Support

Open search

Bellen via Wifi Samsung Galaxy J5 2016

First Poster

Goedendag, kan iemand mij vertellen of bellen via Wifi ook voor mijn Samsung J5 2016 beschikbaar komt op korte termijn? Volgens de KPN moet ik dit bij Samsung na vragen. Ik zag bij KPN dat dit voor een aantal Samsung toestellen wel beschikbaar is en er staat ook dat de lijst snel uitbreid. 

Groet Reinder

10 ANTWOORDEN 10
Superuser II
Superuser II
Ik denk niet dat jou J5 dit ondersteund, de J5 2017 doet dit wel. Heb jij last van je netwerk thuis/werk?
---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
First Poster

De J5 2017 doet dit wel? Deze staat ook niet in het lijstje van de KPN, wellicht is dat lijstje niet geupdate. Maar nu is mijn overweging omdat hier geen telefoonmast in de wijde omtrek te bekennen is, moet ik een nieuw toestel kopen of zou ik erop kunnen wachten tot het voor mijn telefoon ook beschikbaar word, of staat dit helemaal niet in de planning?

Voyager

@Reinder72 Reinder,

Of je het wilt gebruiken is een volgende vraag.

Ik heb met mijn S7 en nu S9+ giga veel problemen gehad met het via WiFi bellen. Had geen bereik en indien wel een zeer, zeer slechte ontvangst. 

Ik ben bijna 2 maanden met de KPN bezig geweest om samen te zoeken naar de oorzaak van het probleem (dan praat ik over tussen nu en 2-4 maanden geleden). Er zijn diverse  testen gedaan, heb veelvuldig met de technici van de KPN aan de telefoon gehangen en de uiteindelijke conclusie was om bellen via WiFi uit te schakelen en sindsdien heb ik geen ontvangst problemen meer. Het blijkt volgens KPN dat ik niet de enige ben.

KPN nam in mijn ogen het probleem echt serieus en alle gemaakte belafspraken kwam men ook na en er is veel informatie uitgewisseld.

Dus bij mij blijkt de instelling "Bellen via 4G" roet in het eten te gooien. 

Ik bedoel er mee te zeggen dat het niet "de" oplossing hoeft te zijn. Het kan er ook slechter van worden.

Superuser II
Superuser II

Ik zou het eerst eens uitproberen met een ander toestel voordat je hem ook koopt, misschien familie/vrienden die wel een toestel hebben die via wifi kan bellen.

---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Highlighted
Voyager

@Reinder72

Je schrijft:

Maar nu is mijn overweging omdat hier geen telefoonmast in de wijde omtrek te bekennen is

Misschien heb je toch wel een goed bereik? 

Je kunt misschien ook zelf de signaalsterkte uitlezen. Toets: *#0011#

Dan kom je in de servicemode

Daar kom je een RSRP-waarde tegen.

Deze waarde maakt de signaalsterkte van het mobiel netwerk zichtbaar met een cijfer.  Hiermee kun je de dekking van je provider testen. Providers met een slecht bereik vallen daarmee door de mand.

Grofweg moet je de waarde ongeveer zo vertalen (dit verschilt per telefoon en/of provider):

< -115 => 1 streepje

-105 tot -114 => 2 streepjes

-95 tot -104 => 3 streepjes

> -95 => 4 streepjes.

Bij mij zie je RSRP waarde -101 met maar 2 streepjes

Screenshot_20180919-160125_Service mode RIL.jpg

Dit geeft je in ieder geval een beetje het gevoel of het bereik daadwerkelijk slecht is.

First Poster

Ha Jan,

Onderstaand mijn resultaat, met maar 1 streepje. Heel vervelend als ik een klant aan de telefoon heb ben ik vaak niet bereikbaar of niet verstaanbaar en moet altijd vanaf een vast toestel terug bellen.

Screenshot_20181114-161603.jpg

Voyager

@Reinder72

Dit is inderdaad een slecht resultaat. Is er wel een andere provider die een beter bereik heeft zodat je afscheid kunt nemen van je huidige provider op basis van dit resultaat?

Ik herken dit probleem. Ik had in het verleden met T-Mobile dit resultaat ook. Zij hebben een technisch onderzoek gedaan en op basis daarvan is de overeenkomst, na een beetje gezeur, vervroegd ontbonden. Mijn huis staat precies in het gat van 3 masten. Dus men kon de overeenkomst niet nakomen.

Bij KPN heb ik het redelijk goed maar daar gooide "bellen via 4G" roet in het eten.

Nu deze is uitgeschakeld heb ik geen probleem meer.

First Poster

Helaas, ik ben met T Mobile begonnen, daarna Vodafone en nu al een tijdje KPN, vooral omdat deze bereid was een telefoonmast in de buurt te plaatsen, maar zoals met alles in dit land heeft een eenling het voor het zeggen. Er schijnt iemand een dorp verderop te zijn die een telefoon niet mooi in het landschap vind passen.

First Poster
telefoonmast dus, sorry
Top Posters