatste poging (😉) om de TV nog aan de praat te krijgen.

Concreet: na het aanzetten van de TV reageert de TV niet of nauwelijks op de afstandbediening. We maken gebruik van een CI module waarvan we na het lezen van een topic de "On demand (rode knop) instellingen" al van hebben gedeactiveerd.

Dit lijkt (misschien is dit hoop) enig effect te hebben.

De afstandbediening zelf werkt prima op onde andere TV, de zender van de 'ab' is vrij en het signaal komt aan bij de TV (infraroodsignaal licht op).

De opdracht wordt niet/nauwelijks opgevolgd, of pas na meer dan 20 seconden.

'Gelukkig' werkt de AAN/UIT knop wel.. (vaak met 'slechts' een paar seconden vertraging bij uitzeten)

Diverse malen de TV naar fabrieksinstellingen teruggezet. Een keer of 20 zonder resultaat, maar de 21e keer heeft dit ongeveer 2 weken het gewenste effect gehad. Helaas is daana het oude (vervelende) gedrag weer terug gekomen.

Software versie 2880, software updates staan aan.

De smartfunctie van de TV werkt niet meer, de TV vindt geen netwerk (meer). Dit heeft voorheen prima gewerkt.

Het netwerk zelf is online, diverse andere apparaten zijn 'gewoon' verbonden met het netwerk.

Netwerkstatus van de TV: Draadloze netwerkverbinding is mislukt (MAC, IP, Subnet, Gateway, DNS staan allemaal op 0.0 etc.

(de 2 weken tussendoor dat de TV het weer deed, functioneerde ook de smartfuncties weer)

Mijn eigen gevoel is dat de TV op de achtergrond 'enorm' druk is met het uitvoeren van opdrachten waar ik niet om heb gevraagd. Helaas is dit voor een (relatieve) leek niet aan te tonen/ op te lossen.

Kortom: hulp voor de traagheid en de niet-beschikbare smartfuncties/netwerk is gewenst

1 ANTWOORD 1
Tim Moderator
Moderator

@M_arco Wat jammer dat jouw tv niet meer werkt naar behoren :( Ik heb opgemerkt dat er een nieuwere firmware versie beschikbaar is voor jouw televisie (2890.2). Je mag deze handmatig via USB installeren op de tv. 

---------
Signature-Note10
"You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
Top Posters