Support

Open search

QE65Q9FNALXXN 2018 QLED ondertitels veranderden van intensiteit

Pathfinder

@Nick of @BruceH dan misschien ?

heb mijn vraag hier netjes neergelegd, telefonische meerdere malen gesproken met medewerkers en via messanger berichten (moeten) gestuurd. Maar geen enkele support. Tja op een reset na.

Ook als ik een film kijk op RTL in (glas) HD zonder zwarte balk, ‘verblinden’ op sommige momenten de ondertitels mij bijna. De ondertitels zijn niet consequent in de intensiteit.  Zet ik local dimming uit, zijn de ondertitels rustig. Maar dan is het zwart/donker van de rest van het beeld geen kijken. 

Zie begin van deze post 

Explorer
Had je ook al eens gekeken hoe het er uit ziet via bijvoorbeeld een Xbox of PlayStation? Ik merk best wel grote verschillen daardoor. Netflix kijkt veel rustiger dan (ondertiteling is meer gedimd bij dezelfde settings). Local dimming staat op High.
Observer

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en ondervind iets soortgelijks.

Bij 4k / HDR content (o.a. via netflix) merk ik dat als de ondertitels in beeld verschijnen het totale beeld van intensiteit veranderd. Soms minder maar vaak heel goed waarneembaar. Dit is uiterst irritant en kan niet accepteren dat zo'n duur toestel met zulke problemen kampt. Erg slecht van Samsung dat hier geen gehoor aan wordt gegeven.

Ik zit op firmware 1202.3 en het probleem is er nog steeds.

First Poster

Er is nu een nieuw issue sinds firmware 1251. In bepaalde scenes knippert het scherm nu kort onderin zodra de ondertitels verschijnen. Dit is nog vervelender eigenlijk dan het oplichten van het scherm.

Top Posters