Support

Open search

Kunnen de buren zomaar connecten met mijn smart tv?

Apprentice

Hallo iedereen,

Ik heb net een paar dagen een nieuwe tv de Samsung UE49MU7000 en soundbar Samsung HW-MS651. Werkt goed en prima. Ook alles goed aangesloten.

Nu kreeg ik vanochtend opeens een vreemde melding op tv. De melding Samsung Galaxy S7 wilt verbinden met uw tv! Het rare is, niemand in ons huis een Samsung telefoon. 2x Huawai en 1 Iphone. 

De tv is aangeloten op bekabelde aansluiting, alleen staat wifi wel ingesteld! 

Ik heb ook al in het modem instellingen gekeken of er een ander mobiel staat aangemeld bij mijn wifi, dit was niet he geval! 

Mijn vraag is dus, kan je verbinding maken met de tv buiten de smarthub app of buiten mijn huisnetwerk om? 

12 ANTWOORDEN 12
Superuser II
Superuser II

Hoi @TheOutsider-NL-,

Omdat je tv op wifi ingesteld staat, kan dit denk ik gebeuren.

Als je je tv bekabeld hebt, moet je dit dus even op je tv wijzigen

Ga naar Instellingen->Algemeen->Netwerk->Netwerkinstellingen openen.

Vink daar Bedraad aan ipv Draadloos. Suc6!

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help...
Superuser II
Superuser II

Hoi @TheOutsider-NL-,

Heeft het veranderen van de instelling op je tv nog iets opgeleverd?

Groet, Dick
Apprentice

Hoi @dkoster,

Ik heb ditzelfde probleem op mijn Samsung Q7. TV is bekabeld aangesloten op mijn router.

Gisteren had ik een Huawei die wilde connecten, wij hebben alleen apple in huis.

Enig idee hoe ik dit kan voorkomen?

Superuser II
Superuser II

Goedenavond @Sv7ter ,

Wat is de volledige Model Code van de tv? Staat achterop de sticker van de tv en moet eindigen op XXN.

Wat is de huidige software van de tv? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met 'Connecten" Waar precies zie je dit in beeld komen?

Bij mij is het zo dat ik alleen mn iPad en iPhone toestemming heb gegeven om verbinding te maken met de tv.

Bijvoorbeeld om SmartView te gebruiken. Bij Algemeen->Beheer externe apparaten->Apparaat verbindingen beheren.

Zie verder de foto's. Kan verder geen kwaad, maar is wel irritant..

IMG_0594.jpgMisschien op 'uit' zettenIMG_0595.jpg

Verder ook even informeren bij de buren of hun een Huawei hebben en wat ze er precies mee willen doen..

Groet, Dick
Apprentice

Goedenavond Dick, @dkoster,

Bedankt voor je reactie. Ik heb geen sticker achterop, maar de modelcode is QE55Q7FAM

De laatste software versie zit erop: 1262

De melding verschijnt bovenin beeld: apparaat x wil verbinding maken...toestaan of weigeren?

Meestal ben ik te laat om op weigeren te klikken. Verbinding maken zal nooit lukken maar het is vrij bizar dat het geprobeerd kan worden.

Het zal per ongeluk gebeuren, maar ik vind het inderdaad meer irritant dat dat kan. Per definitie kan iedereen die bv. langs het huis loopt proberen verbinding te maken. Wat ik in ieder geval ga doen is de naam van de tv wijzigen.

mvg.,

Sandor

Superuser II
Superuser II

Hi @Sv7ter , Sandor,

Erg vreemd dat er geen sticker op de tv zit, want die hoort er gewoon op te zitten (achterop)

Ik check altijd de volledige Model Code om te kijken of het een Benelux model is (XXN).

Waarschijnlijk is het QE55Q7FAMLXXN. Misschien nog ergens te checken. Software is up-to-date.

De naam van de tv veranderen is geen overbodige luxe, maar ik betwijfel of dit gaat helpen.

Misschien de tv een keer resetten of een poosje spanningsloos laten staan.

Houd me even op de hoogte.

Fijne avond!

Groet, Dick
Apprentice

Hoi @dkoster, Dick,

De stikker zit in mijn geval onder op de One connect box (waar alle kabels naar toe gaan). Het is inderdaad LXXN.

Mvg.,

Sandor

Apprentice

@ 

Bij mij is het probleem dus nog steeds. Internet verbinding wifi of bekabeld maakt niet uit. Er kan verbinding worden gemaakt via Bluetooth. Ik zelf gebruik het nooit met mobiel, maar je kan het bluetooth ook niet uitzetten op de tv. Dus soms krijgen we de melding die en die mobiel wil verbinding maken met de TV. Ik druk op weigeren, maar de kids zullen op toestaan drukken. Wat hun vervolgens dan kunnen doen is bijvoorbeeld zappen of volume zachter zetten met de samsung smart app. En jij als tv gebruiker kan dan via apparaten lijst in hun foto map en muziek map kijken. Maar het is wel vreemd dat het zomaar kan. In mijn ogen is dit een fout in de software en een privacy probleem. Wat ik nu gedaan heb is, de TV naam aangepast naar !!VIRUS!!VIRUS!! Krijg nu opmerkelijk minder aanmeldingen 
Voyager
Zal dit geen bluetooth verbinding zijn die met je TV probeert te verbinden in plaats van wifi?
Top Posters