Support

Open search

QE75Q9FN 2018 Vertical banding en DSE

First Poster

Beste,

Ik kocht op 06/02/2019 een nieuwe Samsung QLED QE75Q9FN aan. 

Een prachtig toestel aan de muur, maar na het aanschakelen van het apparaat was ik wel teleurgesteld.

Het beeldscherm vertoonde heel wat vertical banding en paarse zweem over het scherm.

Na contact opgenomen te hebben met de winkelketen, hebben ze mijn toestel kunnen omruilen tegen een nieuw toestel. Gelukkig maar, wetende dat de nieuwe TV 3800EUR kostte winkelwaarde.

De paarse zweem in het nieuwe scherm is volledig weg, maar toch zie ik nog steeds de storende verticale lijnen in het scherm bij panning shots bij sport en tv shows. Bij het tv kijken merk je DSE in het beeldscherm en dit is voor mij niet acceptabel voor dergelijke prijzen. 

Zelf ben ik al jaren fan van de Samsung TVs, maar deze kan me helaas niet bekoren. (Hoewel ik nog nooit eerder zoveel geld investeerde in een TV)

Hebben al deze panelen last van deze kwaaltjes of heb ik nu juist 2x pech met de TV?

Welke oplossing kan Samsung mij aanbieden om toch ten volle te kunnen genieten van de nieuwe home cinema?

Alvast bedankt.

Mvg,

Stijn

3 ANTWOORDEN 3
Navigator

zou je eens een foto kunnen maken en deze hier plaatsen. Je beshrijft je probleem wel  heel duidelijk. Maar een foto kan meer duidelijkheid over je probleem geven zodat ze hier een beter beeld krijgen over je probleem.

First Poster

Vanmorgen een foto genomen tijdens een grey uniformity test:

F1CEEA08-D2BA-4ABD-A23F-62D8E342E740.jpeg

08A836ED-38DA-447A-BE06-59085E0F3F8D.jpeg

Observer

Ik heb zelf de QE65Q9FN 2018 gehad en de banding en DSE is helaas een feit bij deze panelen. Volgens videofora zijn er verschillende producenten van de panelen die Samsung gebruikt, met minder kans op DSE bij de Samsung panelen, hoewel het ook daar kan gebeuren. Het is helaas een echte loterij en een DSE-vrij paneel is eerder de uitzondering.

Top Posters