Support

Open search

Aantal vragen over QE75Q900RALXXN

Apprentice

Ik ben van plan nog 3 samsung TV's type QE75Q900RALXXN 8K te kopen ; voor  familie 

Echter zij hebben eerst zelfs bij diverse zaken geinformeerd en krijgen overal verschillende vehalen te horen over wat er wel en i.t.t. jullie brochure niet kan . Mij is verzocht rechtstreeks bij Samsung te vragen wat nu wel en niet klopt van die verhalen . ik heb daarover al telefonisch contact gehad maar omdat ik ter overtuiging van die familie leden de antwoorden zwart op wit nodig heb , is mij door jullie technosche dienst geadviseerd mijn vragen schriftelijk aan de samsung community te stellen . Hier volgen mijn vragen met het vriendelijke verzoek om zo snel mogelijk per mail antwoord van u te krijgen . bij voorbaat al vast hartelijk dank voor uw welwillende medewerking .

1. Kan deze TV 4 K uitzendingen nu wel of niet zelf upgraden naar 8K ?

- De ene leverancier zegt ja , en verwijst naar jullie website waar bij quantum processor 8k staat " deze tv heeft

technologie om content met lage resolutie te upscalen naar 8K resolutie " 

- De ene zegt : nee , want daarvoor is een netwerk nodig van 5G en dat bestaat nog niet -> TV is klaar voor toekomst 

Hij kan wel uitzendingen niet nog geen 4 K zijn zover mogelijk opschalen richting 4 K 

2. Kun je conform jullie brocure binnen Ambiënt mode bij PHOTO staat een zelfgemaakt foto plaatsen .of kan dat toch niet 

- Uw techn. dienst zegt van wel ; + dat jullie zonodig de monteur van de leverancier daar on line mee willen helpen .

- Een leverancier zegt " kan wel met i-phone foto van de achterliggende wandkleur ; niet met een andere i-phone foto 

- Alleen op website ( niet in brochure ) staat achter " fotokader  een ster * met voetnoot " de servicespecificaties en GUI

van ambiënt Mode kunnen varieëren per model en regio "  echter er staat ook " Ambiënt Mode zit op alle Qled 2018 TV's 

3. Kun je conform jullie brochure inderdaad simpel foto's en filmpjes van je i-phone tonen op deze TV  ? 

- De ene dealer zegt van wel  ; de andere zegt kan alleen via nieuwe type apple tv aansluiten op one connect box .

4. Samsung Brochure pag 13 van TV/AV innovations 2018 geeft nog meer functies aan onder de koppen " Alles is

verbonden " en onder " Slim beheer " . De dealers zeggen dat dat niet kan 

5. Volgens uw technische dienst medewerker  " Vincent" kun je ook recente sonos audio ( ook bijv de  de playbar ) op de one

connect box aansluiten ; maar dat moet dan via een HDMI kabel  en kan niet via een optische kabel

Volgens bepaalde dealers kan dat inderdaad met een HDMI kabel  ; volgens andere dealer kan dat niet . 

6. De ene leverancier wil de zilvergrijze samsung afstandbediening die slechts 11 toetsen heeft vervangen door een zwarte 

Samsung afstandbediening die 41 knoppen heeft ( incl de toetsen 0 t/m 9 ) . De enen zegt dat dat zonde is omdat de 

zilvergrijze zo ontzettend eenvoudig is en dat je daar ook sonos mee kunt bedienen ( heeft daar zelfs een schriftelijke

instructie verhaaltje van )  ; De andere dealer zegt dat je met de zilvergrijze juist alles heel eenvoudig kunte bedienen

zelfs  sonos en blu ray. 

7.  De ene leverancier zegt dat hetgeen de brochure en website over de one connect box belooft slechts voor ca 30% klopt 

Is dat inderdaad zo of kan die alles wat de brochure / website beloofd ? 

8. Volgens de brochure pag 2 kun je met de SmartThings  app op mobile telefoon en tablet je muziek harder of zachter

zetten . zelfs wasmachine en droger krijgen een hoog IQ eb sturen een melding wanneer ze klaar zijn . Klopt dat ? 

9.  Op die pagine staat ook " met de samsung one remot control  ( = standaard bijbehorende zilvergrijze afstandbediening)  

bedien je alle apparaten met een en dezelfde afstandbediening  ) 

Echter bepaalde leveranciers adviseren zoals bij punt 6 aangegeven , om de zilvergrijze afstandbediening met slechts 11

toetsen weg te leggen en leveren als extra een zwarte  samsung afstandbediening bij met 41 toetsen . 

