Support

Open search

Zo veel mensen, zo veel smaken. Maar wat is nou jouw ideale smartphone?

Superuser II
Superuser II
Aah komt goed even hard werken en doorsparen en ik zou marktplaats ook even goed in de gaten houden en natuurlijk de promoties! Je had laatst een actie dat je oude toestel kon inleveren en er sws 100 euro voor kreeg + toestelwaarde!
---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Navigator

Ja precies! Kijk sowieso regelmatig eens rond op Marktplaats, Facebook enz.. ☺

M.
Voyager

Mijn ideale smartphone is in ieder geval een telefoon met een goede camera die ook bij slecht licht situaties een goede prestatie neerzet. Weinig kleurruis . Dus een grotere sensor in de telefoons.

Natuurlijk een betere accu, want dit is wel dramatisch. Ik reis regelmatig en heb dan ook altijd een powerbank achter de hand.

Zelf bepalen welke apps je wel/niet wil hebben. Zou Bixby graag verwijderen.

Het kunnen plaatsen van een externe geheugenkaart is en blijft een sterk punt van de Samsung tel. 

Wat ik wel een groot gemis vindt is het ontbreken van Android Auto in Nederland. Is niet persé een Samsung ding maar betekent wel dat de functionaliteit in de auto minder is. En daar heeft Apple voor mij een sterk punt.

Heb nu enige tijd een S9+ in gebruik en ben niet echt onder de indruk van de vormgeving. De "edge"randen vindt ik oprecht lelijk. De rand heeft vaak een blauwe gloed (afhankelijk van de lichtinval) en alles op de randen staat om het hoekje. Vraag mij dan ook af of andere gebruikers dit ook zo ervaren. Daar vindt ik het strakke scherm van de S7 veel sterker.

Heb de S9+ en Huawei P20 Pro in overweging genomen en uiteindelijk voor de S9+ gekozen vanwege de betere beelden bij slecht licht. Ik ben dus niet merktrouw.  Ik ga voor de beste camera.

Apprentice
De Oneplus. Stock Android + OxygenOS. Een lekker werkende telefoon bestaat er niet.
Navigator
Mijn eerste Samsung smartphone was de Wave met Bada als besturingssysteem. Ik heb Bada als zeer stabiel ervaren, het enige minpuntje was dat Whatsapp daar niet op werkt. Verder was de bouw van dat toestel van absolute topkwaliteit vanwege zijn aluminium behuizing en het afsluitbare klepje voor de mini usb (handig voor als je werkzaam bent in de bouw).
Verder ben ik nog steeds erg tevreden met het pennetje van de Note. De Note 4 gebruik ik nogal eens als de Note 8 aan de lader ligt. Vanwege de schermverhoudingen van de Note 4 vind ik het typen daarop handiger dan op de Note 8 die ondanks zijn grotere scherm een smallere toetsenbord heeft (waardoor ik regelmatig op de verkeerde letter druk). Een verwisselbare accu vind ik ook prettig, en de gehele Bixby mag wat mij betreft volledig verbannen worden. Het edge scherm staat mooi maar is super onhandig in combinatie met een screenprotector van gehard glas.
Om van bovenstaande punten 1 telefoon te maken krijg ik als resultaat de volgende specificaties:
- aluminium behuizing
- alternatief voor Android waardoor we niet meer aan de regels van Google vast zitten (zoals het blokkeren van gespreksopnames)
- plat scherm in plaats van edge met de vertrouwde 9:16 verhouding
- het pennetje van de Note serie
- Bixby niet automatisch geïnstalleerd
- verwisselbare accu
Top Posters