Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

smarthings apparaten

(Onderwerp aangemaakt op: 18-02-2019 12:45 PM)
1380 Weergaven
BonesNL
Navigator
Opties

Na eindelijk een smarthings app update zie ik nu de danalock er tussen staan. Als ik hem probeer toe te voegen wordt er aangegeven dat ik een hub nodig heb. Werkt de ingebouwde hub in de Q9 wel?

0 Likes
9 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi @BonesNL,

 

Het gaat hier om de Samsung Connect Home of de Samsung Smartthings WiFi. Dit is het apparaat waarop je veel van de slimme apparaten die je in de app ziet kunt aansluiten. Deze Hub/Gateway behoudt de verbinding met WiFi en daarmee je telefoon. Rechtstreeks verbinden met je telefoon of met Hub van een andere fabrikant is op dit moment niet mogelijk.

 

De Smart Hub in je TV is de ingebouwde interface waar je je apps en dergelijke op kunt bedienen. Je kunt de TV wel koppelen aan zo'n Smart Home gateway en op die manier je slimme apparaten met je TV bedienen, maar hij werkt zelf niet als gateway.


kevin-sig
0 Likes
BonesNL
Navigator
Opties
Dus geen ingebouwde hub? Zoveelste toezegging die niet werkt/wordt nagekomen. Dus ook 9 maand voor niks op een update zitten wachten.
0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hier vind je alle apparaten die op dit moment als SmartThings Hub kunnen functioneren: https://support.smartthings.com/hc/en-us/articles/207477083-Which-SmartThings-Hub-do-I-have-

 

Over welke toezegging heb je het dat de Q9 een update krijgt om als SmartThings Hub te functioneren?


kevin-sig
0 Likes
BonesNL
Navigator
Opties

yep, zie onder. Moet dus een aparte hub aanschaffen blijkt nu... --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 04-06-2018 05:02 PM Wat Smartthings betreft heb ik meer nieuws, de dienst is nog groeiende. Uiteindelijk is het de bedoeling dat je via de Smartthings app inderdaad ook je deurbel of licht systeem kunt bedienen, maar het hele "Internet of Things" staat nog in de kinderschoenen in Nederland, en zolang dat groeit blijft Smartthings meegroeien.

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Uit dat citaat haal ik nergens dat de TV ook daadwerkelijk door middel van een update als Hub gaat functioneren, alleen dat je via de app je apparaten kunt bedienen. Zowel voor de TV als de telefoon geldt dan nog wel dat de apparaten verbonden moeten zijn met een SmartThings Hub.


kevin-sig
0 Likes
BonesNL
Navigator
Opties

@BonesNL, ik kan in ieder geval bevestigen dat het dimmen/oplichten van scenes onderzocht wordt, hier zijn meerdere meldingen van binnengekomen en we willen graag zeker weten waar dit aan ligt voordat we klakkeloos monteurs rond gaan sturen. 

 

De ontwikkeling van Smart Things heb ik geen voorspelling van, dit is een functie die binnen Nederland nog in ontwikkeling is. Net als het toevoegen van de gebruikelijke apps, het laatste wat ik heb gehoord is wat ik hier ook gedeeld heb. Als ze al gemaakt zijn dan zitten ze nog in de test-fase, maar men is wel degelijk van plan om ze ook op deze modellen toe te voegen.

 

Blijft alleen je Bluetooth vraag nog over, heb je hier eerder melding van gemaakt? Zo ja, spijt het me dat ik hier overheen gelezen heb. Met welke Bluetooth apparaten heb je dit al geprobeerd?

0 Likes
BonesNL
Navigator
Opties

en toen werd het weer stil

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hi @BonesNL,

 

Sorry voor mijn late reactie. Omdat ik zelf niet voor Samsung werk, kan ik niet veel meer dan dit zeggen — namelijk uitleggen hoe het SmartThings platform werkt. Ik zie dat je al een tijdje bezig bent met de andere problemen die je benoemt en daar ook contact over hebt gehad met moderators van Samsung zelf. Ik ga eens een paar berichtjes sturen om te vragen of de moderators een blik op dit topic kunnen werpen.


kevin-sig
0 Likes
BonesNL
Navigator
Opties

Levert toch niks op man, net als in het verleden.

 

Als ze nou opschieten met de beloofde airplay/homekit update zijn we ook klaar.

0 Likes