Support

Open search

QLED 4k 2019 (65) Google Assistant via Smartthings

Highlighted
Apprentice

Hallo allen,

Ik heb een vraag, sinds een paar weken heb ik een QLED 4k 2019 (QE65Q60R), via Smartthings heb ik mijn tv gekoppeld aan Google Home Mini (via Google Home op mijn telefoon), mijn tv heb ik in Home naar TV hernoemd (in plaats van Samsung QE65Q60R). Dit werkte perfect, ik kon de tv aan- en uitzetten, kon het volume verhogen en verlagen, kanalen veranderen en de input veranderen (TV, HDMI1, etc.). Ik gebruikte hiervoor onderstaande commando's:

-hey Google, zet de tv [aan/uit]

-hey Google, zet het volume van de tv op [20/30/harder/zachter/etc.]

-hey Google, zet de input van de tv op [TV/HDMI1/HDMI2/etc.]

-hey Google, zet de tv op kanaal [1/201/etc.]

-hey Google, zet de tv op het [volgende/vorige] kanaal

Helaas van de een op andere dag (nu zo'n 2 weken geleden) werken alleen de commando's voor aan/uit en volume nog. Wat ik ook probeer het lukt me niet meer om kanalen te switchen of de input te switchen naar HDMI/TV.

Heeft iemand enig idee, is het een update van Google Assistent? Ik zit op de laatste firmware die ik kan vinden voor de tv: 1318.0.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik baal als een stekker. :-(

Groeten,

Stefan

7 ANTWOORDEN 7
Community Manager

Hi @Stefkus,

Je hebt inderdaad de meest recente versie voor jouw TV.

Ik zie het volgende staan op de supportpagina van Google:

Een probleem oplossen

Doe het volgende als spraakopdrachten niet werken (maar eerder wel):

1. Zorg dat CEC is ingeschakeld (bij sommige tv's kan CEC automatisch worden uitgeschakeld als je bepaalde instellingen aanpast).
  2. Sluit de Chromecast aan op een andere HDMI-poort.
  3. Haal de stekker van de tv uit het stopcontact en wacht tien minuten voordat je de tv weer aansluit. 
  4. Probeer een andere spraakopdracht.
  5. Als je de tv in een korte tijd herhaaldelijk aan en uit hebt gezet, werken spraakopdrachten soms tijdelijk even niet. Wacht ongeveer tien minuten voordat je het opnieuw probeert. 

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Apprentice

Bedankt voor de reactie BruceH!

- SEC stond aan

- Ik gebruik geen Chromecast maar Google Home Mini

- Dit heb ik gedaan, geen resultaat

- Ik heb het in een mix van Engels geprobeerd, nu krijg ik weer een en ander voor elkaar:

= Hey Google, change channel to VIER/TACHTIG

= Hey Google, change input tv to TV/HDMI1

Zou het zo zijn dat Google/Samsung iets met de Nederlandse commando's heeft gedaan? Aan- en uitzetten gaat nog steeds volledig in het Nederlands. En Google Assistent antwoordt op mijn bovenstaande Engelse termen ook in het Nederlands, vreemd allemaal.

grt Stefan

Community Manager

Is het een idee om even opnieuw te beginnen? Reset de TV eens en stel de Google Home opnieuw in met de bijbehorende commando's.

---------
Signature-Note10
Apprentice

De Google Mini heb ik niet echt ingesteld. Via de Google Home app kun je de Google Mini koppelen aan de tv via smartthings, aan de Mini valt verder niet veel in te stellen. Ik zal binnenkort de tv eens resetten en kijken wat er dan gebeurd.

grt Stefan

Community Manager

Alright, let me know!

---------
Signature-Note10
Observer

Goedenavond Bruce,

Het lijkt toch in de software te zitten denk ik. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met de qe55q67r. Speciaal voor Samsung gekozen vanwege de mogelijkheden, maar die blijken nu erg tegen te vallen omdat ik hem enkel aan en uit kan zetten.

Groet Sjoerd

Community Manager

@SjoerdGoeree, welke commando's werken bijvoorbeeld niet bij jou?

---------
Signature-Note10
Top Posters