Support

Open search

KS Owners refund

Hotshot

wrote:

wrote:
I'm just writing a reply now and linking to their page here - https://www.currys.co.uk/gbuk/samsung-tv-technology-1888-commercial.html - which is still active by the way, still saying the Smart Things is free within 2016 (which we know was delayed and then dropped)

I also like the fact he says I declined their offer - I never, I didn't even reply so I am also stating this in my reply that I'm leaving my options open whilst I seek legal advice

That was not the sort of response I was expecting, now how on earth did I manage to get £549 out of them if this is how they now behaving.

 

This really sucks :(


Because someone at Curry's  or Samsung said s*** we need to stop this and put their heads together  and are coming up with different excuses as a why of either stopping claims,  or as a time wasting exercise,  to put people off or make people question if they really have a case.  It the kind of tactics one would expect from a third rate seller not a so called top retailer.  If they do put people off they have won.  Remember the advice from the Which tool and Citizens Advice. Also they would not have given @daleski75 550 in vouchers if the had thought they did not have a case to answer. 

Navigator

This is my reply - 

 

Dear Lloyd,
 
Thank you for your reply. Whilst I appreciate you looking into my case more thorough than your previous colleagues, I am still not happy with the reply.
 
Can I just state firstly that the TV was indeed advertised at the time to come with the Smart Things USB dongle and it still is currently live on your website now, at https://www.currys.co.uk/gbuk/samsung-tv-technology-1888-commercial.html (under Cloud gaming)
 
I quote - "*Free Samsung SmartThings Extend USB adapter available within 2016" - obviously it wasn't available 'within' 2016 as it never launched and I was told by Samsung it was delayed into 2017. That also never came to pasture because late in 2017 Samsung confirmed via email (not publicly) that The Smart Things USB dongle had been dropped.
 
Also the blog post we both refer to dated 17/03/2016 is written by Currys and is made public. I based my purchase upon weeks of researching and included this factor into my purchase - I was not aware that a blog written by Currys was supposed to be lies or not factual. I believe ASA and CAB will like to hear about this. 
 
Secondly, I have not declined any offer as of yet as I haven't replied to the most recent reply from Team knowhow. I thought the offer was rather insulting considering I was mis-sold however I'm currently keeping my options open whilst I seek legal advice for a possible small claims case . As I have stated, I have already spoken with Citizens Advice who said I have a case for mis-selling and they have sent the details to Trading Standards to be investigated. I was just hoping for a solution without going to these extremes.
 
I look forward to hear from you.
Navigator
Just changed the ASA and CAB bit to this to sound better - "I was not aware that a blog written by Currys was not factual or accurate"
Highlighted
Hotshot

https://www.currys.co.uk/gbuk/samsung-tv-technology-1888-commercial.html   Cloud gaming - Console free gaming

Does your TV open up the world of console-less video gaming? Who needs a games console when you can access a wealth of video games in the Cloud straight from your TV. Access a huge array of games without the need to invest in a console, play alongside your favourite football stars and race against the best racing drivers directly through your TV.

*Free Samsung SmartThings Extend USB adapter available within 2016, additional purchase necessary to connect other appliances to the TV. Compatible controller required on most games.

 

Thanks not got that link.

 

How can they deny that????

Hotshot

I think Curry's was referring to the clause,

 

*Subscription for Netflix and Amazon Instant Video required. Apps shown may not be available on all Samsung Smart TV products. The Samsung Smart TV platform is used by Content Providers to make apps available. Content Providers may remove apps from the Smart TV platform or stop supporting them at any time. When new Samsung Smart TV products are launched, there may be a delay before the apps shown become available on those products.

 

But the Smart Connect USB dongle is not an app so they can not use the above as a get out.

Navigator

wrote:

Ha, getting from bad to worse with my latest reply from Customer Service - 

 

"

Thank you for your e-mail addressed for the attention of our Chief Executive Officer Sebastian James.  As part of the Customer Support Team, your correspondence has been passed to me to investigate and respond.

 

 

I appreciate your frustration in this matter, and thank you for providing us with the details to review the registered previous communications.  In regard to the issue with Samsung not continuing with the production of the Extender, I am sorry for any inconvenience this may have caused you.  As this is a withdrawal of a third party service, I am afraid that this is outside of our reasonable control.

