Support

Open search

Peel Remote vervelende Popup(Samsung S6 Nougat)

OPGELOST
Navigator

Sinds de laatste versie van de app Peel Remote verschijnt er een vervelende popup.

Helaas is dit een standaard app, welke je niet volledig kan kan verwijderen maar alleen kunt uitschakelen. Waarom deze app een standaard app is, dat is mij een raadsel.

Het programma begint nu meer op spy-ad en/of malware te lijken. Samsung doe hier iets aan.

Greetz,

Emiel

no-dismiss-opition-notification

(deze afbeelding is ter illustratie om te laten zien welke popup er getoond wordt)

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Superuser II
Superuser II

Hoi Emiel,

Als je de app niet gebruikt, kun je deze gewoon uitschakelen. De app wordt vervolgens eerst teruggezet naar de standaardversie, daar wordt het installatiebestand van gemaakt en vervolgens wordt de app verwijderd. Er blijft dan alleen een klein installatiebestand achter.

Als je de app wel gebruikt, kun je dit volgens mij in de instellingen van de app ook gewoon uitzetten.

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
13 ANTWOORDEN 13
Superuser II
Superuser II

Hoi Emiel,

Als je de app niet gebruikt, kun je deze gewoon uitschakelen. De app wordt vervolgens eerst teruggezet naar de standaardversie, daar wordt het installatiebestand van gemaakt en vervolgens wordt de app verwijderd. Er blijft dan alleen een klein installatiebestand achter.

Als je de app wel gebruikt, kun je dit volgens mij in de instellingen van de app ook gewoon uitzetten.

Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
Highlighted
Navigator

Feit blijft waarom Samsung zo'n programma standaard op een telefoon zet met zulke vreemde praktijken. Hier zou je als fabrikant de ontwikkelaar op moeten aanspreken.

En ja uitschakelen die optie noemde ik zelf ook al. Dit heb ik nu ook gedaan.

Superuser II
Superuser II

Op zich is het aanbieden van een spaarstand als de batterij bijna leeg is niet zo vreemd, zeker als je dit gewoon in de app kunt uitzetten. Deze app is een afstandsbediening, en als je je telefoon als afstandsbediening gebruikt is het niet handig als deze leeg is. Vandaar dat de ontwikkelaar een aantal aanbevolen instellingen suggereert voor als de batterij bijna leeg is.

Fijn om te horen dat het uitschakelen ( = verwijderen) gelukt is

First Poster
Ik heb de app meerdere keren uitgeschakeld maar er blijven toch na een maand weer popups verschijnen. De app komt steeds storend en op ongewensde momenten in beeld. Het is mega irritant dus kan de app inderdaad niet gewoon verwijderbaar worden?
First Poster

Hoi hier hetzelfde probleem  al een paar keer de app geprobeerd uit te schakelen naar komt vervolgens telkens weer terug met meldingen om tv etc in te stellen.  De app geeft continue reclame. Soms als hij op stil staat en totaal niet in de buurt schiet hij op een reclame met kei hard geluid...

Nick Moderator
Moderator

Hoe schakelen jullie de app uit? 

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
First Poster

@Nick  schreef:

Hoe schakelen jullie de app uit? 

Ik update hem dan zodat ik alle meldingen op stil kan zetten voor 30 dagen en dan verwijder ik de app dan is hij even stil. Eerst kon ik hem echt uitschakelen maar dat kan nu volgens mij niet meer.

First Poster
Gaat samsung er ooit wel iets aan doen? Of blijven we ermee zitten?
Nick Moderator
Moderator

Kunnen jullie 'm uitschakelen via Instellingen > Apps(applicatiebeheer) > Peel Smart Remote en dan uitschakelen. 

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Top Posters