Support

Open search

Lichtlek UE49KS7000

Observer

20190312_144622.jpg

20190312_144619.jpg

Hier mijn led bleeding

BruceH Moderator
Moderator

Als er geen garantie meer op zit, kun je dit bij de verkoper aankaarten. Volgens de wet zijn zij de aangewezen persoon die voor een oplossing dient te zorgen.

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Observer

Hallo Bruce,

Klopt, helemaal mee eens. Voordat we kosten gaan maken.

Explorer

Hi Bruce,

je hebt mijn post niet goed gelezen, kan zijn dat hij in 2016 gemaakt is, maar ik heb hem op 05.03.2017 bij RCC repair aanbetaald, nadat zij die in opdracht van Samsung Nederland mij geleverd hebben, omdat ze mijn F8500 niet meer konden/mochten repareren. Ik heb de mails en bon nog, alleen het telefoongesprek met Samsung Nederland heb ik niet opgenomen. De tv is dus van 5 maart 2017, niet van 2016.  

Ik hoor graag wat Samsung doet met die inmiddels 7 dagen verschil.

Naar ik inmiddels heb begrepen, komt dit lekken vaker voor...

Explorer

bruce,

je hebt mijn post niet goed gelezen, kan zijn dat hij in 2016 gemaakt is, maar ik heb hem op 05.03.2017 bij RCC repair aanbetaald, nadat zij die in opdracht van Samsung Nederland mij geleverd hebben, omdat ze mijn F8500 niet meer konden/mochten repareren. Ik heb de mails en bon nog, alleen het telefoongesprek met Samsung Nederland heb ik niet opgenomen. De tv is dus van 5 maart 2017, niet van 2016.
Ik hoor graag wat Samsung doet met die inmiddels 7 dagen verschil.
Naar ik inmiddels heb begrepen, komt dit lekken vaker voor...

BruceH Moderator
Moderator

Wat ik kan doen is een reparatieverzoek indienen, er zal rekening gehouden worden met de leeftijd van de TV. Maar kosten komen er sowieso bij kijken. 

---------
Signature-Note10
Explorer

Hi Bruce, voor alle duidelijkheid, het lek is ontstaan in de garantieperiode, de TV is een week uit de garantieperiode en het enige dat je je klant als zekerheid mee wil geven na een korte correspondentie is dat er sowieso kosten zijn. Aangezien dit lekken met regelmaat voorkomt en je dus zou moeten weten wat de tee verwachteen kosten zijn, en  je weet hoe oud de tv is, had ik graag een kosteninschatting en nee, ik ga jou daar niet aanhouden, maar dan weet ik waar ik aan toe ben en wat mijn volgende tv wordt. 

BTW jouw 'advice'lLeest heel anders dan die #DoWhatYouCant, meer als #DontDoWhatIsFair. Best jammer, maar ik kom dit best vaak tegen in cominatie met de naam Samsung.

BruceH Moderator
Moderator

Een gemiddelde reparatie voor een TV van twee a drie jaar bedragen ongeveer 330 euro. 

---------
Signature-Note10
Explorer

Hi Bruce,

"Een gemiddelde reparatie voor een TV van twee a drie jaar bedragen ongeveer 330 euro." is voor mij te algemeen, er staan zelfs in dit forum meerdere vergelijkbare cases, sommige zelfs hetzelfde toestel (panel) en met identieke foto's van een lek. Daar moet meer (meer exacte) informatie uit te halen zijn dan dit.

Zonder vervelend te willen doen, maar ben je alleen moderator, of maak je onderdeel uit van Samsung Support?, want als lid van deze community en eigenaar van 3 Samsung TV's ben ik positief over het eerste, maar ronduit teleurgsteld over de tweede. Ik vind dat heel erg moeizaam gaan en nogal klantonvriendelijk.  

BruceH Moderator
Moderator

Ik begrijp niet helemaal waar je heen wilt, maar ik ben Moderator op deze Community, wat onderdeel uitmaakt van Samsung Support. Daarnaast verzorg ik onder andere het Webcare gedeelte op Facebook, Twitter en Instagram.

Om terug te komen op je vraag: Als ik je een exacte indicatie kon geven, had ik dat natuurlijk gedaan. Wat ik wel kan doen, is een reparatieverzoek indienen, het reparatiecentrum neemt dan contact met je op en zij kunnen je een betere indicatie geven van de kosten. Ik heb simpelweg niet meer dan een gemiddelde voor je.

---------
Signature-Note10
Top Posters