En volgens bepaalde leveranciers moet je , als je Ziggo hebt , voor de volgende functies de afstadbedienig van Ziggo

hebben voor hun mediabox XL , te weten voor opnemen / afspelen , pauzeren en start gemist . Kan dat i.t.t. wat de

brochure zoals hierboven omschreven aangeeft , inderdaad niet via de samsung one remote control afstandbediening ?

one remote control van Samsung die bij deze smart TV standaard , Dus i.t.t. 

10. In de borchure en op de website worden 2 typen samsung blu ray spelers , n.l. de typen UBD - M9500 , als de UBD-

M8500 geadviseerd als zijnde perfect passend bij de qled tv's van samsung .

Echter de ene leverancier zegt dat die blu ray spelers niet meer leverbaar zijn omdat daar een chip fout in zit .

De andere leverancier ( bijvoorbeeld Media markt)  , zegt dat zij ze beide nog gewoon verkopen en dat zij er nog nooit

een  terug gehad hebben en nog nooit gehoord hebben dat er een chipfout in zou zitten .

Uw technische dienst medewerker Vincemt zegt ook dat het verhaal van een foute chip onzin is . Toen ik zei dat op jullie 

website wel staat dat beide momenteel niet leverbaar zijn , vertelde hij dat deze beide  waarschijnlijk in de samsung

shop niet voorradig zijn maar dat andere leveranciers zoals ik bijvoorbeeld bij media markt zag , ze nog wel in voorraad

hebben .  Wat is nu juist in deze ? Immers mijn familieleden willen bij deze 8k TV ook de daar , volgens jullie , beste

bijpassende bluray speler kopen 

Tot slot , zoals u ziet zijn dit vragen over een aantal essentiële functies welke volgens uw brochure en website wel alle mogelijk  en lverbaar zijn doch waar de ene leverancier ook achter staat en weer een andere van zegt dat brochure in deze beloftes doet die niet of slechts deels kloppen . U zult begrijpen dat het goed is om vooraf exact te weten wat er nu wel of i.t.t. de beloftes in brochure niet klopt . Eerst dan kan ieder voor zich bepalen of hij of zij een bepaalde afwijking van die beloftes wel of niet belengrijk vind bij haar keuze . 

ik zal uw antwoorden per punt straks keurig door communiceren . 

Mocht er ergens in mijn vraagstelling u iets niet duidelijk zijn dan kunt u mij gerust even bellen zodat ik mijn vraagstelling op zo'n punt dan even nader kan toelichten .  

Met vriendelijke groet ,

Henk Daams 

6 ANTWOORDEN 6
Nick Moderator
Moderator

Pfoe, dat is een flink setje. Dat zijn heel wat vragen. Ik heb even het lettertype vergroot, want zelf met m'n lensen in werd het wel heel lastig om alles correct te lezen. Laten we de vragen één voor één beantwoorden.

1. Ja, de tv is momenteel compatibel en werkzaam met 8K, mits de bron dit ondersteunt. 
  2. Dit kan gewoon, ook met een Iphone. Het is dus mogelijk een foto te maken van de muur op de achtergrond én het is mogelijk om een eigen gemaakte foto (vakantiefoto bijvoorbeeld) als fotolijst in de tv in te stellen, dan krijg je er een lijst omheen te zien.
  3. Dit moet absoluut kunnen via de app SmartThings, een nieuwe app waarin zo goed als alle Samsung-ondersteuning is ingebouwd.
  4. Goeie, waarschijnlijk wordt er bedoeld dat je alles kunt bedienen met onze Smart Remote? Zo ja, dan kan dit  gewoon. Indien er wordt bedoeld Smart Home en dat soort zaken, dit wordt nog niet verkocht in Nederland.
  5. Dit kan via zowel HDMI als optisch, daarnaast heeft de Playbar álleen de optie om optisch te gebruiken, dus veel keuze heb je daar sowieso niet in.
  6. De silvere is absoluut handig en kan met zo goed als alle externe apparatuur verbinden. Sommigen - vooral Nederlanders - vinden het alsnog fijn een 'standaard' afstandsbediening te hebben, maar je kunt alles gewoon met de Smart Remote doen.
  7. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat er aangegeven wordt? De One Connect Box is verbonden via één kabel, deze levert zowel video, audio én stroom. Verder kun je alles direct aansluiten op de One Connect Box, deze stuurt dan alle randapparatuur aan.
  8. Dat klopt. Indien je een Smart wasmachine hebt van Samsung, kun je hier inderdaad óók gebruik van maken (Qdrive). Zo zijn onze wasmachines, tvs, (robot)stofzuigers en koelkasten (Family Hub) allemaal verbonden via onze SmartThings app.
  9. Je kunt inderdaad zo goed als alles aansturen, maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik niet zeker ben van alle functies die deze apparatuur biedt. Zo hebben Ziggo, KPN, T-mobile etc. allemaal andere opties waarvan er mogelijk een aantal wegvallen. Daarbij moet ik wel zeggen dat als je voor de zwarte gaat je 100% veel meer afstandsbedieningen moet gaan gebruiken.
  10. Er is absoluut géén probleem met de Blu-Ray spelers, zoals je het vermeldt. Een chipfout hebben wij werkelijk nog nooit iets over gehoord, dus ik heb geen idee waar de dealers dit vandaan hebben gehaald. Onze store heeft niet altijd alles op voorraad, dus dat betekent helemaal niets in zulke gevallen.

