Support

Open search

Samsung QLED 2018; nóg mooier

Apprentice

N.a.v. de meedimmende ondertiteling, wat mij opvalt is juist het oplichtende effect  zodra ondertitels in beeld komen. Dit had ik ook al bij mijn vorige toestel de UE55HU7500 led tv. 

Wat ik wilde vragen of dit bij alle bronnen zich voordoet. Dus zowel bij TV uitzendingen, bluray speler, youtube/Netflix, mediaplayers e.d.

Mvrgroet, 

Wilco

Superuser I
Superuser I

@BonesNLJammer dat je het niet wilt toelichten, maar dat is jouw keuze

Explorer

Jammer dat u niet kunt lezen

First Poster

@Wilco: bij mij is het echt alleen als ik kijk via een externe brond (usb-stick, media player e.d.). Niet als ik TV kijk via mijn KPN decoder en ook niet als ik Netflix of Youtube kijk via internet.

Explorer

En heb je ook een Qled Q9?

Apprentice
Wellicht komt dat door dat de onderTitel in vaak ingebakken is of door de mediaplayer kennelijk wat afwijkend , bij externe titels, gecombineerd wordt met het beeld.
@BonesNL : is het bij jou ook alleen bij gebruik van externe media?

Btw. Ik heb een Q9.
Explorer
Nope.
First Poster

Nee, in heb de Q8 2018

Explorer

Betreft oplichten heb ik misschien een tijdelijk oplossing. Als je dit merkt ga je naar de HDMI connectie en verander deze naar PC of blue ray of iets anders. Daarna is het oplichten weg totdat je de tv uitzet.

Zie filmpje dat ik dit weekend heb gemaakt: https://youtu.be/rszHsLsx7yc (toevallig bij het rondzappen weer op zo hinderlijk oplichten gestoten.)

@SjorsK betreft feedback voor mods; in mijn post geef ik aantal keren feedback QLED-Q6FAM-2017-ondertitels-en-local-dimming  staan ook links in naar youtube filmpjes van de owner van deze thread gepost eind 2017 55qled-beeld-word-licht-en-donker-bij-verschijnen-van . Dus al sedert eind 2017 melding van dit fenomeen op qled reeks.

Explorer

Ik heb het idee dat het (bij mijn 65 inch q7 2018) juist bij Netflix en dan voornamelijk HDR het op z'n ergst is. De subs zijn denk ik gewoon veel te fel en groot en daarom licht het hele scherm op. Als ik via de (SONY) 4K speler kijk (en ook netflix)  heb ik het idee dat het vrijwel niet aanwezig is. Ik zal kijken of ik het binnenkort even kan testen en online zetten...

Nadeel aan deze oplossing is dat alle instellingen weer zijn eigen voor en nadelen hebben. En dat de tv moeite heeft zijn hdmi instellingen te onthouden. Bijvoorbeeld de instelling "PC" is heel achterlijk, helemaal dichtgetimmert door Samsung. Zo kan je dus nooit dezelfde kwaliteit kalibreren voor die uitgang.

Ook verdwijnt mijn 4K speler geregeld uit de instellingen en het smartmenu. Wonderbaarlijk blijft mijn, met de hand instelde NAD versterker nu wel staan....  Ik zal even te kijken of de TV al wil updaten naar de nieuwe versie, want tot nu toe gaat ook dit niet automatisch...

Top Posters