Support

Open search

Ondertiteling bij films

Apprentice

Ik heb een samsung q7 2018 waar bij de ondertiteling niet kan aanzetten omdat het grijs  is onder iminstellingen\algemeen\ toegankelijkheid. Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Lamers1

8 ANTWOORDEN 8
Superuser II
Superuser II

Goedemorgen @lamers1 ,

Je kunt 3 dingen doen:

• De tv even tijdelijk bij Bron op TV zetten. Je krijgt dan een scherm die ie kanalen wil zoeken. Wegklikken.
  • De tv even spanningsloos zetten (meest effectief)
  • Als laatste evt. de tv resetten bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.

Het kan ook zijn dat dit niet mogelijk is, maar dat betwijfel ik..

Suc6!

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help...
Apprentice
Ik zal het proberen. Bedankt.
Apprentice
Eerste optie was de oplossing. Alleen via de nas is de ondertiteling niet zichtbaar wordt blijkbaar niet meegesteamd. De benaming is identiek voor de film en srt.
Superuser II
Superuser II

Hoi @lamers1 ,

Mooi dat het gelukt is, maar die ondertiteling is eigenlijk niet voor films, maar voor tv uitzendingen.

De identieke benaming voor de film en de .srt file is natuurlijk goed.

Probeer het een keer vanaf een Externe HDD. Vaker gehoord dat dit een probleem is bij streamen vanaf een NAS.

Houd me even op de hoogte..

Fijn weekend nog!

Groet, Dick
Apprentice
Via externe harddisk werkt het wel dat weet ik. Het aleen jammer dat het via de nas niet werkt, wel via een eigen mediaplayer. Die kan geen UHD afspelen. Zal dus een nieuwe mediaplayer moeten kopen.

Groetjes Kees
Superuser II
Superuser II

Hey @lamers1 , Kees,

Kees, is Plex misschien iets voor je? Ik heb deze nl. ook gebruikt. Werkt goed..

https://www.plex.tv/nl/

Groet, Dick
Apprentice
Ik weet het maar dat kost geld per jaar. Een nieuwe mediaplayer is maar eenmalig. In ieder geval bedankt voor de tip.

Groetjes Kees
Apprentice
Hoi Dick,

Ik plex toch geprobeerd het werkt goed.
Blijf er toch maar eens mee werken.

Groet Kees
Top Posters