Hopelijk heb ik zo alles duidelijk genoeg beantwoord, het waren namelijk heel wat vragen

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Apprentice
Hi Daams,

Nick (Moderator) posted a new reply in TV / Audio on 13-02-2019 09:01 AM:

Re: Aantal vragen over QE75Q900RALXXN

Beste Nick , hartelijk dank voor uw snelle reactie .
Voor mij als leek zijn een aantal antwoorden nog niet geheel duidelijk ; daarom heb ik onderstaand bij uw antwoorden
nog even in rood de wat vragen gesteld om als leek uw antwoord goed te begrijpen .
Ik moet ook mijn 2 familieleden die overwegen ook zo'n TV te kopen overtuigen omdat zoals ik al schreef , zij op
diverse plaatsen gehoord hebben dat veel wat de brochure belooft t.a.v. deze TV niet of maar deels klopt .

Beste Nick , als leek heb ik zoals je ziet naar aanleiding van uw antwoorden toch nog best een aantal vragen .
Om voor u tijd te sparen en voor mijn duidelijkheid heb ik de vragen in rood zo gesteld dat u simpel met ja of nee
kunt antwoorden ; met waar u dat nodig acht een korte toelichting .
Wilt u elke vraag van mij , waar mogelijk , dan ook alleen met ja of nee beantwoorden en dat svp direct achter
mijn in rood en paars gestelde vragen , in deze mail invoegen ; en die mail naar mij retourneren .

Nogmaals heel hartelijk dank voor u hoog gewaardeerde support .

Zoals u weet heb ik een aantal vragen ook telefonisch aan uw technische dienst gesteld .
Die hadden niet overal antwoord op en verzochten mijn vragen ook allemaal schriftelijk aan de community te stellen
Daar waar zij op een vraag antwoord gaven , heb ik mijn vraag over hun antwoord hier in deze kleur aangegeven .

Ja, de tv is momenteel compatibel en werkzaam met 8K, mits de bron dit ondersteunt.
- Kan deze 8K tv dus zelf 4k uitzendingen upgraden naar 8K ?
- Of moet zoals uw technische dienst vertelde , dan eerst het huidige 4G netwerk aangepast zijn naar 5G ?
- En kan deze TV zoals hij vertelde inderdaad “ niet 4K uitzendingen” dicht naar 4K kwaliteit upgraden ?
- En bedoeld u met bron ondersteuning , dat deze tv ook als bron een 8K DVD ook in in 8K weergeeft ?
- Uw collega , die mij adviseerde om mijn vragen ook

Dit kan gewoon, ook met een Iphone.
Het is dus mogelijk een foto te maken van de muur op de achtergrond én het is mogelijk om een eigen gemaakte foto
(vakantiefoto bijvoorbeeld) als fotolijst in de tv in te stellen, dan krijg je er een lijst omheen te zien.
Dit moet absoluut kunnen via de app SmartThings, een nieuwe app waarin zo goed als alle Samsung-ondersteuning
is ingebouwd.
- Bedoeld u dat om de eigen gemaakte i-phone foto dan een kleurkader komt van bijv de kleurfoto van achterwand ?
- Uw technische dienst vertelde dat de TV monteur van dealer daarvoor zo nodig on line hulp kan krijgen van jullie ?
- Bedoeld hij daarmee alleen telefonische instructie als de monteur bezig is ?
- Of bedoeld hij daarmee dat uw technische dienst dat echt on line v, rechtstreeks op TV voor hem kan regelen ?

