Support

Open search

QE55Q9F En sonos playbar

First Poster

Ik heb nu de QE55Q9F en koppel de Sonos Playbar via digitale optische output. Ik kan dan het geluid regelen (harder en zachter) via afstandbediening. Wanneer ik dan een keer de app gebruik werkt dat niet meer. Ik kan het alleen reseten door koppeling fysieke los te maken en weer opnieuw te maken. Dan geeft tv melding dat het weer wordt ingesteld voor sonos

Dit lijkt me niet de bedoeling. Iemand enig idee hoe ik het op andere manier kan reseten?

10 ANTWOORDEN 10
Explorer

Dit is 2 firmware updates geleden al opgelost, denk dat je op ouwe meuk draait.

First Poster

Ik draai versie 1251 en systeem geeft aan geen nieuwe updates beschikbaar........

Onderstaande verschijnt bij harder en zachter maar doet geen moer.

283DC66C-F30B-415A-AB69-FCF988D0991B.jpeg

Explorer

Vreemd, heb zelfde combi en geen last.

First Poster

Dat stemt hoopvol. Het is dus wel mogelijk. Hoe krijg ik de afstandbediening zo ver dat

het ir-signaal uitzend bij geluid? Want dan kan ik het koppelen aan de Playbar. Ik zie nl nadat ik koppel het ir-lichtje op de playbar knipperen in het begin maar na minuut of zo stop het en werkt het niet meer

Explorer

Ir moet niet, tv herkent sonos indien optisch aangesloten. 

First Poster

Ben weer stapje verder. Waar ik nu achter ben gekomen is dat de playbar via IR wordt aangestuurd want wanneer ik harder/zachter kies zie ik het IT-lampje knipperen op de playbar. Dit werkt alleen wanneer het kastje open staat waar mijn One Connect Box in staat. Kastje open, het werkt als een zonnetje, kastje dicht, het werkt niet meer.  Dus lijkt wel of het IR-signaal van One Connect Box komt. Beetje rare constructie lijkt me

First Poster

SONOS-PLAYBAR-werkt-niet-met-de-remote-van-de-SAMSUNG-QLED/

Zie bovenstaande link. Er is al genoeg over geschreven. De IR aansturing wordt idd vanuit One Connect Box geregeld. Ik ga proberen met een extern IR-oog te werken en als dat niks wordt gaat de TV terug naar samsung. 

Onderstaande opmerking die bij Sonos op supportpagina staat maakt veel duidelijk. Alleen is volgens mij is juist het idee dat je de Connect Box uit het zicht wil hebben.

Van de Sonos Support Pagina:

Opmerking: Als je een Q-serie tv van Samsung hebt en je wilt dat de slimme afstandsbediening goed werkt, zorg er dan voor dat de Connect Box met de IR-zender in het zicht van de Playbar, Playbase, of Beam staat.

First Poster

solved

First Poster

Goed, problem solved. Ik gebruik gewoon mijn oude IR-afstandbediening van Samsung. Dat werkt als een zonnetje en alle kastjes kunnen dicht blijven. En het gezin is ook blij want die oude AB snappen ze tenminste 

Top Posters