Support

Open search

Mijn UE65KS8000 schakelt bij NPO 1 UHD niet over naar HDR

Apprentice

Nick, je hebt "nog niets substantieels vernomen", maar blijkbaar wel iets vernomen.
Wat was de reactie dan?

Misschien kan je een keer bellen en vragen naar de leidinggevende van degene die blijkbaar nauwelijks reageert.
Indien iemand geen substantiële reacties geeft zou je ook kunnen vragen wanneer je dan wel een substantiële reactie kunt verwachten. En bijvoorbeeld waarom 1239.1 niet publiekelijk beschikbaar word gesteld. Is er iets mis met die versie?

Je kunt/kon deze firmwareversie gewoon downloaden via www.avsforum.com, 'Official Samsung KS8000/KS8500 Owners Thread'. Ik deed dat maar wil die versie niet proberen zolang Samsung er geen duidelijk statement over geeft.

Zou je dit willen uitzoeken en delen op dit forum?
Nogmaals, een beetje meer daadkracht en proactiviteit zou worden gewaardeerd.

Explorer

Als het aan Samsung ligt dan is mijn televisie versleten voordat HLG eindelijk ondersteund wordt.

Ik heb nog nooit een bedrijf meegemaakt dat zo'n ontzettend slechte service levert.

Ik wilde overigens niet langer wachten op het lakse Samsung Nederland en heb 1239.1 op mijn TV gezet.

De TV schakelt nu op b.v. Travelxp 4K netjes over naar HDR, maar daar is ook alles mee gezegd.

Het heeft heel wat hoofdbrekens gekost om de TV in te stellen. De kleurverzadiging was bijvoorbeeld na omschakeling veel te hoog en het contrast heel onnatuurlijk. Ik heb nu met veel moeite een acceptabele instelling gevonden.

Ik weet het nu zeker: voor mij NOOIT meer Samsung! Wat een waardeloos bedrijf!

Apprentice

Ze blijven gewoon in gebreke Jantje. Daar zit je dan met je 4K tv met HDR die geschikt gemaakt zou worden voor HLG. Nu komen ze er in Nederland nog mee weg omdat er nog zo weinig aanbod is,  maar wacht maar totdat ziggo straks met ziggosport HDR op de proppen komt. Dan is het hek van de dam, zie vooral italie, maar ook Engeland. 

Er zijn al landen waar klanten dmv juridische stappen een refund hebben gekregen. @Nick Moeten wij ook dat hele juridische traject door of geven jullie je meteen gewonnen .

Nick Moderator
Moderator

Dat je zulke stappen neemt kan ik niet tegenhouden. Hopelijk begrijp je dat ik ook niet de keuze kan maken verder en dan het uitvoeren van de update ergens in Korea ligt. Zolang het er niet is blijf ik voor jullie bezig, dat absoluut!

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Apprentice

Wat is er trouwens met JoeriS gebeurd? Eén belofte en anderhalve maand later van de aardbodem verdwenen.

Nick, over "Zolang het er niet is blijf ik voor jullie bezig, dat absoluut!"

Ik had een vraag gesteld maar heb nog geen antwoord ontvangen.

Nick Moderator
Moderator

Joeri heeft een andere functie betreden en reageeert daarom niet meer op onze Community. Dat heeft trouwens totaal niets met dit topic te maken (als in dat hij niet van z'n functie is afgegooid hierdoor). Wat ik heb vernomen is dat ze er nog mee bezig zijn, niets meer niets minder. Dus ja, er is iets vernomen maar jullie hebben er niet veel aan helaas .. 

---------
Signature-S10
Apprentice

Nick, je hebt mijn vraag nog steeds niet beantwoord...

De vraag was: "waarom wordt 1239.1 niet publiekelijk beschikbaar gesteld, is er iets mis met die versie?"

Immers, 1239.1 werd wel in Italie beschikbaar gesteld.

1239.1 bestaat en is blijkbaar goed genoeg voor Italie, een Europees land.

Waarom in het ene Europese land wel en in het andere (lees Nederland) niet?

Nick Moderator
Moderator

Ah, sorry daar heb ik waarschijnlijk langs gelezen. Waarom een update niet in Nederland is uitgekomen heb ik geen info over. Wel hadden we dus vernomen dat er al een update had moeten zijn, maar dit is niet gebeurd. Of er een bug is gevonden of iets anders weet ik momenteel niet.

---------
Signature-S10
Highlighted
Apprentice

Hoi Nick, met alle respect, maar dat je geen info hebt en iets niet weet dat is inmiddels wel duidelijk.

Dat hoef je niet elke keer te bevestigen.

Zou je in plaats daarvan s.v.p. eens bij je Italiaanse Samsung forum-collega's willen navragen (ze spreken vast Engels) wat de reden is waarom 1239.1 op verzoek wel naar mensen werd verstuurd, maar dat het niet openbaar is geworden?

Dat zou interessant zijn om te weten.

Alvast bedankt.

Nick Moderator
Moderator

Met alle respect, toch zou ik waarderen als je op een andere toon doorgaat. Dat terzijde blijf ik het navragen, maar de persoon die het consumentcontact doet is niet dezelfde die beslissing maakt over update. 

---------
Signature-S10
Top Posters