Support

Open search

Apps niet meer beschikbaar op jouw Samsung tv? Misschien is Chromecast een optie.

Superuser I
Superuser I
Dat lijkt mij een typische antwoord van de catagorie"Jezelf er makkelijk van af maken". Verder heb ik er alle respect voor als ze het niet willen ondersteunen, maar wees dan eerlijk
Voyager

Op 30-10-2017 postte ik al: "Gezegd wordt vaak dat Samsung er voor moet zorgen dat die oude smart-tv met die niet werkende apps weer functioneert.  Het zijn de apps echter die niet langer werken en de appbouwer zorgt er niet voor dat zijn app nog past bij de betreffende tv."

Omdat je betreffende app dus niet meer onderhouden wordt in combinatie met je (oude) tv gaf ik de tip een Chromecast te gebruiken en ik zie dat mijn topic al heel, heel vaak gelezen is, dus die voorziet blijkbaar in een behoefte.

Ter vergelijk: je ziet hetzelfde bij je Android smartphone en tablet. Als die apparaten ouder zijn dan passen sommige apps uit de Play Store ook niet meer: niet compatible is dan de boodschap !

First Poster

Netflix zegt dat hun app up to date is, maar dat Samsung de oudere tv's ook moet updaten. De laatste update van Samsung is idd ook alweer een paar jaar oud. Ik dacht van 2016. De functie 'upgraden', of hoe deze ook heet, in het menu, licht niet meer op, dus ik heb de laatste versie.

Vriendelijke groeten,

Matthé

Superuser I
Superuser I

Natuurlijk zou ik ook graag willen dat Samsung haar TV's zou willen updaten. Zeker degene met het oudere OS Aan de andere kant liegt Netflix wel. Ik heb gekeken in de store op mijn TV en hun laatste update was op 06-09-2017. Dat is niet bepaald up-to-date.

Het komt er simpelweg op neer dat ze, net als Samsung, besloten hebben om de app op het oudere OS niet te updaten.

Natuurlijk zou ik willen dat Samsung de oudere smart TV's migreet naar Tizen OS (Dit is een totaal ander besturingsysteem, en is om deze reden overduidelijk geen update). Maar ik snap dat de impact hiervan best wel extreem is en de vraag is of de oudere TV's dit aankunnen (En of dit uberhaupt technisch gezien haalbaar is). 

First Poster

In de store op mijn TV (2012) staat juist weer een datum van 2016.

First Poster

Het is me inmiddels door middel van: omhoog, omhoog, omlaag, omlaag, links, rechts, links, rechts, 4x omhoog met de pijltjes op de afstandbediening, gelukt om de oude app-versie weer aan de praat te krijgen. Na de eerste keer opstarten leek het er op dat ik niets kon afspelen of de app vastliep. Na opnieuw opstarten lukte het echter wel. 

Ik vind het echter wel ontzettend irritant dat er geen zoekfunctie te zien is. Moet dus iedere keer alles doorzoeken.

Matthé

First Poster

@SjorsK  schreef:

Natuurlijk zou ik ook graag willen dat Samsung haar TV's zou willen updaten. Zeker degene met het oudere OS Aan de andere kant liegt Netflix wel. Ik heb gekeken in de store op mijn TV en hun laatste update was op 06-09-2017. Dat is niet bepaald up-to-date.

De laatste update die bij mij in de appstore staat is van 7-1-2016. Verder vind ik het aanbod ook erg beperkt. 

First Poster

Vind het ook wel irritant dat je niet meer direct met Samsung kan chaten.

Matthé

BruceH Moderator
Moderator

Dat kan via Messenger, Twitter of natuurlijk via de Community. Alhoewel het inderdaad geen 'live chat' is. 

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
First Poster

Het heeft dus duidelijk geen nut om zo'n dure Smart-tv te kopen, omdat je hem maar een paar jaar kan gebruiken. Voel me behoorlijk genaaid hierdoor.

Matthé

Top Posters