Support

Open search

Kan TV niet met SmartThings bedienen zonder internet

Highlighted
Apprentice

Zowel mijn Samsung Note10+ als mijn Samsung QLED Q70 serie zijn beide op hetzelfde netwerk aangesloten. Ik kan alleen de TV middels smartthings bedienen als er internet connectiviteit is. Zodra er geen internet is (of meer specifiek als ik DNS lookup naar internet blokkeer voor samsung diensten via pihole of de internet verbinding fysiek verbreek), is mijn QLED televisie niet meer via de smartthings app te bedienen of te vinden. Dan krijg ik een "cloud teken" met een streepje er doorheen.

Als ik internet volledig open zet werkt alles functioneel.

Samsung, vanwaar de bemoeienis met de bediening van mijn TV lokaal!? Waarom moet je hier een cloud dienst voor hebben? Welke gegevens stuurt mijn tv naar jullie? Waarom kan ik mijn TV niet gewoon lokaal bedienen zonder dat er servers van Samsung nodig zijn via internet! What The Freak?

8 ANTWOORDEN 8
Superuser II
Superuser II

Beste @sanderl , Sander,

Wegens je taalgebruik ga ik hier niet op reageren. Ik kan deze tekst laten weghalen..

lekker boeiend.jpg

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help...
Apprentice
Dick, laat uw reactie maar achterwegen dan. Bedankt tot zover.
Superuser II
Superuser II

@sanderl,

Niet leuk om WTF ineens een andere betekenis te geven..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help...
Apprentice
Ik heb kinderen, je moet eens weten. Nu graag back on topic. Ik hoop dat de verwondering/frustratie/ergernis nu wel duidelijk is t.a.v. de bemoeienis van externe netwerkconnectiviteit om mijn eigen TV middels mijn eigen telefoon op mijn eigen netwerk te bedienen.

Wanneer vallen de servers van samsung nu om (mijn vorige smart tv deed het 3 jaar goed). Ik gebruik het smartgedeelte niet, maar om nu ook al cloud te vereisen om gewoon via mijn telefoon harder/zachter te doen en channel up/down gaat m.i. ERG VER Samsung....
Superuser II
Superuser II

Daar hebben ze gelukkig een alternatief voor uitgevonden en het heet een Afstandsbediening! Die krijg je er trouwens gratis bij in de doos!!

---------
Samsung Galaxy Note 10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Apprentice
Haha!!! @Rohit en @dkoster, jullie zijn wel de leukste van het forum. Ik zou er hartelijk om moeten lachen als mijn vraag niet zo serieus van aard was... denk er maar is iets langer over na.

Tevens zijn jullie de 2 meest actieven, zijn jullie in dienst van Samsung? De reacties zijn niet echt inhoudelijk...?
Superuser II
Superuser II
Hahaha! Thanks. Nee niet in dienst van Samsung.. Maar ja inhoudelijk, je koopt een smart tv je wilt gebruik maken van een "online" app en blijkbaar kiest Samsung ervoor om dat via Smartthings te doen. Ik weet dat mijn LG app lokaal werkt via een ip adres, maarja dan heb ik wel me wifi natuurlijk aan. Misschien moet je een telefoon kopen met Infrarood? Dan kan je genoeg apps gebruiken die als afstandbediening werkt. Elke app moet je zelf ook toestemming geven om bepaalde dingen te mogen gebruiken. Dus zou zeggen probeer het gewoon of kijk bij de instellingen welke machtigingen hij nodig heeft.
---------
Samsung Galaxy Note 10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Apprentice

@dkoster @Drohit, jullie vinden elkaar ook nog eens leuk, elkaar liken :-).

Ik wil geen gebruik maken van een "online" app. Ik wil gewoon simpel via mijn telefoon  (en Samsung schrijft daar SmartThings voor voor) de TV af en toe harder/zachter etc. kunnen zetten als de normale AB niet voorhanden is. Net zoals ik met mijn oude samsung TV ook via mijn lokale netwerkje over IP kon doen (WiFi of LAN kabel doet er niet toe dan).

Infrarood? Sorry, maar dat gaat de vraag voorbij.

Top Posters