Support

Open search

Lichtlek UE49KS7000

Explorer

Sinds een maand of wat heb ik onderaan mijn beeld een lichtlek, een keer factory reset gedaan, software update,  verschillende bronnen gechect, maar blijft aanwezig. ik heb om maar compleet te zijn wat foto's meegestuurd. Lees hier op het forum dat er een monteur voor aan de pas moet komen, klopt dat?WP_20190311_12_32_02_Pro.jpglichtlek tvWP_20190311_14_59_38_Pro.jpgLichtlek bij testbeeldWP_20190311_14_58_45_Pro.jpgData tv

21 ANTWOORDEN 21
Superuser II
Superuser II

Goedemiddag @frankly ,

Je hebt een klein foutje gemaakt in de code. De E en de U omgewisseld 😉.

Is de volledige Model Code van de tv UE49KS7000SXXN?

Zie de sticker op de achterzijde van de tv. Introductiejaar 2016.

Het klopt idd dat hier een monteur voor nodig is.

Dit is een een probleem met het LED-LCD scherm en moet vervangen worden.

Als er nog garantie op zit, moet je dit bij de leverancier melden.

Anders zijn de kosten voor eigen rekening.

Hoe hoog de kosten zijn, hangt af van de constatering van de monteur..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help...
Explorer

Hi Dick,

Dank voor het snelle reageren, typenummer is inmiddels aangepast!

Denk dat TV van eind 2016 is, hij komt direct van Samsung zelf vandaan, ik had een plasma F8500 (wat een plaatje was dat) die ze niet meer wilden/konden maken en kreeg deze (met bijbetaling) als vergoeding. Ik heb foto van doos en plaatje achterzijde upgeload, kan Samsung kijken van wanneer hij precies is, en of er nog garantie op zit. Zou wel op zijn plaats zijn, is mijn tweede Samsung (heb er thuis 3 hangen) die binnen een paar jaar een defect beeldscherm heeft.

@Samsung Support, graag even contact.

WP_20190311_17_02_11_Pro.jpgDoosWP_20190311_17_05_47_Pro.jpgSticker achterzijde 

Superuser II
Superuser II

Hoi @frankly ,

Bedankt voor je reply. Vervelend allemaal!

De tv is volgens de Model Code UE49KS7000SXXN uit 2016.

Dit is af te lezen uit de de letter K in de code.

De garantie op de tv is meestal 2 jaar. Dit moet je navragen bij je leverancier.

Samsung kan dit niet voor je doen. Heb je geen aankoopbewijs meer?

Als er geen garantie mee is, lees onderstaande sites.

De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te verkopen met een normale levensduur. 2 of 3 jaar is niet de normale levensduur van een TV.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanti...

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

Groet, Dick
Explorer

Hi Dick,

De TV is op 05.03.2017 gekocht (zal je net zien 2 jaar en 6 dagen....), maar de televisie komt van Samsung, ik had een plasma F8500, die ging tot drie keer stuk (scherm) en toen wilde Samsung hem niet meer laten repareren door SSC Repair. Ik ging daar destijds niet mee akkoord, en toen boodt samsung nederland mij deze UHD televisie uit coulance aan met bijbetaling van 380,00 euro, die heb ik toen aan SSC Repair (10658 / 16375) direct betaald. vandaar mijn vraag of Samsung mij wil contacten.

Superuser II
Superuser II

Hi @frankly ,

Jemig, wat een verhaal! Toch moet ik je verzoeken om je tot de leverancier te wenden.

Ik zal je verhaal zeker doorsturen naar onze Moderators!

Groet, Dick
Explorer

Dat is dus Samsung, SSC Repair levert zelf geen televisies, die doet dat in naam van Samsung...

BruceH Moderator
Moderator

Ik heb even voor je gekeken, maar inderdaad, de TV is van eind 2016, dus zit er geen garantie meer op.

Ik kan een reparatieverzoek indienen, maar dan komen er wel kosten bij kijken.

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Observer

Hallo Frankly,

Ik ken dit verhaal maar als te goed.

Ik heb hem ook in 2016 gekocht en heb het zelfde euvel. Vooral jammer dat Mediamarkt mij zo slecht behandeld als klant en ook van Samsung geen terugkoppeling gehad. Jammer en teleurgesteld. Ook ik heb meerdere producten van Samsung (telefoon, meerdere tv's, koelkast etc). Wellicht dat dat in de toekomst maar moet veranderen.

Mvg Bas

Observer

@BruceH  schreef:

Ik heb even voor je gekeken, maar inderdaad, de TV is van eind 2016, dus zit er geen garantie meer op.

Ik kan een reparatieverzoek indienen, maar dan komen er wel kosten bij kijken.

Hallo Bruce en Frank,

Even een kleine nuance aanbrengen op het hierboven genoemde: komen wel kosten bij kijken;

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

En kijk dan maar eens onder het kopje:

Waar heb ik recht op als een product niet goed is?

Groet Bas78

Top Posters