Support

Open search

Mijn UE65KS8000 schakelt bij NPO 1 UHD niet over naar HDR

Apprentice

Sinds vandaag is er een update beschikbaar voor onze tv's. @joeri: Weet jij toevallig wat deze update brengt? Een HLG updatje misschien?

Apprentice

Hier zijn we weer. Inmiddels een hoop ontwikkelingen op dit gebied. Er is in italie en de UK een firmware update verkrijgbaar de 1239.1 (dus niet de 1231.1 die vandaag OTA en op de website te krijgen is)via de samsung chat of via de administratiors. Ze sturen dan een USB naar je op. @joeri, kun je checken of deze update straks ook hier uitgerold gaat worden? Of is dit alleen op aanvraag?

Link naar UK forum waar de lokale Joeri het nieuws deelt:

https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio-Video/iPlayer-HLG-UHD-HDR-on-Samsung-s-J-and-K-Series-T...

First Poster

Veel goed nieuws idd, hier ook gevolgd, hopelijk kan Joeri hem ook voor ons regelen (heb hem er ook al een DM over gestuurd).

Benieuwd!! 

Black Belt 

Goeiemiddag! Ik heb inderdaad net bericht ontvangen dat er voor de K-serie in december dit jaar een update uitgerold wordt die support voor HLG-HDR zou moeten verzorgen. Nog even wachten!

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
Apprentice

Top! De firmware update zwerft al op internet zie ik, maar niet vanuit officiele bronnen. Zal maar wachten totdat jullie de update officieel via OTA of website beschikbaar maken.

Apprentice

Mijne heren, ik volg deze discussie met interesse. Ik zit met een soortgelijk probleem met mijn splinternieuwe qled-9QF. Sinds gisteren heb ik mijn sat op deze tv aangesloten (nieuw topic?).

Ik zie dat alleen test2-amsterdam correct (prachtig) wordt weergeven van de hdr-uitzenders..

Ses en UHD1-astra staan ook in de hdr-hgl-mode maar het beeld ziet er niet uit, volkomen plat.

ik heb Ses inmiddels een emailtje gestuurd voordat ik in dit forum terecht kwam. Bij UHD1 was het eerder op de dag dacht ik wel goed, mijn vraag is: moet SES of Astra de "schakelaar" per uitzending correct instellen of zit dat verwerkt in het bronmateriaal?

Black Belt 

Da's een hele goeie vraag @Freeck, ik begreep dat Astra de HDR zenders ongecodeerd doorstuurt waardoor de "schakelaar" naar mijn idee in het bronmateriaal hoort te zitten. 

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
Apprentice

Joeri, het is januari en nog geen update te zien. Ook in andere landen vragen ze zich af waar hij blijft via officiele kanalen!

Heb jij een update?

Apprentice

Ik zie dat mijn q9f wel degelijk detecteert dat er een hdr-uitzending is omdat je de beeldinstellingen los van de normale hd- en sd-instellingen kunt instellen. Je zou dus de helderheid en het contrast van hdr-uitzendingen kunnen oppeppen... Je ziet echter bij het omwisselen van bv hd naar hdr tevens de helderheid van de menus van helderheid wisselen.....deze aanpak lijkt me meer een lapmiddel omdat dan bv test2-amsterdam overdreven fel wordt weergegeven....de hdr-zenders wijken onderling af.

Overigens zijn hdr-beelden van youtube erg mooi en overtuigend, vaak wel wat opgepepte beelden van de tv-fabrikanten.

en nu maar wachten op de software update....

Apprentice

"...net bericht ontvangen dat er voor de K-serie in december dit jaar een update uitgerold wordt die support voor HLG-HDR zou moeten verzorgen..."

Beste Joeri,

Dit jaar (2018) is al geweest. Waarom houdt Samsung zich niet aan haar belofte?

Ik heb een UE65KS8000 en vraag me af waarom Samsung zo onbetrouwbaar is m.b.t. communicatie.

Ik zit nog steeds te wachten op de door Samsung toegezegde HDR10+ (18 April 2017) en HLG firmware update (door jou).

Zou je s.v.p. willen reageren?

Top Posters