Support

Open search

Afstandsbediening werkt slecht

Lot Moderator
Moderator

Vreemd zeg, dan raad ik toch een testbezoekje aan de winkel aan. Laat je weten hoe het afloopt?

---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
Apprentice

Ik heb een Samsung Smart tv en een samsung afstandbediening. De afstandbediening werkt traag en soms ook niet, net of de tv met te veel dingen bezig is zodat hij de opdrachten van de afstandbediening niet aan kan.

Afstandbediening is een BN59-01199G Samsung is een UE48H8000

Apprentice
Ik heb dezelfde problemen als hierboven. Na het aanzetten van de tv werkt de ab niet of heel traag. Verschillende ab's gebruikt maar bij alle ab's het zelfde. Ik heb ook smart tv's in de slaapkamers en die hebben het zelfde. Overweeg nu om de tv's te vervangen maar dan geen Samsung meer, sorry.
Apprentice
Daarbij aangezien er vanaf 23-12-2018 geen reactie en/of antwoord is geweest, zal Samsung het ook niet weten :-(
Apprentice

Samsung geeft alleen de standaard antwoorden waar je niet ver mee komt.

Inmiddels ook de ziggo box (ook van samsung) maar aan de kant gezet vanwege slecht werkende ab.

Apprentice

Het lijkt ook of er in verloop van tijd steeds meer ab gerelateerde post komen op dit forum.

Misschien dat het samsung ooit aan het denken zet.

Maar dit zal wel niet eengezien ze ons geld al hebben ontvangen.

Explorer

Ik heb hetzelfde probleem met de UE48H8000. Ik verdenk de CI module. Ik heb getest op analoge kanalen en daar zap ik zo doorheen. Zodra ik terug ga naar digitaal blijft hij bij elk kanaal enkele seconden hangen, het lijkt net op hij op de achtergrond iets uitvoert, de commando's ingegeven via de AB onthoudt hij wel. Zou wellicht iets met het laden van EPG van de zender te maken kunnen hebben? Het is iets van de laatste tijd. Kan helaas niet meer herinneren wanneer dit begon. TV firmware is al een tijdje niet uitgekomen, CI module krijgt af en toe nog wel eens een update.

Apprentice

Hier maakt het nog steeds niet uit of ik digitaal of analoog kijk.

Met een Logitech harmony werkt het wel beter.

Apprentice

Ben nu aan het kijken voor een andere tv. Qled is alleen nog maar bij Samsung :-( en Oled heb je ook bij andere merken.

Heeft iemand suggesties?

New Member

Palme, ik neem aan dat jij van Samsung of iets dergelijks bent. 

Ik heb het probleem ook. Ik kijk met een ci module en aangesloten met ziggo. Wanneer ik druk, zie ik dat de tv het ontvangt, alleen gaat de zender pas over na 20 seconden of zo 

Wat moet ik doen?

Top Posters