Support

Open search

Review van een teleurgestelde Samsung Fan!

Highlighted
First Poster

Voor de 2e keer heeft mijn samsung tv na 3 jaar problemen met het (beeld)panel. Dat verwacht je natuurlijk niet van een topmerk als samsung! Ook deze keer was het panel niet meer te repareren. Geen onderdelen meer beschikbaar na 3 jaar!

Vervolgens gaat de procedure van start waar samsung zich verplicht om een commercieel voorstel te doen, d.w.z. er wordt een bedrag vastgesteld dat de klant ontvangt voor de oude tv. 

Voor de procedure heb ik echt geen goed woord over:

1) De klant staat absoluut niet centraal in deze procedure. De tv wordt opgehaald door Servilux (kost € 95), zonder dat de klant weet hoeveel hij terug krijgt voor zijn defecte tv. Een leen-tv moet zelf via de retailer/leverancier worden geregeld. Je kunt de tv ook zelf aanbieden bij de retailer. Deze zorgt dan ervoor dat de tv naar samsung gaat zonder kosten. Dat hoor je dus achteraf.

2) De doorlooptijd van melden van het probleem tot bekend worden van het creditbedrag was in mijn geval 4 weken. Schandalig lang voor iets wat een eenvoudig rekensommetje blijkt te zijn. De technische helpdesk van samsung en de retailer valt in deze niets te verwijten, deze hebben hun best gedaan voor mij. Het knelpunt zat bij de samsung afdeling die het creditbedrag moet vaststellen en de reparatiepartner Servilux. Beloftes worden absoluut niet nagekomen.

3) De uitkomst van de procedure d.w.z. het creditbedrag bedraagt 30% van de aanschafkosten. In 3 jaar tijd wordt dus 70% afgeschreven. Dus weer € 1000 extra moeten investeren in nieuwe tv, en dat voor de tweede keer binnen 6 jaar.

Ik heb inmiddels een nieuwe tv gekocht bij mijn retailer. Helaas is het deze keer geen samsung geworden. Een jarenlange traditie heb ik hiermee als samsung fan doorbroken.

Top Posters