 

Having looked into the supporting information you have provided in your claim, it would appear that the only reference you have provided is a blog post, credited to the source of Samsung on the 17th March 2016.  Our website clearly states our conditions of sale, and our terms of responsibility for the withdrawal of third party services.  This said, as the product itself was not sold on the premise of the additional item being included, as per the box contents or description on the website from which you purchased the TV, it would not be applicable.  I have also checked the advertised contents included with the TV, which does not state the inclusion of the additional item.  This information was stated at the time of your online purchase to consider in full prior to conducting your purchase.  When making your choice, you agreed to the terms of sale, and have since had substantial use of the item.

 

Our Customer Service team have tried to resolve this situation as best they can, as we do value your custom, and understand your disappointment.  This said, you have stated that you declined the offer of goodwill, and made your intention clear to pursue this further through external means. With full consideration of the situation, I am sorry that we are unable to meet your expectations on this occasion.   

 

 

 

Yours sincerely,"


1. its not a "service", its a hardware function.

2. its not a service again and  its not a blog, its part of the currys website.

3. the extend was in a samsung beta, giving you full reason to believe it was coming out and as such an important function, you wanted to give a reasonable time for this to happen.

4. your website terms and conditions and secondary to UK law, which is quite clear on this matter

5. a third party looking into this case would be assessing what would be reasonable from a consumers perspective.

6. as such, our final option will be to have your claims tested in a court of law

 

at the very least this reply gives solid grounds for a complaint to citizens advice and with the direction of opening a case with trading standards. then onto the small claims court where Loyd can have this opinion verified, or not.

 

funny though that they are telling us all different things now.

Hotshot

wrote:

wrote:

Ha, getting from bad to worse with my latest reply from Customer Service - 

 

"

Thank you for your e-mail addressed for the attention of our Chief Executive Officer Sebastian James.  As part of the Customer Support Team, your correspondence has been passed to me to investigate and respond.

 

 

I appreciate your frustration in this matter, and thank you for providing us with the details to review the registered previous communications.  In regard to the issue with Samsung not continuing with the production of the Extender, I am sorry for any inconvenience this may have caused you.  As this is a withdrawal of a third party service, I am afraid that this is outside of our reasonable control.

 

Having looked into the supporting information you have provided in your claim, it would appear that the only reference you have provided is a blog post, credited to the source of Samsung on the 17th March 2016.  Our website clearly states our conditions of sale, and our terms of responsibility for the withdrawal of third party services.  This said, as the product itself was not sold on the premise of the additional item being included, as per the box contents or description on the website from which you purchased the TV, it would not be applicable.  I have also checked the advertised contents included with the TV, which does not state the inclusion of the additional item.  This information was stated at the time of your online purchase to consider in full prior to conducting your purchase.  When making your choice, you agreed to the terms of sale, and have since had substantial use of the item.

 

Our Customer Service team have tried to resolve this situation as best they can, as we do value your custom, and understand your disappointment.  This said, you have stated that you declined the offer of goodwill, and made your intention clear to pursue this further through external means. With full consideration of the situation, I am sorry that we are unable to meet your expectations on this occasion.   

 

 

 

Yours sincerely,"


1. its not a "service", its a hardware function.

2. its not a service again and  its not a blog, its part of the currys website.

3. the extend was in a samsung beta, giving you full reason to believe it was coming out and as such an important function, you wanted to give a reasonable time for this to happen.

4. your website terms and conditions and secondary to UK law, which is quite clear on this matter

5. a third party looking into this case would be assessing what would be reasonable from a consumers perspective.

6. as such, our final option will be to have your claims tested in a court of law

 

at the very least this reply gives solid grounds for a complaint to citizens advice and with the direction of opening a case with trading standards. then onto the small claims court where Loyd can have this opinion verified, or not.

 

funny though that they are telling us all different things now.


They are using different answers because I think someone higher up the good chain is dealing with this.  It's simple they advertised it and all the rubbish about their t ands c do not overide consumer law.  

I think this looks like their stance until someone starts a section 75, or small claims process. I think that's when they will start talking sence.  

Navigator

Wasn't this to the Currys  CEO email?

 

My email from the CEO is very different.

 

I also contacted Samsung CEO and that's currently my waiting point as Currys said any old stuff.

Navigator

Had another reply, quickest I’ve ever had!!

 

Thank you for your further reply.

 

 

I have taken the opportunity to escalate the matter further in relation to the points you have raised. Over the weekend, as you can appreciate, not all of our team are available. With this in mind, should we be able to offer any further response, we will do so at the earliest possible opportunity.

 

 

I appreciate your patience and look forward to offering any further insight in the coming days.”

Navigator

currys, you gotta love them. saying that

 

"Our website clearly states"

 

when the whole complaint is wanting what their website clearly stated.

 

 

Top Liked Authors