Support

Open search

55qled beeld word licht en donker bij verschijnen van ondertitels bij donkere achtergrond

Apprentice

Sinds oktober nieuwe tv gekocht QE55Q7fam. Maar het valt op dat  het beeldscherm verlicht als de ondertitels verschijnen en als ze weggaan word het terug donkerder. Dit gebeurt als het een donker beeld is in de film of serie, bijvoorbeeld als het nacht is in de film. Wij hebben al eerder rondgekeken op dit forum en ook al gechat met iemand van Samsung, andere instellingen geprobeerd en HDMI kabels vervangen door  nieuwe, geen oplossing. Dan maar de technieker van Servilux laten komen en die zei dat het normaal was!! Omdat de backlightverlichting onderaan zit omdat ze de tv s zo smal mogelijk willen maken. Wij vinden het alleszins niet aangenaam kijken en had ik het geweten.... iemand dit probleem al eens gehad? 

253 ANTWOORDEN 253
Black Belt 

Goeiemiddag Eric, ik denk met alle plezier met je mee, maar om te voorkomen dat ik open deuren intrap, zou je me willen vertellen welke instellingen je allemaal al bij langs bent gegaan? Of onder welke naam kan ik je chatberichten terugvinden? Dan lees ik het zelf na, scheelt jou weer typen

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
Apprentice

Hallo Joeri,

wij hebben het eerst telefonisch gemeld aan de dienst na verkoop van Krëfel (waar we TV aangekocht hebben), deze hebben dan onze gegevens doorgegeven
aan Servilux. Afgelopen vrijdag hebben we de technieker van deze firma over de vloer gehad en met de gekende uitleg ons laten zitten met het probleem.

Mvg
Eric
Black Belt 

Hmm, en instellingen als Lokaal Dimmen, Auto Motion Plus, LED Clear Motion en de verschillende beeldmodi zijn ook al doorgenomen samen met mijn collega?

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
Apprentice

yup...ik denk dat ik zowat hetzelfde probleem heb als de persoon met de 75QLed. Deze tv is amper 2 maand oud en heeft al nukken. een goede 2000euro (na aftrek cashback) voor een TV die eigenlijk goede kwaliteit zou moeten zijn...ongehoord.

Black Belt 

Het is ook zeker de bedoeling dat hij het fantastisch doet, zonder nukken. Ik hoop dan ook van harte dat ik dit opgelost krijg. Nu vond ik het een hele vreemde opmerking, maar de klant uit het topic met de 75 inch QLED gaf aan dat hij er geen last van had als bijvoorbeeld zijn telefoon onder de TV lag. Is dat bij jou ook het geval? En merk je het bij daglicht ook?

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
Apprentice

zowel dag als avond doet ie het, na het lezen van die andere topic (75qled) had ik ook mijn telefoon eronder gelegd maar bij mij blijft het aanhouden. Maar de problemen hebben wel ergens gelijkenissen.

Black Belt 

Is jou ook een klantnummer gegeven in je telefoongesprek met ons? Zo ja, ontvang ik die graag zodat ik je in het systeem kan vinden. Bij gebrek aan een klantnummer zou ik graag op je telefoonnummer en/of email adres willen zoeken. Maar het is handiger om dat via een prive bericht te sturen voor de privacy (klik op m'n naam > bericht verzenden)

Daarnaast zou het heel waardevol zijn om een filmfragment te hebben van het oplichtende beeld als de ondertiteling verschijnt, heb je dat toevallig al eens opgenomen?

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
Apprentice

Ik zie dit ook bij mijn MU7000 en het staat  beschreven in bijna elke review. Ik heb er alleen last van bij een donkere kamer en bij HDR opnames lijkt het erger te zijn.

Kijk eens  op onderstaande reviews bij de local dimming prestaties van het scherm. https://www.homecinemamagazine.nl/2017/04/review-samsung-qe55q7f-qled-tv/ of https://tweakers.net/reviews/5457/7/samsung-55-inch-q7f-kan-qled-de-strijd-met-oled-aan-beeldeigensc... of https://nl.hardware.info/reviews/7420/5/samsung-q7f-hdr-tv-review-qled-beter-dan-oled-beeldverwerkin...

Apprentice

bij deze je een mail verstuurd met de links naar de filmpjes op youtube

Top Posters