Mijn vraag 3 hebt u door mijn grote aantal vragen wellicht over het hoofd gezien .
- Kun je conform jullie brochure inderdaad simpel foto’s en filmpjes , opgenomen op I-phone , op deze TV tonen ?
* ik bedoel hier dus niet , binnen de Ambiënt mode , maar gewoon opgenomen filmpje van de i-phone .

Goeie, waarschijnlijk wordt er bedoeld dat je alles kunt bedienen met onze Smart Remote? Zo ja, dan kan dit gewoon.
- Ja in de brochure pag 13 staat onder de kop “ Q Smart -> Minder zoeken , meer kijken “ letterlijk :
* Dankzij Content Sync & Share zijn al je apparaten van samsung met elkaar verbonden
* Geldt dat qua mobile telefoon alleen voor een samsung mobile telefoon of ook voor een i-phone ?

Indien er wordt bedoeld Smart Home en dat soort zaken, dit wordt nog niet verkocht in Nederland.
- Bedoeld u hiermee een domotica systeem ; dat Samsung dat in Nederland nog levert ?
- Betekent dat , dat hetgeen in uw brochure op pagina 13 onder “ slim beheer “ staat in nederland nog niet bestaat ?
* nl dat je Samsung TV ook een echte Internet of Things ( IoT) hub is en een uitstekend dashboard voor alle slimme
apparaten van Samsung in huis ?

Dit kan via zowel HDMI als optisch, daarnaast heeft de Playbar álleen de optie om optisch te gebruiken, dus veel
keuze heb je daar sowieso niet in.
- Bedoeld u dat ik Sonos zowel via HDMI als via optische kabel aan kan sluiten ?
- Maar dat de playbar van Sonos alleen Optisch aangesloten kan worden ?
- Van uw technische dienst hoorde ik dat sonos alleen met een HDMI kabel aangesloten kan worden
* en dat het bedienen van sonos audio ook via de silver one remote control afstandbediening kan ;. klopt dat ?
- Bij Media markt kreeg ik een document waarin ook staat dat wat uw technische dienst hierover vertelde

De silvere is absoluut handig en kan met zo goed als alle externe apparatuur verbinden.
- Dus wat in de brochure op pagina 12 staat klopt ? te weten “ Dankzij One remote control bedien je alle
aangesloten apparaten met de ( silver ) smart control afstandbediening van deze samsung TV ?
Sommigen - vooral Nederlanders - vinden het alsnog fijn een 'standaard' afstandsbediening te hebben, maar je
kunt alles gewoon met de Smart Remote doen.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat er aangegeven wordt? De One Connect Box is verbonden via één kabel,
deze levert zowel video, audio én stroom.
Verder kun je alles direct aansluiten op de One Connect Box, deze stuurt dan alle randapparatuur aan.
- Dus het verhaal van een dealer dat de one connect box maar hooguit 30 % kan van wat jullie beloven klopt niet ?

Dat klopt. Indien je een Smart wasmachine hebt van Samsung, kun je hier inderdaad óók gebruik van maken
(Qdrive). Zo zijn onze wasmachines, tvs, (robot)stofzuigers en koelkasten (Family Hub) allemaal verbonden via
onze SmartThings app.
- Klopt het dat ik via de app smart things op mijn i-phone en tablet ,mijn muziek harder en zachter kan zetten ?

Je kunt inderdaad zo goed als alles aansturen, maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik niet zeker ben van alle
functies die deze apparatuur biedt.
Zo hebben Ziggo, KPN, T-mobile etc. allemaal andere opties waarvan er mogelijk een aantal wegvallen.
Daarbij moet ik wel zeggen dat als je voor de zwarte gaat je 100% veel meer afstandsbedieningen moet gaan
gebruiken.
- Begrijp ik goed dat ik in het geval van Ziggo , dus ook een media box XL van Ziggo op de one connect box aan
kan sluiten ?
- Maar dat het mogelijk is dat ik voor de volgende functies niet via de silver one remote control afstandbediening
van Samsung kan bedienen en daarvoor dus de afstandbediening van de Ziggo media box nodig heb ?
* opnemen en afspelen van programma’s
* pauzeren van een directe uitzending en na pauzeren verder kijken
* start gemist functie ( dus als je te laat inschakelt , toch het programma vanaf begin gaan kijken

Er is absoluut géén probleem met de Blu-Ray spelers, zoals je het vermeldt.
Een chipfout hebben wij werkelijk nog nooit iets over gehoord, dus ik heb geen idee waar de dealers dit vandaan
hebben gehaald.
Onze store heeft niet altijd alles op voorraad, dus dat betekent helemaal niets in zulke gevallen.

