Support

Open search

Beacon Scanner

OPGELOST
Explorer

Ik heb op mijn S9 sinds een paar maanden telkens een icoontje aan de linkerkant van de notificatiebalk. Het verschijnt heel kort en is rood met oranje blokjes. Wanneer ik toevallig de balk naar beneden heb, lees ik 'Beacon'. Ik denk dus een Beacon Scanner. Mijn bluetooth is uit en de functie 'apparaten in de buurt' staat uit. Ik heb alle apps nagekeken, maar er staat niks op wat in de buurt komt van Beacon Scanners. Kan iemand me zeggen wat het precies doet en of het ook uit kan? Alvast bedankt!

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Explorer
Bij mij was het Perfect365. Die hebben blijkbaar een deal gemaakt met bedrijven om zo extra reclame te kunnen sturen wanneer je op bepaalde lokaties bent. Sinds ik de app heb verboden om mijn lokatie te gebruiken, heb ik er geen last meer van gehad. Hij blijft het wel soms nog vragen wanneer ik de app open, maar dan gewoon weer weigeren. Ik kon zelf het logo zien toen ik met een camera en veel geduld het schermpje had gefilmd en toen het stukje framepje voor framepje bekeken. Hopelijk heb ik je dat nu bespaard haha. Succes!
7 ANTWOORDEN 7
Nick Moderator
Moderator

Hi Astrid, dat is apart. Lukt het je misschien hier een screenshot van te maken?

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Explorer
Nee helaas niet, het gaat zo snel dat ik het nauwelijks gelezen krijg, maar om de zoveel tijd floept het even in beeld. Ik zal proberen met een andere telefoon een filmpje te maken en daarvan een foto.
Nick Moderator
Moderator

Duidelijk .. Het klinkt inderdaad lastig.

---------
Signature-S10
Explorer

Het filmen is met wat geduld gelukt! Ik zag nu in kleine lettertjes de app die het veroorzaakte. Ik heb die app al jaren en heeft zelf een ander icoon, maar blijkbaar gebruiken die sinds kort een beacon scanner voor reclame. Ik heb de lokatie uitgezet bij app beheer. Hopelijk helpt dat! Dankjewel voor het meedenken!

Nick Moderator
Moderator

Ah, kijk 'ns aan! Fijn om te lezen en hopelijk komt het niet terug.

---------
Signature-S10
New Member

Hoi,

Ik heb er ook last van. Welke app veroorzaakte dit? Ik kan hem namelijk niet op tijd zien.

Explorer
Bij mij was het Perfect365. Die hebben blijkbaar een deal gemaakt met bedrijven om zo extra reclame te kunnen sturen wanneer je op bepaalde lokaties bent. Sinds ik de app heb verboden om mijn lokatie te gebruiken, heb ik er geen last meer van gehad. Hij blijft het wel soms nog vragen wanneer ik de app open, maar dan gewoon weer weigeren. Ik kon zelf het logo zien toen ik met een camera en veel geduld het schermpje had gefilmd en toen het stukje framepje voor framepje bekeken. Hopelijk heb ik je dat nu bespaard haha. Succes!
Top Posters