Support

Open search

HDMI en optical niet gevonden bij aanzetten SAMSUNG QLED QE55Q8F (2018)

OPGELOST
Apprentice

Al enige tijd in het bezit van bovengenoemde tv, tot op heden zonder problemen, echter sinds een week doen bij het aanzetten mijn HDMI en optische bronnen het niet meer altijd . Elke keer moet ik ze nu opnieuw instellen en soms de HDMI eruit en erin om her weer werkend te krijgen. Dit geldt voor alle aangesloten apparaten, tv decoder, switch, soundbar.

enig idee wat hier het probleem zou kunnen zijn en hoe dit opgelost zou kunnen worden?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Superuser II
Superuser II

Hoi @Richardabakker , Richard,

Heb je al een reactie ontvangen van Extern Beheer?

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help...
13 ANTWOORDEN 13
Nick Moderator
Moderator

Dat is een lastige .. Kun je beginnen door de tv te resetten? Zie hier hoe dat in z'n werk gaat.

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Apprentice

Bedankt voor de reactie.

Na de herstart de apparaten weer geïnstalleerd. Deze worden allemaal herkend, en werken ook allemaal. Vervolgens de tv uitgezet en weer aan. Tv gaat weer aan maar apparaten geeft ie geen signaal. Pas na ongeveer 5 minuten is er weer signaal

Nick Moderator
Moderator

Kun je eens de One Connect Cable die erbij zit opnieuw aansluiten op de box én de tv?

---------
Signature-Note10
Explorer

Idem hier, is na apple update al 3 keer weer naar interne luidspreker gesprongen. Vervolgens weer optical selecteren om de sonos playbar weer te herkennen. 

Apprentice

Gedaan, maar dit maakt ook geen verschil. Het vreemde is trouwens dat als ik de switch aanzet de tv wel automatisch gaat naar het kanaal maar toch aangeeft Geen Bron. Pas na het opnieuw instellen doet alkes het weer, of soms vanzelf na 5 minuten wachten.

Nick Moderator
Moderator

Dan wordt het lastig. Hoe vaak gebeurt het?

---------
Signature-Note10
Apprentice

Altijd bij het opstarten.

Nick Moderator
Moderator

Duidelijk. Dan zie ik als enige optie eerst nog een RM, dan bellen wij je vanuit hier en nemen de tv over. Zo kunnen we kijken of er nog iets mogelijk is. Dit is wel op afspraak, dus dan heb ik wat gegevens nodig. Zou je dit willen proberen?

---------
Signature-Note10
Apprentice

Ja hoor, graag. Hoe kunnen wij die afspraak inplannen?

Top Posters