Hopelijk heb ik zo alles duidelijk genoeg beantwoord, het waren namelijk heel wat vragen

met vriendelijke groet , en nogmaals hartelijk dank voor uw support ,

Henk Daams
Apprentice
Beste Nick ( Moderator )

13 feb kreeg ik van u 9.01 AM uw antwoorden op mijn mail met vragen over de Q-led TV en blu ray speler
Omdat voor mij als leek niet alle antwoorden geheel duidelijk waren mailde ik u mijn resterende vragen 13 februari .
Zie bovenstaande mail , welke naar ik van een collega van de klantenservice begreep ook bij de community is ontvangen .

Echter mijn vragen zijn zoals ik bedoeld had , niet in kleur doch in zwart wit bij u aangekomen . lukt kennelijk niet in kleur .
Wellicht hebt u die aanvullende vragen nog niet beantwoord omdat u , in tegenstelling tot mijn inleidende tekst bij die mail , in die mail nergens gekleurde tekst van mij zag .

Ik heb mijn aanvullende vragen steeds direct achter uw antwoord in uw antwoord mail ingevoegd ; als u deze mail doorloopt komt u mijn aanvullende vragen dus in zwart en niet in kleur tegen .

Wilt u a.u.b. achter elke resterende vraag van mij , uw antwoord direct achter mijn vraag invoegen .
Nogmaals het liefst met Ja of nee te antwoorden en waar u nodig acht met een korte toelichting .

Omdat ik mijn 2 familieleden , die ook zo'n TV met blu ray bij uw Samsung Shop willen kopen , moet overtuigen dat hetgeen de samsung brochure / website beloofd ook werkelijk klopt , heb ik uw antwoorden graag zo snel mogelijk . Anders loop ik de kans dat zij voor een ander merk kiezen .

Wilt u mij even bellen ( 0683219220 ) of mailen ( henkdaams@me.com ) dat u deze mail in goede orde hebt ontvangen ?
Kunt u ook even aangeven wanneer ik uw antwoord op mijn aanvullende gestelde vragen mag verwachten .
Dan kan ik dar mijn 2 familieleden ook toezeggen .

Alvast wederom mijn hartelijke dank voor uw welwillende medewerking

met vriendelijke groet , Henk Daams

p.s. van uw Samsung shop medewerkster Priscilla , begreep ik dat de blu Ray spelers UBD M 9500 en 8500 toch uit productie zijn en dat daar een nieuw type voor op de markt komt .
Nick Moderator
Moderator

Mijn fout, hier heb ik volledig overheen gelezen. Laat ik het zo overzichtelijk mogelijk beantwoorden.

Q: Kan deze 8K tv dus zelf 4k uitzendingen upgraden naar 8K?

A: Ja, dit doet de TV via de upscaling technologie

Q: Of moet zoals uw technische dienst vertelde , dan eerst het huidige 4G netwerk aangepast zijn naar 5G?

A: Nee

Q: En kan deze TV zoals hij vertelde inderdaad “ niet 4K uitzendingen” dicht naar 4K kwaliteit upgraden ?

A: Klopt, via die zelfde upscaling technologie

Q: En bedoelt u met bron ondersteuning , dat deze tv ook als bron een 8K DVD ook in in 8K weergeeft?

A: Samsung zal in de toekomst nog voorzien van de service die de tv HDMI 2.0 poort upgradet naar HDMI 2.1, wat hiervoor vereist is. Als de 8K content op de TV (bijv Netflix app) of USB (hardeschijf) is, wordt 8K sowieso weergegeven.

Q: Bedoelt u dat om de eigen gemaakte i-phone foto dan een kleurkader komt van bijv de kleurfoto van achterwand?

A: In Ambient Mode zal de foto een schaduwkader hebben op een achtergrond van kleur/texture naar keuze. Dit kan ook een foto van uw muur zijn. Het idee hiervan is dat het daardoor lijkt dat uw foto als hologram voor uw muur zweeft – het hele idee van Ambient Mode. Let op: Apple en SmartThings werkt nu nog niet perfect, maar de app is constant in ontwikkeling. Op Android doet de app het wel goed, maar op Apple hun gesloten ecosysteem duurt het ontwikkelingsproces langer.

