Support

Open search

Heldere vlekken op de zijkant van het scherm

First Poster

Onlangs merkte ik op dat aan beide zijkanten van de TV heldere vlekken aanwezig zijn. Daar er geen e-mailadres beschikbaar is voor support Samsung België nam ik contact op met Samsung UK. De contactpersonen hebben me met vele e-mails bezig gehouden totdat ze me schreven dat Samsung UK niets kan doen voor mij en ik maar contact moest zoeken met Samsung België. Vandaar deze poging om tot een oplossing te komen die aanvaardbaar is voor een TV die maar 3 jaar jong is. Als ik in dit forum lees vind ik toch wel heel wat onderwerpen over dezelfde problemen van een loslatende folie op het scherm. Ik lees ook dat in de meeste gevallen Samsung ondanks dat de garantie is verlopen toch omdat de levensduur van Samsung TV langer is dan 3 jaar tot een compensatie overgaat of beter nog de TV gratis herstelt.  Ik hoop met dit bericht veel tijd kan besparen die ik heb verloren met Samsung UK en dat Samsung België voor mij ook zo voorstel wil doen.

Ter informatie ik heb de Tv al gereset naar de fabrieksinstellingen en onderstaande voorstellen van Samsung UK uitgevoerd maar de heldere vlekken blijven:

We acknowledge that you have tried performing factory reset but the clear/bright areas are still there. Please try the following additional troubleshooting steps:

1. Check 'Eco Mode' settings as power saving mode can affect the brightness of the TV screen. Go to Menu > Eco Solutions.
  2. Adjust 'Picture Options'. Go to Menu > Picture > Backlight.
  3. Reset the Picture. Go to Menu > Picture > Reset Picture > Yes.
  4. For the above surface getting hot, ensure that the TV, connected devices and cables are located in a well ventilated place.

Hopend op een snelle oplossing,

Rudi CIMG_20190410_110140.jpgIMG_20190410_105855.jpg

12 ANTWOORDEN 12
Nick Moderator
Moderator

Hi Rudi, wat jammer dat de service tot zover apart is verlopen. Buiten garantie zullen er altijd kosten aan verbonden zijn, zolang je het regelt via de fabrikant. Wel wordt er naar de prijs van de onderdelen gekeken en mogelijk wordt daar korting op toegepast. Dat terzijde, zie je dezelfde 'balken van licht' wanneer je in de beeldtest zit? Deze kun je openen via Menu > Ondersteuning > Zelfdiagnose > Beeldtest.

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
First Poster

Dag Nick,

Alvast dank je wel voor uw antwoord, hieronder zoals gevraagd de foto's van de beeldtesten . Zoals je kan zien blijft de heldere vlek aan de zijkant waar het scherm niet zwart is.

IMG_20190425_154534.jpgIMG_20190425_154543.jpgIMG_20190425_154551.jpgIMG_20190425_154524.jpg

Nick Moderator
Moderator

De foto's zijn in een donkere omgeving, maar het is duidelijk genoeg! Het is inderdaad een defect en een reparatie is mogelijk, alleen geldt hiervoor wat ik hierboven aangaf wel.

---------
Signature-Note10
First Poster

Dag Nick,

Blij te horen dat Samsung een voorstel wilt doen om tot een oplossing te komen en dat ik zo mijn vertrouwen in Samsung intact blijft. Het is trouwens al mijn tweede toch niet goedkope Samsung TV die over een korte periode defect gaat.

Ik zie alvast twee mogelijkheden, herstelling van de 3 jaar jonge TV of een nieuwe TV.

Het vervangen van het scherm dat vroegtijdig defect gaat vanwege productieproblemen en dan terug vervangen door eenzelfde scherm is geen garantie voor een duurzaam gebruik. Daarom gaat mijn voorkeur naar een nieuwe Samsung TV waarvan de waarde gelijk is aan de toenmalige winkelprijs van de defecte TV.

Graag een eerlijk voorstel waar ik mij kan in vinden.

Rudi C

Nick Moderator
Moderator

Bij een eerste instantie zoals dit kijken wij altijd eerst naar een reparatie. Daarbij worden de standaard kosten (voorrij- en onderzoekskosten) altijd gerekend, maar er wordt gekeken naar het bedrag van de onderdelen en de leeftijd van het product, dus daar kan een verschil in zitten. Alleen de monteur kan dit berekenen/aangeven, dus dan moet ik 't wel inplannen. Wil je dit, of zie je dit niet als een oplossing? Het is trouwens écht het enige dat wij bieden in zo'n instantie.

---------
Signature-Note10
First Poster

Dag Nick,

Het voorstel om eerst te laten repareren en dan de kosten afhankelijk wat Samsung berekent te moeten betalen is geen goede oplossing voor mij. U en ik zijn toch ervan overtuigd dat het scherm moet worden vervangen. Als ik wereldwijd lees over scherm problemen van dit type TV kan Samsung perfect de totale kostprijs van de herstelling berekenen en wat hun aandeel is in de factuur. Dus voorrij- en onderzoekskosten zijn niet nodig. Maar nogmaals een scherm vervangen door eenzelfde type is volgens mij geen duurzame oplossing en wil ik liefst een nieuwe TV.

Ik wil ook geen kettingbericht starten met argumenten en tegenargumenten, vandaar mijn laatste oproep doe a.u.b. iets voor een Samsung believer.

PS: Ik heb een laptop + 3 TV’s + een computer scherm en een surround geluidsysteem van Samsung.

Met vriendelijk groet,

Rudi C.

Nick Moderator
Moderator

Een nieuwe tv zal geen optie zijn. Een offering is misschien mogelijk met gereduceerde prijs, maar dat is absoluut niet wat je vraagt. Er wordt trouwens van te voren een prijsvoorstel gemaakt, dus dit is niet ná de reparatie.

---------
Signature-Note10
First Poster

Geen goededag meer van Nick?

Dag Nick,

Doe me maar een voorstel met geruduceerde prijs.

met vriendelijke groet,

Rudi C.

Nick Moderator
Moderator

Zoals je in mijn voorgaande berichten ziet doe ik dit standaard niet. In een conversatie op de Community is het niet per se nodig om dit elke keer toe te voegen. Om zo'n voorstel te maken moet ik een reparatie inplannen, dan zal de monteur het controleren en een voorstel opstellen, dit gaat telefonisch. Zou je dit willen?

---------
Signature-Note10
Top Posters