Support

Open search

Geen geluid uit Samsung UE50MU6100 TV gekoppeld aan de Home Cinema HT-J4500 5.1 Surround set - via HDMI ARC

Apprentice

Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Ik heb geen probleem met een HDMI-poort. Ik heb bvb. zopas mijn Chromecast aangesloten op poort HDMI 3 (ARC) en dat werkt perfect. Als ik dan terug mijn Samsung Home Cincema  aansluit op diezelfde poort HDMI 3(ARC) dan wordt het beeld van de blue-ray speler wel op mijn TV weergegeven maar komt de klank enkele uit de TV-luidsprekers en niet uit de Home Cinema-luidsprekers. Nochtans is de geluidstest op de Home Cinema-speakers wel OK.

En het is vreemd dat ik nergens in de instellingen van mijn TV de speakers van de Home Cinema terugvind.

Ook vreemd dat ik bij het instellen van de "bron" op mijn TV op "Home Cinema" of "thuisbioscoop" en daarin functie "D-In"  (Digitaal In) gebruik een blauw scherm krijg met de boodschap "Sluit een optische kabel aan tussen dit apparaat en externe digitale apparaten zoals een kabelontvanger".

Nick Moderator
Moderator

Duidelijk. Heb je al eens getest of het werkt wanneer je de audio via optisch aansluit en het beeld via HDMI? Anders moeten we toch nog verder gaan kijken.

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Apprentice
Heb nu een optische kabel aangesloten tussen TV en Homecinema en ... het geluid komt nu door !
Maar ik zou toch verkiezen dat alles terug via HDMI ARC gaat. Het was vroeger zo en waarom nu niet meer?
Apprentice

Beste ciboss.

Sluit alles zo aan als je in gedachten hebt. Als het beeld goed is, maar het geluid niet. Trek dan de HDMI kabel die naar je tv gaat eens uit je versterker. Komt dan je geluid terug, zoals je wenst. dan heb je het zelfde probleem als ik.

(lees topic geen atmos geluid

Ik ben benieuwd. Gr Rinus

Apprentice

Heb alles terug "from scratch" geinstalleerd. Eerst TV (na reset) daarna via HDMI 3 (ARC) de Home Cinema/Blu Ray Samsung aangesloten. Deze keer herkende de TV dit apparaat als een Receiver/Ontvanger en werd de geluidsaansluiting herkend. Deze keer werden de TV-speakers automatisch uitgeschakeld en vervangen door de Home Cinema speakers. Eureka ! Daarna zonder problemen ook de digicorder van Telenet aangesloten en alles blijft prima werken. Case closed. Dankjewel Nick en Tim voor jullie geduld.

Top Posters