Q: Uw technische dienst vertelde dat de TV monteur van dealer daarvoor zo nodig on line hulp kan krijgen van jullie?

A: Via Remote Management of Smart Tutor is dat inderdaad mogelijk. Ik raad wel aan om bij de dealer eerst de SmartThings mogelijkheden te testen met jouw Apple telefoon. Omdat dit constant in ontwikkeling is, zijn wij op het moment niet op de hoogte hoe ver deze ontwikkeling met Apple en SmartThings inmiddels is.

Q: Bedoelt hij daarmee alleen telefonische instructie als de monteur bezig is?

A: Dat kan. De ondersteuning kan ook geboden worden voor jou, nadat de monteur weg is. Die keuze is aan jou.

Q: Of bedoelt hij daarmee dat uw technische dienst dat echt on line v, rechtstreeks op TV voor hem kan regelen ?
A: Het is voor mij onduidelijk wat hier wordt bedoeld. Zo lang de TV verbonden is met internet, kan een Remote Management agent inloggen op jouw tv en settings instellen en controleren. Hier moet wel eerst een afspraak voor worden gemaakt.

Q: Kun je conform jullie brochure inderdaad simpel foto’s en filmpjes , opgenomen op I-phone , op deze TV tonen? Ik bedoel hier dus niet , binnen de Ambiënt mode , maar gewoon opgenomen filmpje van de i-phone .
A: Dat kan via SmartThings en de cast feature, voorheen bekend als Smart View. Echter nogmaals, SmartThings werkt nog niet zoals bedoeld op Apple – wel op Android.

Q: Goeie, waarschijnlijk wordt er bedoeld dat je alles kunt bedienen met onze Smart Remote? Zo ja, dan kan dit gewoon. Ja in de brochure pag 13 staat onder de kop “ Q Smart -> Minder zoeken , meer kijken “ letterlijk :
* Dankzij Content Sync & Share zijn al je apparaten van samsung met elkaar verbonden
* Geldt dat qua mobile telefoon alleen voor een samsung mobile telefoon of ook voor een i-phone ?

A: Dit geldt gegarandeerd voor Samsung telefoons, maar praktisch ook voor elke Android telefoon. Voor iPhone telefoons ook, maar niet alle SmartThings functies werken op het moment. Misschien morgen wel, of volgende week, of volgende maand. De SmartThings app is constant in ontwikkeling, voor zowel Android als Apple telefoons.

Q: Indien er wordt bedoeld Smart Home en dat soort zaken, dit wordt nog niet verkocht in Nederland.
- Bedoeld u hiermee een domotica systeem ; dat Samsung dat in Nederland nog levert?

A: Nee. Domotica en Samsung werkt niet samen.

Q: Betekent dat , dat hetgeen in uw brochure op pagina 13 onder “ slim beheer “ staat in nederland nog niet bestaat ?
* nl dat je Samsung TV ook een echte Internet of Things ( IoT) hub is en een uitstekend dashboard voor alle slimme
apparaten van Samsung in huis ?

A: Jawel. Zo kan je op je TV kijken of uw koelkastdeur openstaat, bijvoorbeeld. Wat er wel en niet ondersteund wordt qua IoT verschilt echter wel per land, maar ook dit is in constante ontwikkeling – maar staat inderdaad nog in de babyschoentjes.

Q: Bedoelt u dat ik Sonos zowel via HDMI als via optische kabel aan kan sluiten ?

A: Als Sonos dat toelaat wel. Heeft de Sonos alleen een optische poort, dan is het alleen optisch mogelijk.

Q: Van uw technische dienst hoorde ik dat sonos alleen met een HDMI kabel aangesloten kan worden en dat het bedienen van sonos audio ook via de silver one remote control afstandbediening kan ;. klopt dat ?

A: We garanderen geen compatibiliteit tussen Samsung en producten van andere merken. Werken zal het sowieso, maar of de Samsung remote gebruikt kan worden met de Sonos soundbar garanderen we niet.

