Support

Open search

‘Smart control’ profielen aanpassen

Highlighted
Pathfinder

Is het mogelijk om de profielen, die je kiest met de smart hub, van de externe aparaten aan te passen. Of kan daar wat verzoeken voor worden ingediend. 

Uitleg (voorbeeld)

Ik heb een mediacenter van het merk A.C. Ryan aangesloten op de OCB. (geen HDMI-CEC support)

De tv (smart hub) heeft een profiel voor de A.C. Ryan en de tv kan de A.C. Ryan aanzetten als de tv detecteert als er geen HDMI input is. Het navigeren door het menu van de A.C. Ryan werkt ook (top). Maar pauze werk bijvoorbeeld niet goed, het signaal ‘achter’ deze toets laat het beeld op een andere snelheid draaien. 

Het zou dus mooi zijn als je als eindgebruiker dit kan aanpassen of dit met behulp van de ontwikkelaars kan laten aanpassen. Het Samsung product wordt hiermee sterker en beter. 

2 ANTWOORDEN 2
Black Belt 

Hee Harry! Dat zou inderdaad een mooie feature zijn maar dat gaat 'm helaas niet worden. Alle fabrikanten doen weer iets anders met hun software/hardware, het beste wat we kunnen doen is de TV op zoveel mogelijk soorten apparaten voor te bereiden. Maar als de TV afstandsbediening iets anders activeert dan verwacht op het externe apparaat moet ik het toch op een compatibliteits issue houden. 

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
Pathfinder

Wat ik bedoel met als voorbeeld A.C.Ryan:

Samsung heeft een profiel A.C. Ryan aangemaakt die zodat de IR van de OCB de A.C. Ryan kan aansturen.

Zo zijn er lijsten met configuratie profielen. Als er dan bepaalde opties niet werken, zou het meerwaarde hebben om die met een change mee te nemen. Je kun je dan als producent steeds verbeteren en meer onderscheiden met de concurrenten. 

Zo kan de IR van de OCB, middels de stroomtest, een JVC avr aan/uitzetten. Maar met de AB kun je dus met geen ene toetsencombinatie dat signaal nogmaals uitsturen om de avr aan/uit kan zetten.