Support

Open search

HDR via Netflix app op Frame 49" (UE49LS03NAS) NIET goed te krijgen.

First Poster

Alle HDR content op Netflix die ik via de Samsung app op mijn nieuwe Frame TV kijk ziet er slecht uit. Zwarten zijn grijs, kleurensplectrum is geshift, contrast is weg. Bijna niet naar te kijken. Alle instellingen geprobeerd, niets komt in de buurt van ok. Alle non-HDR content van Netflix ziet er gezond uit. Alles via andere aps (YouTube) ook. Er lijkt een soort metadata mismatch te zijn tussen Netflix en de samsung app. Het mooiste zou zijn als dit opgelost kan worden.

Een tussenweg zou zijn om HDR uit te kunnen schakelen op de TV, zodat Netflix het materiaal als SDR behandelt. Helaas is dit niet mogelijk; alle content van Netflix die HDR beschikbaar is, wil de TV HDR afspelen. Please... bouw dit als mogelijkheid in in een firmware upgrade.

De enige mogelijke workaround die ik voor nu heb gevonden is een externe medisapeler die geen HDR ondersteunt aan te sluiten op de TV. Maar dat wil ik eigenlijk niet. Is er iemand die iets meer weet?

Kan me niet voorstellen dat iedereen die een Qled koopt naar zo'n vernaggeld beeld zit te kijken op de netflix app als de content HDR is...

3 ANTWOORDEN 3
Pathfinder
He arvid,

Ik zou graag willen weten welke film je met hdr probeerd te kijken is dat een van deze:
http://4k.com/news/contentthe-full-list-of-all-4k-and-hdr-content-available-now-on-netflix-23127/
First Poster

Hi,

Het gaat om alle series (en films maar die heb ik niet geprobeerd) die het HDR logo hebben.

Er gaat echt iets mis met interpretatie van het materiaal, niet een subtiel verschil, echt washed out, rare contrasten en color shifts.

Sommige afleveringen van Black Mirror seizoen 4, zijn bijvoorbeeld echt slecht te bekijken. Zeker als scenes donker zijn.

Uit mijn hoofd ziet ook seizoen 2 van Atypical er dramtisch uit. 

Via een oude apple TV zien de series er op de TV gewoon gezond uit. Maar dan dus SDR (en HD en niet 4k in mijn geval).

Ook op iphone zien ze er goed uit.

Het is echt een vertaalslag/interpretatie die mis gaat van netflix HDR naar de Samsung netflix app.

First Poster

Nog maar eens dezelfde vraag, nog niet opgelost namelijk. Bijvoorbeeld de serie ‘Umbrella academy’ Gaat mis. Donker, geen contrast.

Op iPhone en via AppleTV ziet het er goed uit. 

Zou iemand kunnen checken of ze hetzelfde probleem hebben via de Netflix app op de Samsung frame? Of andere Samsung qled?

Top Posters