Q: Dus wat in de brochure op pagina 12 staat klopt ? te weten “ Dankzij One remote control bedien je alle aangesloten apparaten met de ( silver ) smart control afstandbediening van deze samsung TV? Sommigen - vooral Nederlanders - vinden het alsnog fijn een 'standaard' afstandsbediening te hebben, maar je kunt alles gewoon met de Smart Remote doen.
A: Over het algemeen klopt dit, zeker wanneer externe apparaten verbonden zijn via HDMI. De televisie maakt namelijk via HDMI de “handshake” met het externe apparaat, waardoor de TV “weet” wat voor soort apparaat ermee verbonden is. Vervolgens plukt de TV de IR codes van zo’n apparaat van het internet, waardoor de afstandsbediening van de TV gebruikt kan worden voor het externe apparaat. Let op: we garanderen nooit werking, omdat er te veel verschillende merken zijn met hun eigen IR en CEC protocollen e.d.

Q: Dus het verhaal van een dealer dat de one connect box maar hooguit 30 % kan van wat jullie beloven klopt niet?

A: Nee? Ik snap eerlijk gezegd niet wat de dealer bedoelt met 30%. De box doet wat wij beloven.

Q: Klopt het dat ik via de app smart things op mijn i-phone en tablet ,mijn muziek harder en zachter kan zetten?

A: Ligt eraan op welk apparaat je je muziek afspeelt. Via Multiroom Link apparaten? Dan ja.

Q: Begrijp ik goed dat ik in het geval van Ziggo , dus ook een media box XL van Ziggo op de one connect box aan kan sluiten?

A: Ja.

Q: Maar dat het mogelijk is dat ik voor de volgende functies niet via de silver one remote control afstandbediening
van Samsung kan bedienen en daarvoor dus de afstandbediening van de Ziggo media box nodig heb ?
* opnemen en afspelen van programma’s
* pauzeren van een directe uitzending en na pauzeren verder kijken
* start gemist functie ( dus als je te laat inschakelt , toch het programma vanaf begin gaan kijken

A: Zodra de Samsung afstandsbediening is ingesteld als universeel, betekent dit dat je basic functies van het externe apparaat kan gebruiken met die afstandsbediening. Denk hierbij alleen aan volume omhoog/omlaag, kanaal omhoog/omlaag. Dus ja, mogelijk werken deze specifieke functies niet.

---------
Signature-S10
Apprentice

Hoi Nick ,

Wederom heel hartelijk dank voor jouw antwoorden op mijn aanvullende gestelde vragen .

Nu zijn bijna alle antwoorden duidelijk voor mij .

Ik heb n.a.v.  uw antwoorden nog  de volgende vragen om te checken  of ik u goed begrepen heb : 

1. t.a.v.  beeldkwaliteit TV met als bron de blu ray speler : 

-  a.  Geeft edeze TV een 8K DVD ook in 8K kwaliteit weer ? 

-  b.  Schaalt deze TV een 4K DVD ook op naar 8K beeldkwaliteit ? 

-  c.  Of moet Samsung daarvoor eerst tv HDMI poort 2.0 upgraden naar HDMI 2.1 ? 

-  d.  Netflix beelden in de kwaliteit 8 K , geeft deze TV ook in 8 K beeldkwaliteit weer ? 

-  e.  Netflix beelden in de kwaliteit 4K , niet .?

-  f.   Of schaalt deze tv die alleen zo dicht mogelijk naar 8K beeldkwaliteit op ? 

-  g.  Bij Mediamarkt zag ik beelden van een bos op deze TV met zoveel diepte dat het leek of ik in het bos liep .

-  h.  Dat was een DVD van neem ik aan 8K kwaliteit ; anders kan dat niet zoveel diepte geven ? 

-  i.   Betekent dat dat een 8K dvd dan wel tzt 8K uitzendingen , dat diepte effect tzt ook geeft ?

-  j.  Dus dat het beeld als het zover is dan nóg veel meer diepte geeft dan het opgeschaalde beeld nu ? 

t.a.v. Ambiënt mode : 

-  a.  Apple en Smart Things werkt nog niet met foto's gemaakt met Apple Mobiel of Apple tablet ?

-  b.  Geld dat zowel voor foto van achtergrondkleur muur als voor foto van  bijvoorbeeld  kleinkind ? 

-  c.  Als ik zo'n foto met een samsung mobiel of Samsung Tablet maakt werkt dat wel ?

- d.  Daarmee kan ik die foto's naar de TV sturen en daarin opslaan en met de TV afstandbediening oproepen ? 

-  e.  Begrijp ik goed dat door de ontwikkeling van Apple en Smart Things deze functie t.z.t. ook prima moet werken ? 

