Support

Open search

QE65Q9FNALXXN 2018 QLED ondertitels veranderden van intensiteit

Pathfinder

Sinds een paar dagen heb ik een QE65Q9FNALXXN 2108. (De andere drie toestellen zijn retour ivm het tikken)

Voorzien van FW:1153

Tijdens het TV kijken stoort het mij dat de ondertitels in de ‘zwarte balk’ steeds van intensiteit veranderden. 

De ondertitel begint donker en wordt dan lichter.

Dinsdag 1 januari 2019 op Net5 (HD)met de film “Deepwater Horizon” is het goed te zien en is het vervelend kijken. 

Bijvoorbeeld na ca 7 min de tekst “ik heb net zo ***** gedroomd”

Zelfs als het beeld van een andere film een donkere scène weergeeft en het kraagje van de acteur wit is, zijn de ondertitels onder het kraagje veel witter dan de overige ondertitels. Heel irritant. 

Ik heb dimmen al op laag gezet (en hoog) hielp niet.

Vervolgens;

- beeldmodus: film 

- clean digital view: uit

- auto Notion plus-instellingen: uit

- lokaal dimmen: laag

- contrastverbetering: uit

- HDR+-modus: uit

helpt ook niet. Wat moet ik nog meer aanpassen ?

Via mijn mediaplayer was dit ook het geval, ik dacht dat het aan het content lag, maar gezien dit ook met HD tv kijken is lijkt dit niet alleen vanuit de mediaplayer te komen. 

Beide apparaten zitten rechtstreeks via HDMI op de OCB. 

24 ANTWOORDEN 24
Superuser II
Superuser II

Hoi @Harry80,

Zo te zien heb je echt een probleem tv 😉. Eerst een schokkerig beeld en nu de ondertitels.

Ik zal je hierbij mij instellingen geven. Is wel een ander type tv, maar misschien toch bruikbaar.

IMG_3351.jpgIMG_3352.jpgKleur op 45 ipv 50. 50 vind ik te roodIMG_3353.jpgKleurtint mag ook op Standaard. PersoonlijkIMG_4412.jpg

IMG_4413.jpg

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help...
Pathfinder

Bedankt voor de instellingen.

Bij het kiezen van dynamisch staat kleur standaard op 30 (ook naar 45 gezet). Contact stond op 50 en kan niet naar 80. 

C0DE8BCB-07A2-456D-82A4-C5DF5025C21D.jpeg

Maar helaas met jouw instellingen nog hetzelfde ‘fase-in’ effect van de subs. 

Ben benieuwd wat jij ziet als je die film kijkt, heb je de mogelijkheid om die (terug) te kijken?

Superuser II
Superuser II

Hi @Harry80,

Jammer dat het niet het gewenste effect heeft opgeleverd.

Die contrast instelling is ws. model afhankelijk.

Ik ga vanavond de Deepwater Horizon terugkijken. Ik gebruik Youfone TV Thuis. Terugkijken mogelijk.

Als alles wat je tot nu toe hebt gedaan niet helpt dan maar een garantiegeval van maken.

Let you know!

Groet, Dick
Pathfinder

Ik kreeg van de tv verkoper nog deze tip: https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q9fn-q9f-q9-2018/settings

Maar subs blijven van intensiteit veranderen 😟

Superuser II
Superuser II

Hi @Harry80,

Ziet er interessant uit, maar het lost dus niks op.

Zojuist even op Net5 naar Deepwater Horizon gekeken en een stukkie gefilmd.

Zier er goed uit, maar het is wel van de tv opgenomen. Ik zie geen verandering van intensiteit.

Oordeel zelf even. Geüpload naar Youtube:

https://youtu.be/WBc9qmINCmE

Groet, Dick
Explorer

Da's toch geen Qled?

@ topicstarter, heeft iedereen last van (qled)

Pathfinder

Als iedereen daar last van heeft ook met, wat Samsung zelf zegt, hun topmodellen. Dan vraag ik mij af waarom dat dan niet in de ‘specificaties’ staat. Als het om een bug gaat in de local dimming software, had dat wel eens opgelost kunnen worden. 

Als die 65” nu 500 euro kostte zou je nog kunnen zeggen, tja voor zo’n bedrag een 65”, daar kun je niet al te hoge eisen aanstellen. Maar gezien de adviesprijs van mijn tv 4200 euro was (en nog een energielabel B ook), verwacht je dat het beeld goed is. Daar is hij tenslotte toch voor ontworpen. 😔

Volgende week heb ik nog even contact met Samsung en wacht dat gesprek af, voordat ik mij helemaal negatief uitlaat.

Ik kan iig wel zeggen dat als je local dimming helemaal uitzet, de ondertitels niet van intensiteit veranderen. Zwart is dan helaas geen zwart meer, dus verder geen fijne kijkervaring. 

Het probleem zit hem naar mijn idee in het dimmen, dat het dimt waar het niet moet dimmen. 

Er zijn zelfs voorbeeld dat de subs bijna weg gedimd worden en/of dat een zin de ene helft grijs is en de andere helft gewoon wit.

Pathfinder

@dkoster  schreef:

Hi @Harry80,

Ziet er interessant uit, maar het lost dus niks op.

Zojuist even op Net5 naar Deepwater Horizon gekeken en een stukkie gefilmd.

Zier er goed uit, maar het is wel van de tv opgenomen. Ik zie geen verandering van intensiteit.

Oordeel zelf even. Geüpload naar Youtube:

https://youtu.be/WBc9qmINCmE

Jouw geüploade fragment staat er niet meer. 

Superuser II
Superuser II

Hi @Harry80,

Oeps, sorry. Was ff aan t hobbyen 🙈.

Staat er weer: https://youtu.be/C8IoufuY2Gg

Groet, Dick
Top Posters