Support

Open search

QF9 qled tv: Hoe in de smarthub snel schakelen tussen kabel- en satellietkanalen

Apprentice

Onder de home-button wordt de bron van tv-kanalen ( "live tv" ) onderin het beeld in de smarthub weergeven. Het "antenne-signaal" wordt blijkbaar, of afkomstig van de kabel(ziggo) of afkomstig van de satellietontvanger (canaaldigitaal) aangeduid.

De vraag: hoe kan ik nu snel schakelen tussen kabel en satelliet?

Je hoopt dat je 2 afzonderlijke "live tv" iconen in de smarthub zou kunnen configureren; 1 voor kabel en 1 voor satelliet.... Mij lukt het niet of het is onmogelijk....wat ik erg vreemd zou vinden omdat je ook snel tussen bv "live tv" en "youtube" en andere bronnen kunt schakelen...

11 ANTWOORDEN 11
Black Belt 

Hee Freeck! Voordat ik hier een sluitend antwoord op kan geven wilde ik graag weten hoe je TV ontvangt. Gaat dit zowel voor kabel als satelliet via een CI+ module achterin de TV? Zo ja, kan dit inderdaad pittig worden en zou de makkelijkste optie zijn om van Canal Digitaal een decoder aan te vragen om zo zonder moeite tussen verschillende bronnen te kunnen wisselen.

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
Apprentice

Hay Joeri,

ja alleen via de connectbox, ik ontvang de kabelkanalen via ziggo (icm een ci+ kaart in de conenctbox), van de satellietkanalen ontvang ik alleen de free-kanalen.

Nu is mijn vraag hoe kan ik snel schakelen tussen ziggo-kanalen en sat-kanalen.

Ik kan toch nu ook snel schakelen tussen de andere bronnen (hdmi, pc, of via smarthub.....) en allerlei internet applicaties..

Waarom is het dan zo'n issue?

Black Belt 

Pardon, ik dacht dat de satelliet kanalen ook via een abonnement kwamen, maar als dat alleen de gratis zenders zijn hebben we inderdaad meer mogelijkheden. Heb je hier al gekeken voor het laden van de satelliet zenders? Menu > Zenders > Expertinstellingen > Satellietsysteem. 

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
Apprentice

het probleem is niet het vinden van de kanalen, dat werkt allemaal al, alle kanalen zijn ingescand.

Ik wil alleen met 1 of 2 acties van kabel naar satelliet verspringen. Dat lukt me niet.

Ik heb ook 2 favorietlijsten aangemaakt, 1 voor kabel en 1 voor sat-kanalen.  Maar zo gauw ik van favoriet wissel (en dus van bron) moet ik ook eerst apart de "antenne omsteken". Dit werkt zo zeer gebruikersonvriendelijk..... 

Black Belt 

Zoals net besproken gaan we dit aanpakken via een Extern Beheer afspraak ik zal verder reageren op je privé berichten, dat lijkt me het handigst. 

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
Apprentice

Ik heb een PM gestuurd met mijn info.

Black Belt 

Daar heb ik inmiddels ook op gereageerd, gegevens zijn top, nu de planning nog

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
Apprentice

afloop remote diagnostics:

Na 2,5 uur wachten op een belletje had ik contact met je collega van support, met de mededeling dat de remote viewer niet werkte.....hadden ze dit niet eerder kunnen emailen? Toch mondeling mijn 2 problemen met de Q9FN besproken:

1- hoe snel te schakelen tussen satelliet en kabel? Antwoord: dat kan niet anders! Je moet leren leven met het feit dat je ca 7 "muisklikken" nodig hebt om over te schakelen...en dat voor een TV van 1800 euro.

2- voor mijn tweede probleem , de verkeerde beeldinstellingen van internet kon geen antwoord worden gegeven, hij had geen idee of dat uberhaupt wel zou kunnen in het servicemenu (waar we nu geen toegang toe hadden) ....we hebben voor volgende week een tweede sessie ingepland.

Al met al een onbevredigende afloop ondanks de stelling van "je"  dat:

"..... Wel kon ik gelijk je situatie bespreken met een collega daar en die gaf toch echt de indruk dat het allemaal op de lossen valt ...". Mogelijk weet deze collega van de remote support er meer van en kan hij mij helpen bij de volgende remote support sessie....

Nick Moderator
Moderator

Zo willen we het natuurlijk niet lopen. Hopelijk kan het komende telefoontje meer voor je betekenen!

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Top Posters