Support

Open search

Samsung TV UE55JS8000L schakelt uit na willekeurige tijd

Highlighted
OPGELOST
First Poster

Hoi,

Ik beschik over een Samsung TV van het type UE55JS8000. Sinds dat ik firmware 1530 gebruik, en ondertussen firmware 1531 (mei 2019) heb ik het probleem dat de TV zich soms onverwactt uitschakeld na een willekeurige tijd.

Soms gebeurd het als de tv nog geen 10min aanstaat, soms na ongeveer een uur. Het tijdstip varieert. Sommige dagen blijft hij ook gewoon aan. Je krijgt dan links onderaan de countdown van 60s te zien waar je het nog wel kan onderbreken door op ok te klikken.

Het lijkt er dus op dat de instelling voor automatisch uitschakelen getriggerd wordt, maar deze staat ingesteld op de standaardwaarde van 4u. Je krijgt dan links onderaan de countdown van 60s te zien waar je het nog wel kan onderbreken door op ok te klikken.

Er is al meermaals een factory reset gedaan, zelfs een factory reset vanuit het service menu, maar het probleem blijft terugkeren.

Bedankt,

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Community Manager

Okay, duidelijk! 

Als er al een reset is uitgevoerd en alles is up-to-date, kan ik op afstand ook niets anders voor je doen. Ik kan een reparatieverzoek indienen, maar daar komen buiten de fabrieksgarantie wel kosten bij kijken. Je zou dit nog kunnen voorleggen aan de verkoper, aangeziene je met hen een overeenkomst hebt gesloten en wettelijk zijn zij verplicht om voor een oplossing te zorgen.

Mocht je liever kijken naar een nieuwe TV, dan kun je mij ook een privébericht sturen, dan kan ik wellicht wat moois voor je regelen. ;-)

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
Community Manager

Hi @Brampiec,

Welkom op de Community!

Heb je de reset zelf gedaan vanuit het service menu? Zou je een foto mee kunnen sturen van de melding die je te zien krijgt?

---------
Signature-Note10
First Poster

Beste,

De rest vanuit het service menu is uitgevoerd door samsung zelf. De melding die je te zien krijgt is exact de zelfde countdown timer van 60s in de linker benenden hoek die normaal pas na 4u te zien krijgt, ik heb nu niet direct een foto voor handen. Echter gebeurd het de laatste tijd meetal ergens in de eerste 2u dat de tv aanstaat als het gebeurd, heel verdacht. 

hopend dat u mij kan verder helpen hiermee?

Mvg,

Bram

Community Manager

Okay, duidelijk! 

Als er al een reset is uitgevoerd en alles is up-to-date, kan ik op afstand ook niets anders voor je doen. Ik kan een reparatieverzoek indienen, maar daar komen buiten de fabrieksgarantie wel kosten bij kijken. Je zou dit nog kunnen voorleggen aan de verkoper, aangeziene je met hen een overeenkomst hebt gesloten en wettelijk zijn zij verplicht om voor een oplossing te zorgen.

Mocht je liever kijken naar een nieuwe TV, dan kun je mij ook een privébericht sturen, dan kan ik wellicht wat moois voor je regelen. ;-)

---------
Signature-Note10

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

First Poster

Beste,

Bedankt voor je antwoord. Echter is mijn probleem nog niet opgelost en heb je het topic al wel geflagged als "Opgelost", wat ik jammer vind.

Dit is al mijn 2de samsung TV die kort na de garantie periode rariteiten / defecten begint te vertonen. Want ook het volgende probleem doet zich soms voor (lees om de 14 tal dagen): switchen tussen de input HDMI2 en HDMI1 levert soms heel donkere kleuren op. Alle stroom wegnemen en dan terugzetten lost dit op.

+ HDMI ARC (Anynet) doet ook niet altijd wat het moet, al wordt er in deze discussie al snel naar de rand apparatuur gewezen... Mij lijkt het erop dat de moederprint niet meer 100% ok is...

Jammer genoeg was ook mijn voorgaande tv na 3 a 4 jaar defect. Telkens meer als 2000 euro betaald voor de toestellen en alweer problemen... 

Community Manager

Ik begrijp de situate, maar wij kunnen zoals ik in mijn vorige bericht heb aangegeven op afstand niet veel voor je doen.

Je zou het nog bij de verkoper kunnen aankaarten.

---------
Signature-Note10
Top Posters