Support

Open search

Onderste helft van tv beeld blijft donker

First Poster

Zo ziet mijn tv beeld er nu uit, deze tv is pas 2 jaar en 3 maanden oud.

De TVREUS waar deze tv is gekocht komt met een niet serieus te nemen aanbod, €200,- korting op een nieuwe televisie!!

wie heeft hier ook ervaring mee?

UE55JU6872UXXH

phppLAn1CAM.jpg

6 ANTWOORDEN 6
Superuser II
Superuser II

Hallo @amstarre,

Hier ben je dus lekker klaar mee en dit is een heel vervelende situatie. Uiteraard gebeurd buiten jouw schuld om.

Volgens de Model Code UE55JU6872UXXH (tv uit 2015) is dit geen Benelux model, maar een gemodificeerde Hongaarse tv.

De Nederlanse/Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN.

Worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen. Sommige verkopers van uit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken. Door de ongeautoriseerde wijziging van de localset kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen en mogelijk zelfs geheel vervallen.  Je hebt echter wel recht op garantie bij de verkoper, maar die is, gezien de leeftijd van de tv, waarschijnlijk voorbij. E.e.a klinkt niet erg fris en ik zou zeker oppassen om weer met deze leverancier in zee te gaan.

Samsung zou echter wel kunnen kijken of een reparatie mogelijk is en heeft wel  onderdelen liggen voor Benelux modellen.

Het risico is dus dat Samsung niet de juiste onderdelen heeft om een dergelijk issue op te lossen...

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help...
Black Belt 

@amstarre, dat is inderdaad super donker zeg! @dkoster heeft het eigenlijk al prachtig samengevat, om te zien wat we voor je kunnen betekenen in de vorm van een reparatie ontvang ik graag de volgende gegevens van je middels een prive bericht (klik op m'n naam > bericht verzenden)

- je naam, tel nr, email- en huisadres;

- serienr van de TV (zie sticker achterop of Menu > Ondersteuning > Contact opnemen met Samsung);

- kopie van de aankoopbon.

Dan neemt ons service centrum zsm contact met je op en die kunnen je ook (zonodig) van tevoren een prijsindicatie geven wat de reparatie maximaal zou kunnen kosten.

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
First Poster

Hey ik heb hier precies probleem met dezelfde tv aleen bovenste helft ps ook trouwens van tv reus denk niet dat het aan hun ligt als ik zoveel van deze problemen lees maar weet ik alvast wat voor antwoord ik kan verwachten van hun lol20180517_193015.jpg

15265783813221582127742.jpgLinks onder letters heel duidelijk links boven bijna niet leesbaar

Black Belt 

Jammer hoor @Toppie82 dat je niet liever PUBG speelt maar dat is inderdaad een vervelende schaduwrand. Als je mij dezelfde gegevens kunt sturen via een prive bericht zoals ik @amstarre had gevraagd zal ik zorgen dat ons service centrum zsm contact opneemt om te laten weten wat de opties zijn van een reparatie.

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
New Member

Ik heb 3.5 jaar nu de 55 inch UE55JU6872 en na 1.5 jaar totaal moeten laten repareren door Samsung,, compleet nieuwe tv uiteindelijk na alle componenten + scherm te zijn vervangen.. nu weer 1.5 jaar later zelfde probleem.. alleen bij mij aan de bovenkant,, Dus de reparaties gebeuren dan ook van niet Beneluxe onderdelen??..

Superuser II
Superuser II

Goedenavond @vaartjes ,

Dit is dus geen Benelux model, maar een gemodificeerde Hongaarse tv (UE55JU6872UXXH) uit 2015.

Check de sticker op achterzijde van de tv. Ik heb hier eerder in dit topic al een verhaal over gehouden.

Dit is een 'grijze import' tv. Normaal heb je garantie, ws. 2 jaar, via de leverancier. Deze garantie is nu voorbij.

Dit houdt in dat de kosten nu voor eigen rekening komen, maar miss kan Samsung iets voor je betekenen.

Samsung Benelux beschikt niet over de juiste onderdelen voor een buitenlandse tv.

Deze onderdelen moeten komen uit het land van herkomst van de tv.

Komt deze tv toevallig ook bij de TVreus vandaan?

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help...
Top Posters