Support

Open search

Smart Remote

Apprentice

Heb al jaren naar tevredenheid een UE55KS8000 tv. Sinds enkele weken werkt de powerknop op deze smart remote niet meer. Dus niet uit en/of aan zetten. Dit in tegenstelling tot de verhalen dat deze powerknop wel werkt maar de rest van de knopen van de smart remote niet. Smart remote resetten, pairen, stroom eraf en nieuwe baterijen helpt voor korte duur. Via samsung tab met de app smart things krijg ik de tv wel uit.

Herkenbaar/reden/oplossing?

5 ANTWOORDEN 5
Nick Moderator
Moderator

Als je de remote op een camera van een telefoon richt en je drukt op de powerknop, zie je dan licht flitsen op jouw telefoon? 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Apprentice
Ja, rood knipperend in het midden en 2 witte pulserende lichtflitsen.
Nick Moderator
Moderator

Dan lijkt de afstandsbediening wél het signaal te sturen. Heb je dit getest terwijl de afstandsbediening op dit moment niet z'n werk deed?

---------
Signature-Note10
Apprentice
Het grappige is dat ik met de afstandsbediening de tv wel kan aanzetten maar niet uitzetten. Moet dit via smartthings op tab of met het knopje onder de samsung ledverlichting handmatig uitzetten.
Nick Moderator
Moderator

Ik zou in dit geval eerst de tv resetten, aangezien het niet direct een probleem vanuit de afstandsbediening lijkt te zijn.

---------
Signature-Note10