Support

Open search

Probleem met geluid na gebruik Plex app op een Samsung UE65NU8050

Highlighted
OPGELOST
First Poster

Hallo, 

Ik heb een Samsung tv UE65NU8050 aangesloten op een soundbar Denon DHT-S316 via een HDMI kabel. Alles werkt perfect. Als ik de PLex app gebruik op de tv om een film te streamen van mijn pc naar de tv werkt het ook goed, echter na het kijken en ik sluit de app af en de tv uit en ik zet de boel later weer aan, heb ik geen geluid meer via de soundbar. Als ik in de instellingen van het geluid kijk van de tv, is de soundbar verdwenen in het menu.

Het geluid komt dan uit de tv luidsprekers. Het enigste wat werkt om weer geluid te horen via de soundbar is de stekker uit het stopcontact halen en de hele boel weer opnieuw aanzetten. Zeer irritant allemaal om dit elke keer te doen. Dit gebeurt dus enkel bij gebruik van Plex. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? De tv heeft de nieuwste update.

Alvast bedankt voor de oplossing!

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Superuser II
Superuser II

Goedemorgen @Otto54 , Otto,

Is de volledige Model Code van de tv UE65NU8050LXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Is de huidige softwareversie van de tv de 1270.6? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Er staan nogal wat onduidelijkheden in deze melding:

”Als ik in de instellingen van het geluid kijk van de tv, is de soundbar verdwenen in het menu.”

Welke instinstellingen en welk menu? De Denon zou gewoon te zien moeten zijn bij Bron.

Zijn beide devices aangesloten op de HDMI ARC poorten? Op zich een slechte keuze om het via HDMI te doen.

Je kunt, om te proberen, beide devices optisch (met een Toslink kabel) met elkaar te verbinden.

Veel beter geluid.

Beide devices hebben een optische aansluiting. Het volume is dan niet meer met de AB van de tv te regelen.

Dit komt, omdat het optische signaal een ‘pure digital signal’ is, dus onversterkt.

Dit moet dus op de Denon gebeuren. De Geluidsuitvoer van de tv moet op Audio-Optisch out.

Indien niet gewenst die tv een keer resetten. Desnoods een poos spanningsloos zetten.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help...

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
Superuser II
Superuser II

Goedemorgen @Otto54 , Otto,

Is de volledige Model Code van de tv UE65NU8050LXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Is de huidige softwareversie van de tv de 1270.6? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Er staan nogal wat onduidelijkheden in deze melding:

”Als ik in de instellingen van het geluid kijk van de tv, is de soundbar verdwenen in het menu.”

Welke instinstellingen en welk menu? De Denon zou gewoon te zien moeten zijn bij Bron.

Zijn beide devices aangesloten op de HDMI ARC poorten? Op zich een slechte keuze om het via HDMI te doen.

Je kunt, om te proberen, beide devices optisch (met een Toslink kabel) met elkaar te verbinden.

Veel beter geluid.

Beide devices hebben een optische aansluiting. Het volume is dan niet meer met de AB van de tv te regelen.

Dit komt, omdat het optische signaal een ‘pure digital signal’ is, dus onversterkt.

Dit moet dus op de Denon gebeuren. De Geluidsuitvoer van de tv moet op Audio-Optisch out.

Indien niet gewenst die tv een keer resetten. Desnoods een poos spanningsloos zetten.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Superuser II
Superuser II

Hoi @Otto54 , Otto,

Bedankt voor het markeren als ✅Oplossing, maar wat de oplossing 😉?

Groet, Dick
First Poster
Hoi Dick,
Heb dus de tv een tijdje spanningsloos gelaten, toen de tv gereset en de audio invoer en uitvoer op pcm gezet. Tot nu toe werkt het. Er komt weer geluid uit de Denon :-) Voor hoelang? Dat is de vraag nog ;-)
Superuser II
Superuser II

Hi @Otto54 , Otto,

Bedankt voor je antwoord! Fingers crossed en anders weer even melden.

Fijne avond!

crossed-fingers.png

Groet, Dick
Top Posters