Support

Open search

Toestel vastgelopen? Zo kun je hem resetten of opstarten in veilige modus!

First Poster

Beste Nick, Dank voor het meedenken. Ik laat weten wat de bevindingen zijn. Met vriendelijke groet, Ed

Nick Moderator
Moderator

Geen probleem, laat maar weten  

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
New Member

hoe kan hem resetten

New Member

mijn samsung galaxy J1 mini prime  is vastgelopen. ik heb een harde reset gedaan in de veronderstelling dat ie volledig terug zou gaan naar de fabrieksinstellingen.  Hij vraagt me echter om het emailadres op te geven waarmee het toestel de eerste keer werd geinitialiseerd.  Nu kan mijn lieve vriend die de GSM heeft gekocht en ingesteld dit niet meer herinneren.

we hebben een aantal maal bepaalde combinaties geprobeerd zonder succes.

Ik krijg telkens de melding dat ik 24 uur moet wachten en dan opnieuw proberen...

enig advies?

mvg,

Sofia

Nick Moderator
Moderator

Hi Sofia, dit is de heractiveringsvergrendeling, deze optie beschermt het toestel voor diefstal. Je kunt even via findmymobile kijken of je een account hebt. Daar kun je ook wachtwoord vergeten proberen. Er moet wel internet op de mobiel beschikbaar zijn. Je kunt, indien je internet hebt, via Findmymobile jouw toestel op afstand unlocken. Het account kan trouwens ook gewoon een gmail zijn. 

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
First Poster
Mijn samsung s7 loopt soms vast bij whatsapp eigenlijk al vanaf dat ik mijn telefoon heb. Ondanks verschillende kerel te hebben gereset en ook al een keer een hard reset loopt hij nog steeds vast. Bij de winkel dachten ze misschien nog dat de SD kaart kapot wat en die eruit gehaald. Dacht dat het opgelost zou zijn maar toch niet. onderweg van de winkel naar huis liep de whatsapp 2 keer vast. Als die vastloopt moet ik eerst mijn telefoon vergrendelen en ontgrendelen wil ik weer wat kunnen doen. Eigenlijk ben ik er nu wel een beetje klaar mee en bijna op het punt gekomen om mijn telefoon maar tegen een muur aan te gooien.
New Member

Ik heb vd week een samsung A5 2017 gekocht. En met van alles uit te zoeken op het toestel heb ik er en een tekenpatroon en een vingerprint in gezet. Nu wilde ik gister dat tekenpateoon eruit halen omdat ik dat toch niet makkelijk.vond en dan moest je dat tekenen en dat heeft hij gedaan en daarna blokkeerde hij telkens wanneer ik dat deed...??? Waarom geen idee. Want je moest om het eruit te halen dat dan nog eens tekenen... En nu is de wacht tijd van 30 sec opgelopen naar 4 min om het te.kunnen proberen.

Ik kon er eerst nog in mwt mn vingerprint. Maar doordat mn partner dat laat ik de gsm een keer opnieuw opstarten dan is die vraag van dat tekenpartoon miss ook weg... En nu kan ik helemaal niks meer met mn gsm... Er zelf helemaaaaal niet.meer in. Soft reset heeft ook niet geholpen! En hard reset dan ben ik al mn foto's etc ook kwijt niet ???

En kan ik er daarna uberhaupt in ???

Ben ik nu gewoon na 3 dgn mn telefoon al kwijt ??? Ben ik nu  gewoon de klos of is er nog een oplossing om terug mn telefoon opgestart te krijgen???

Kunt u me aub helpen ???

Met vriendelijke groet.

Natasja vervoort

BruceH Moderator
Moderator

Hey @NatasNadia

welkom op de Community en gefeliciteerd met je nieuwe toestel! 

Jammer dat je eerste ervaring niet feilloos is verlopen. Wat je kunt proberen is om in te loggen op Find my Mobile met het Samsung account dat is gekoppeld aan je toestel.

Dan kun je hem ontgrendelen, lukt dat?

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Observer

Nou lekker... ik heb de instructie in deze thread gebruikt en nu kan ik mijn toestel niet meer gebruiken.

Mijn S7 had een barst in het scherm, dus even Mijn oude S6 Edge van stal gehaald. Die startte niet meer op. Omdat mijn dochter deze als laatste heeft gebruikt (ook tijdelijk) moest ik deze toch leegmaken. En dus de instructie uit dit forum gebruikt.

Nu zegt deze "Dit apparaat wordt vergrendeld vanwege een abnormale reset van fabrieksinstellingen. Log in met het Samsung account waar u al mee bent ingelogd op dit apparaat om te bevestigen dat het van u is".

Mijn oude account werkt niet meer. Mijn dochter weet ook niet wat ze ingesteld had. Als ik via account.samsung haar account probeer te achterhalen vind deze niks. 

Hoe krijg ik dit gereset? (en svp niet aangeven dat ik met aankoopbon naar servicepunt moet. Die heb ik ook niet meer. Het toestel is inmiddels jaren oud, zo goed is mijn archief niet :-()

Tim Moderator
Moderator

Hi @akamming, jammer dat je niet meer in jouw toestel komt vanwege het Samsung-account. Je dien inderdaad het allereerste account te gebruiken dat geregistreerd staat op het toestel, dit vanwege privacy. Mocht dat niet lukken, dan raad ik je aan om met het toestel, de aankoopbon en een ID langs een servicepunt te gaan. Daar kan een flash van de software worden gedaan.

---------
Signature-S10
"You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
Top Posters