Support

Open search

Mijn UE65KS8000 schakelt bij NPO 1 UHD niet over naar HDR

Black Belt 

@aartstyle, het officiële bericht tot nu toe is dat de KS8000 geen HLG HDR ondersteunt en dat er geen plannen bekend zijn om dit te veranderen. Maar gezien het feit dat de NPO 4K zender wel word opgepikt (en andere zenders) deel ik jullie twijfel over dat bericht en wil ik me er graag voor in blijven zetten om hier op z'n minst een verklaring op te krijgen. 

Ik kan niet voorspellen wat de toekomst is van HLG HDR, al is het wel een logische ontwikkeling aangezien er steeds meer films/series in 4K/HDR worden geproduceerd, TV kan dan uiteraard niet achterblijven. Het is zeker iets dat ik vanaf nu een stuk beter in de gaten zal houden. 

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
Apprentice

Beste joeri,

de tv ondersteund wel degelijk hlg. Zoek op YouTube het filmpje travelxp:HDR hlg en je krijgt een demo met hlg. Zie hier een plaatje met details over het filmpje. Hlg wordt uitgevoerd en correct gecodeerd. De info die jij dus gekregen hebt is incorrect. Hlg wordt denk ik niet ondersteund via HDMI. En dat is een probleem omdat velen verplicht worden met een setup box te kijken.BB232D0F-C331-4738-8134-183B817328B0.jpeg

Black Belt 

Vandaar ook dat ik in de eerste instantie "Ik ben mij er zeer van bewust dat dit antwoord tegen een aantal van jullie bevindingen en verwachtingen indruist" aangaf. Ik speel al jullie argumenten en links door om dit antwoord te weerleggen, maar het blijft het enige antwoord dat ik terug krijg. 

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
Apprentice

Dan houdt het op Joeri. Op deze manier laten jullie medewerkers zien dat ze het totaal niet serieus nemen. Ik waardeer jouw moeite ten zeerste maar wat er door die medewerkers gezegd wordt is pertinent onwaar of hun collega's in andere landen zitten er compleet naast. Je ziet duidelijk in mijn screenshot dat het HLG signaal herkend wordt. Maar ik ga hier geen woorden meer aan vuil maken. Er is een community opgestart voor een full refund van de KS series over diverse misleidingen van Samsung over de KS serie. Een aantal is het al gelukt om het geld terug te krijgen:

https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio-Video/KS-Owners-Refund-usefull-info/m-p/579806#M14123

Black Belt 

Heel graag gedaan Aartstyle, jij bedankt voor de links naar die Community pagina, ik heb er daar nog 1 gevonden die ook bomvol info staat. Het is echt jammer dat dit zo voortsleept, maar ik moet toch vertrouwen in de mensheid houden en hopen dat het allemaal berust op een misverstand. Wellicht wat naïef om te denken maar zo ben ik dan maar. Ik kan je wel mededelen dat deze issue hier echt wel speelt, het is wat mij betreft ook nog lang niet klaar. Ik kan alleen niet zeggen wanneer ik meer weet of wanneer dit zo mogelijk opgelost wordt, maar ik blijf me ervoor inzetten.

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
Apprentice

Paar weken verder. Nog nieuws Joeri? Of verdwijnt het nu in de doofpot? Kwam nog deze petitie tegen met daar ook de bewijzen dat Samsung zich niet aan zijn beloftes houdt.

https://www.change.org/p/tim-baxter-samsung-stop-breaking-your-promises-update-your-2016-tvs-w-hdr10...

Black Belt 

Zolang ik hier werk doen we niet aan doofpotten, er is helaas nog weinig vooruitgang in de case, maar ik breng het intern op zoveel mogelijk manieren onder de aandacht. Nu is het wel zo dat 1 van de mensen die ik hierin nodig heb momenteel op vakantie is, maar we zijn er echt nog mee bezig.

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
Apprentice

Het maar weer even onder de aandacht brengen. Ook in Italie gaat het helemaal los over de HLG problemen. Het italiaanse gedeelte van dit forum staat er bol van. Overigens wordt daar gesuggereerd dat ze bezig zijn met een FW update. om HLG over HDMI toch mogelijk te maken. Misschien kan je daar even gaan informeren Joeri? 

Black Belt 

Hee @aartstyle, dat kan ik zeker! Of in ieder geval de neuzen die kant op zetten van de mensen die hier ook echt iets in kunnen betekenen. Er zijn nog steeds wat onduidelijkheden rondom dit hele HLG verhaal, maar intern zijn we er druk mee bezig om het ook hier opgelost te krijgen. Maar bedankt voor de tip!

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
Apprentice

En weer ff een kickje! Al nieuws Joeri? De geruchten gaan dat Ziggosport dit jaar ook met een 4K HDR/HLG  zender komt. Dan gaat het stormlopen.......

Top Posters