Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Galaxy S8 Android update naar nougat (NfcV)

(Onderwerp aangemaakt op: 25-04-2017 01:44 PM)
4065 Weergaven
WimHerberts
Apprentice
Opties

Afgelopen woensdag mijn Samsung S8 ontvangen. Afgelopen zaterdag ochtend de update naar Nougat gedaan.

Nu doet NFC het niet meer.

Ik ben diabeet en heb een glucose sensor (Freestyle Libre) en die communiceerd met behulp van NFC.

Dat werkt nu dus niet meer. :smileysad:

Voor de upgrade werkte alles gewoon.

Terug naar vorige versie Android lukt niet.

Samsung service desk aan de lijn gehad. Kunnen niets doen.

Zoeken op internet (I am not unique and Google is my best friend) leert dat er inmiddels meer mensen hetzelfde hebben.

Samsung graag oplossen en heel snel.

Moet nu noodgedwongen mijn S4 nog in leven houden :smileyfrustrated:

 

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MattRob
Explorer
Opties

Yes !! Gelukt ook bij mij. De update doorgevoerd, die ik al weken afhield, maar met deze nieuwe update zijn de problemen opgelost en leest hij mijn waarden nu uit. Dank voor de opvolging van Samsung ! En dank voor alle tips hier. Erg waardevol !

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
38 Antwoorden
Jaimy
Helping Hand
Opties

Hoi WimHerberts

 

Ik heb het hier even getest en het lukt mij wel via Instellingen > Verbindingen > Het schuifje aanzetten bij NFC en Betalingen. Je zult zien dat je nu de NFC wel aan en uit kunt zetten via het drop-down menu. 

 

Lukt dit bij jou ook op deze manier? Ik hoop het!


-----------------------------------------------------------------------
"It is our choices that show what we truly are, far more than our abilities."
0 Likes
WimHerberts
Apprentice
Opties

Aanzetten lukt mij ook (stond al aan). Werkt alleen niet. Als ik de NFC  chip van mijn sensor wil uitlezen geen contact. Ligt echt aan de update naar Nougat. Voordien werkte het wel.  Ook de update van Samsung van vandaag geeft geen werkende situatie. 

0 Likes
Jaimy
Helping Hand
Opties

Hmm, kun je mij links geven waarin te zien is dat meer mensen deze klachten hebben? Ik kan het niet echt vinden namelijk. Ik zou het dan intern even door willen zetten.


-----------------------------------------------------------------------
"It is our choices that show what we truly are, far more than our abilities."
0 Likes
DennisDecorte
First Poster
Opties
Ik heb ook hetzelfde probleem met mijn s8. Zie libre link bij de reviews in de play store.
0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Dit komt me niet echt bekend voor. Zijn er daarom meerdere voorbeelden, welke wij eventueel door kunnen zetten voor verder onderzoek?

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
MattRob
Explorer
Opties

Ook ik heb net de S8, en ook ik heb hetzelfde probleem. Mijn NFC staat aan, ik kan draadloos laden, ik kan NFC betalen, maar mijn Librelink App werkt niet, hij leest de NFC niet uit van mijn Freestyle Libre. Op een Duits forum is er ook een hele lange discussie met veel mensen met hetzelfde probleem. Op mijn S7 Edge werkt het al hele tijd perfect. Maar, naar het schijnt met de laatste update, werkt het niet. Graag zo spoedig mogelijk oplossen, omdat mijn bloedsuikerwaarde uitlezen met mijn mobiel wel een hele grote belangrijke functionaliteit is voor diabetici. En ik heb wederom, na de S7, een toptelefoon van Samsung gekocht, maar dan moet dit wel werken natuurlijk. Graag met spoed behandelen !

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Hi MattRob, ik snap dat 't een heel belangrijke functie is, vooral in jouw geval! Wat ik kan bedenken - en dat is, omdat dit na een update is gebeurd - is het uitvoeren van een back-up en reset. Ik raad je aan om de back-up nog niet terug te zetten, zodat je als 't ware begint met een schone installatie. Laat je me weten hoe dat gaat?

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Milovs
Student
Opties

Ik ondervind hetzelfde probleem en zie dat mensen hier niet verder geraken dan dat te zeggen. Heb eens gezocht en enkele andere blogs gevonden men dezelfde klachten:

 

http://www.diabetes.co.uk/forum/threads/samsung-s8-and-libre.120308/

 

https://www.google.be/amp/s/amp.reddit.com/r/diabetes/comments/670qbw/librelink_and_the_s8/

 

(Duits) https://www.android-hilfe.de/thema/samsung-galaxy-s8-s8-probleme-mit-nfc.827834/

 

Het gaat over de uitlezing van de Freestyle Libre, een toestel dat via NFC zijn gemeten waardes doorgestuurd naar een apparaat zoals je gsm. Op mijn s7 ging het nog, op de s8 niet meer. 

 

MattRob
Explorer
Opties

Ik hoor nog steeds veel geklaag hierover; ik ben er ook niet zo blij mee ... Ik begrijp dat dit het probleem is:


It would appear that Libre sensors use NfcV, while S8 does not support NfcV (ISO 15693) but happily talks over NfcA and NfcB (ISO/IEC 14443).

 

Oftewel, de NFC chip in de sensors die wij diabetes patienten gebruiken, die is gebaseerd op NfcV, maar de S8 support die ineens niet meer, maar wel de NfcA en NfcB. De terminologie zegt mij niets, maar de manier waarop het werkend te krijgen is, is om de oude firmware er weer op te zetten, te downgraden. Dat moet dan via flashen met Odin, lees ik. Blijf ik daardoor wel gewoon een originele versie van de S8 houden ? Ik wil geen root access en allemaal dat soort ellende. Maar ik wil wel downgraden naar de eerste S8 software versie, zodat ik NFC weer kan gebruiken. Of er moet snel een oplossing komen vanuit nieuwe software.

Weet jij de precieze benaming van de eerste software op de S8 ? Blijkbaar is er een G950FXXU1AQC9, maar dan ga ik de Engelse versie krijgen. Misschien totaal geen probleem, maar toch even checken.

Hoor graag jouw tips/advies ! Maar ik vind vooral dat Samsung hier echt iets mee moet doen in nieuwe software update !

0 Likes