Support

Open search

Apple Airplay 2

Explorer

Met de laatste update 1251.0 op mijn QE55Q9F werkt Airplay 2 wel.

Ik maak gebruik van een iPad 6e generatie met softwareversie 12.2.

Explorer
Zie jij je tv verschijnen in de home app? Zo nee, heb je nog geen airplay 2.
Explorer

Dat heb ik nog niet geprobeerd, ga vanavond dit bekijken. Bedankt voor de tip, alleen begrijp ik dan niet dat ik via mijn iPad een Youtube filmpje naar de TV kan sturen.

Op mijn iPad krijg ik, nadat ik het filmpje heb bekeken, de vraag of ik mijn iPad wil ontkoppelen van de TV. Heb jij (BonesNL) hier een verklaring voor? Welke TV gebruik je?

Explorer
Dat klopt, dit kon altijd al. Ik kan bijvoorbeeld in de appletv wel bijvoorbeeld wel de sonos 5 als externe luidspreker in stellen, die hebben al wel een airplay2 update gehad. In de Qled kan dit nog niet. Je ziet vanzelf wel een apple app verschijnen in de vorm van iTunes oid. Komt binnenkort had ik begrepen, laatste firmware update was er al wel klaar voor. ----------- Support iTunes App Feature on 2018 TV Add TV control feature using 3rd party speakers (eg Amazon Echo / Google Home). ========
Explorer

Ter aanvulling/verduidelijking ik heb dit gedaan zonder Apple TV. Rechtstreeks iPad naar Qled.

Explorer
Goed lezen, heeft niks met airplay 2 te maken.
Explorer

Vandaag 14 mei 2019 heb ik de nieuwe uitgebrachte app Apple TV geinstalleerd op mijn Samsung Q9 tv en nu werkt Airplay 2.

Geweldige uitbreiding.

First Poster

@Joost48  schreef:

Vandaag 14 mei 2019 heb ik de nieuwe uitgebrachte app Apple TV geinstalleerd op mijn Samsung Q9 tv en nu werkt Airplay 2.

Geweldige uitbreiding.

Hetzelfde resultaat nadat de app Apple Tv is geïnstalleerd op mijn Samsung Q6 TV inclusief AirPlay 2. 

Explorer

Apple tv app was geïnstalleerd vandaag automatisch. Nu ook AirPlay in het menu zichtbaar.
Had in april al 1251.0 OTA ontvangen. Echter in home-app komt Q9FN niet naar voren, wel mijn versterker van Denon 🤔

Dus @BonesNL, hoe weet ik nu of AirPlay 2 actief is?

Explorer

Airplay werkt hoor, alleen homekit gaat bij samsung weer niet door.

fullsizeoutput_983.jpeg

Top Posters