3. t.a.v.  Hulp on line van een Samsung Remote Management agent : 

-  a.  Waar -  hoe en hoe lang van te voren moet ik een afspraak maken met zo'n Remote Manaagement Agent ?

-  b.  Hij kan dan dus online meekijken of zelfs online de gewenste funties instellen ? 

4. Foto's van mobiel of tablet via deze TV tonen : 

-  a. Geld ook hier dat Apple en Smart Things mogelijk nog niet voldoende op elkaar zijn afgstemd ? 

-  b. Maar dat je al wel perfect foto's en filmpjes vanaf een Samsung mobiel tel of Samsung Tablet op deze TV kunt tonen ?

-  c. Heb je daarvoor een bepaalde  Samsung Mobile of Tablet nodig of zijn alle huidige van Samsung daarvoor geschikt ? 

-  d. Zowel voor eigen foto's van mobile of tablet tbv Ambiënt  functie als voor het afspelen van foto's en filmpjes ? 

5. t.a.v. bij deze TV door Samsung geadviseerde Blu ray speler :

Inmiddels hoorde ik van Priscilla van de Samsung Shop , dat i.t.t. berichten van uw technische dienst , de blu ray spelers UBD M 9500  en 8500 uit productie zijn . 

-  a.  Het verhaal van een dealer dat dat komt vanwege een chip fout is onzin heb ik ook van u begrepen . 

-  b.  Klopt het dat daarvoor in de plaats binnenkort een nieuw type blu ray speler van Samsung komt ? 

-  c.  En dat dat waarschijnlijk een 8K versie wordt ? 

-  d.  Is al bekend wanneer die ongeveer komt ? 

Beste Nick ,  u ziet dat een leek als ik wel heel veel vragen heeft . 

Maar voor u is het uw professie . Nogmaals harteleijk dank voor uw zeer fijne , deskundige en voor leek overzichtelijke support . Ik heb ook deze resterende vragen zo gesteld dat u achter elke vraag met ja , of nee kunt antwoorden .

Ik verwacht dat na deze antwoorden voor mij alles  wat ik graag wilde weten , duidelijk is en ik dat ook duidelijk aan mijn 2 familie leden kan doorspelen .

Met vriendelijke groet 

Henk Daams 

Nick Moderator
Moderator

Nou laten we dan nog één keertje door alle vragen gaan

1:

a. Ja

b. Ja

c. Nee dat is niet nodig.

d. Ja

e. Wordt ook upscaled naar 8k

f. Natuurlijk, wanneer de bron 720p is of nóg lagere kwaliteit, dan zul je verschil zien tussen dat en een bron van écht 8k. Maar de resolutie en de kwaliteit wordt wel geüpscaled naar 8k.

g. Zulke beelden in de Media Markt zijn perfect voor de tv. Ze zijn gefilmd om alles uit de tv te halen. Dus nee, niet elke bron, zoals RTL 5, zal er zó mooi uitzien. 

h. Nee het is geen dvd, dit is een demo-setting in de tv zelf. Dit zijn dus beelden die echt al op de tv staan.

i. Jazeker, een 8K dvd zal dus enorm hoge kwaliteit weergeven.

j. Ja, uiteindelijk zal een bron van 8K écht de hoogste kwaliteit bieden.

2:

a. Dit werkt volgens mij wel, maar uiteindelijk is de beste optie om dit even te testen bij de winkel.

b. Dit zou dus wel moeten werken, als ik het mij goed herinner. 

c. Met een Samsung telefoon werkt dit sowieso.

d. Correct, het aanpassen hiervan gaat wel nog steeds via de app.

e. Correct.

3:

a. Dit kan via ons, het call center of via Messenger. De afspraak kan meestal al binnen 3 dagen, maar soms is het wat drukker.

b. Correct. De tv kan vanaf hier overgenomen worden en alles wordt dan aangepast.

4:

a. Dit zou moeten werken.

b. Dit kan ook inderdaad.

c. Alle huidige moeten geen problemen bieden. Stel je hebt een heel oud toestel, zoals een S2 of S3, dan kan het lastig worden.

d. Correct.

5:

a. Dit is géén bekend probleem.

b. Samsung is gestopt met de productie van Blu-Ray spelers. Dus voor nu is er niets bekend m.b.t. een nieuwe series. 

c. Nou, niet dus.

---------
Signature-S10
Top Posters