Support

Open search

Samsung QE65Q85R in combinatie met HW-Q90R en Dolby Atmos/ DTS:X ondersteuning

Highlighted
OPGELOST
First Poster

Eindelijk was het zo ver, ik had besloten mezelf voor mijn verjaardag te verwennen met een mooie thuisbioscoop, de QE65Q85R met een No Gap Wall-Mount aan de muur gehangen en alle kabels mooi verborgen. De soundbar staat eronder op de kast en speakers naast de bank, helemaal klaar voor optimaal genieten. 

Dus vervolgens 4k content opgezocht via de Netflix en Youtube SmartApps en wow dat ziet er super uit! Toen was ik natuurlijk ook benieuwd naar het Dolby Atmos geluid en toen liep ik tegen een muur aan.. 

Via de SmartApps op de tv kan blijkbaar geen Dolby Atmos/ DTS:X worden doorgegeven naar de soundbar, wat een domper zeg. Na veel onderzoek lijkt het te maken te hebben met het ontbreken van de eArc functionaliteit (als ik het goed heb), of misschien de ondersteuning van de smartapps zelf? Dit is mij een beetje onduidelijk. Het lijkt alsof ik nu een ander extern apparaat moet aanschaffen, zoals een gameconsole (xbox s, ps4) of een mediacenter (Appletv - liever niet, Nvidia Shield, Raspberry Pi). 

Op Facebook heb ik de vraag gesteld aan de Samsung helpdesk waar het mee te maken kan hebben, maar afgezien van van de chatbot, heb ik tot op heden geen antwoord van een medewerker gehad.

Ik vraag mij heel erg af wanneer de firmware update voor eArc op de planning staat en of de SmartApps daarmee meteen Dolby Atmos/ DTS:X bieden. Wie kan mij hier antwoord op geven? Het kan toch niet zo zijn dat ik premium systemen aanschaf van dezelfde fabrikant en dat dit niet naadloos samenwerkt?

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
Superuser II
Superuser II
Kan je in het Menu het Geluid op Dolby Digital Plus zetten? Staat bij de expert settings. En kijk dan eens bij de film Mowgli als voorbeeld die heeft als het goed is Atmos.
---------
Samsung Galaxy Note 10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

First Poster

Meteen na mijn werk geprobeerd. Inderdaad stom dat ik die optie niet gevonden had! Meteen bij netflix krijg ik atmos op de soundbar te zien en een topgeluid. Bij youtube is de optie echter afwezig, is het met die app niet mogelijk?

Dank voor je antwoord iig.

11 ANTWOORDEN 11
Superuser II
Superuser II
Kan je in het Menu het Geluid op Dolby Digital Plus zetten? Staat bij de expert settings. En kijk dan eens bij de film Mowgli als voorbeeld die heeft als het goed is Atmos.
---------
Samsung Galaxy Note 10+

Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!

First Poster

Meteen na mijn werk geprobeerd. Inderdaad stom dat ik die optie niet gevonden had! Meteen bij netflix krijg ik atmos op de soundbar te zien en een topgeluid. Bij youtube is de optie echter afwezig, is het met die app niet mogelijk?

Dank voor je antwoord iig.

Superuser II
Superuser II
Geen idee volgens mij is die app nog niet zover..
---------
Samsung Galaxy Note 10+

Apprentice
Blijft wel raar dat de Audio Codec niet automatisch door de TV herkend en geselecteerd wordt toch? Dat gebeurd wel met de Video Codec namelijk.
First Poster

hoi,

ik heb ook de soundbar HW q90r en een Samsung 55 qled 2018. Als ik Netflix start inderdaad dolby + bij geluid tv ingesteld. Bij film mowgli Netflix zie ik geen atmos op soundbar verschijnen ook niet bij Netflix. Ik heb meest uitgebreide Netflix dus met 4k. Wanneer zie ik atmos op soundbar? Netflix via app op samsung tv.

grt Mathijs

Community Manager

Hi @Daarbij,

Is de soundbar up-to-date? Versie 1007.9 is de meest recente. Een guide met hoe je de soundbar updatet, en het bestand, vind je hier: https://www.samsung.com/nl/support/model/HW-Q90R/XN/

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
First Poster

Hoi Bruce,

dankjewel voor je antwoord. De soundbar is op wifi aangesloten. De Smarthings app geeft versie1007.9 aan en dat deze Up to date is. 

Ook bij Netflix zie ik geen atmos staan ( bij films die wel atmos hebben).  Dus Netflix ziet ook niet dat apparaat atmos ondersteund (We hebben de 4 k versie van Netflix). Via de app van Samsung Q7FN start ik Netflix op.

groet Mathijs

First Poster

Update 3-11  via de laptop Netflix app staat nu wel erbij dat film serie atmos heeft. Geluid erg goed. Via soundbar zie ik geen atmos staan wanneer kan je dat wel zien?

Maar belangrijker heeft de Samsung tv geen Netflix app welke up to date is? Tv is net jaar oud het is de 55Q7FN Of moet ik deze app updaten?

Community Manager

Op dit model zou je inderdaad de Netflix app moeten zien staan. Heb je al in de lijst van apps gekeken via de Smart Hub?

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Top Posters