Support

Open search

Zo veel mensen, zo veel smaken. Maar wat is nou jouw ideale smartphone?

Superuser I
Superuser I

Zo veel mensen, zo veel smaken maar wat maakt eigenlijk jouw perfectie smartphone? Wat moet het allemaal kunnen om "echt" tevreden te zijn en hoe kan Samsung net dat ene stapje zetten waarvan je helemaal gelukkig wordt? 

44 ANTWOORDEN 44
Superuser I
Superuser I

Om af te trappen, mijn ideale smartphone is een extentie van mijzelf en voldoet aan de volgende voorwaarden:

• Goed scherm (Geen hoofdpijn ). Minstens FullHD, meer is natuurlijk prima maar het hoeft echt geen 4K te zijn (Tenzij VR helemaal hot wordt)
  • Goede accu 
  • POES-Proof: Oftewel, onmogelijk te slopen. Ik ben namelijk een kluns en wil graag dingen laten stuiteren (Computers, laptops, telefoons, noem het maar op, ik heb daarom mijn S7 in een POES-Proof hoesje gestopt zodat er niks mee kan gebeuren. Ironisch gezien zit deze niet om mijn werk-S7 en heeft deze het prima overleefd. POES-PROOF is eigenlijk een zelfbedacht keurmerk dat vrijwel onmogelijk te behalen is.
  • Duurzaam: Het mag niet te snel kappot gaan en moet toekomstbestemding zijn (Minstens twee jaar, bij voorkeur 3+ jaar). Na 3 jaar wil ik orienteren naar een vervangend model
  • Software Support: Hoe langer de software support, hoe beter. Meestal is dat zo'n 2 jaar. Daarnaast hou ik niet van updates die verplicht zijn en het toestel nutteloos maken (ala Apple).
  • Goede Camera: Ik heb geen budget voor een losse camera, plus een smartphone heb ik altijd mee.  
  • Ligt lekker in de hand.
  • Is van "mij" - Ik moet het softwarematig naar wens kunnen aanpassen - Daarnaast zal ik het apparaat zeker tijdens de garantieperiode niet rooten. Android heeft gelukkig genoeg customization opties. 
  • Veilig: Technologie is per definitie altijd zo lek als een mandje, maar reguliere beveiligingsupdates om deze lekken wanneer ze aan het ligt komen is essentieel. Ik heb liever geen mailtje van het Abuse team van mijn internet provider met de melding dat ik ben afgesloten omdat iemand een ddos aanval vanuit mijn toestel aan het uitvoeren is (Daarnaast kost het ook aardig wat van mijn databundel :p ). 
  • Werkt fijn samen met andere apparaten (Samsung en niet-samsung). 
  • Innovatie, bijvoorbeeld de mogelijkheid om alle apps op mijn smartphone vanaf mijn PC te openen (Super cool! ). Vooruitstrevendheid is altijd goed  
  • Simpel in gebruik maar met veel opties  

Naja, ik kan nog meer bedenken maar ik denk dat dit zo ongeveer mijn belangrijkste wensen zijn.

Helping Hand

Dit is mijn ideale smartphone ^_^

trlphone.jpg

---------
Never gonna give you up!
Mvg,
T.K.
Superuser II
Superuser II
1tje met een groot scherm en uitschuifbaar toetsenbord!!
---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Superuser I
Superuser I

Dat is cool @Rohit! Vroeger waren dergelijke toetsenborden standaard maar zijn zo goed als uit de markt verdwenen. Persoonlijk denk ik dat hier nog wel vraag naar is Wat zou je het fijnste vinden? Een toetsenbord voor portrait mode of Landscape?

Superuser II
Superuser II

Jaa zeker wel vraag naar!! Een landscape keyboard offcourse!! geen BB keyboard... 

---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Helping Hand
Ontopic:

Paar jaar geleden speculeerde ze over holografische toetsenborden, dat lijkt me wel gaaf om nog een keer te gebruiken.

Of een toestel met een groot (uitklapbaar?) scherm en een soort van vouwbare functionele keyboard cover erbij die dan draadloos verbind met je toestel. Zo zou je dan je scherm kunnen uitklappen en met de bijbehorende standaard kunnen laten staan, dan pak je je uitvouwbare keyboard en legt die neer op je bureau. Overal werken, overal een "fysieke" toetsenbord en overal de vrijheid om een je toestel te gebruiken als PC (beetje het idee van DEX maar dan in 1 toestel die mee te nemen is met een keyboard die in je broekzak past).

Ik heb in het verleden een Surface van Microsoft gehad, die kwam aardig in je buurt maar het voelde toch als een mindere PC dan een uitgebreide mobiel en die kon je niet kwijt in je broekzak.

---------
Never gonna give you up!
Mvg,
T.K.
Superuser I
Superuser I
Holografisch gebruik is nog steeds de toekomst, maar ik verwacht dat de dit mogelijk via IoP gaat (Internet of People). In het beging zal een implantaat nog niet goed genoeg zijn dus moet deze aangestuurd worden door een los apparaat. Naja, allemaal geweldige ontwikkelingen natuurlijk (Met risico's ).

De telefoon zal langzaam maar zeker de rol van de gemiddelde "Desktop" computer overnemen, en dan heb ik het vooral over "standaard gebruik". Eerst was er Microsoft Continuum en Nu Samsung Dex (Zelfde principe, maar Microsoft is gestopt in de mobiele markt... Wel jammer gezien het een goed besturingssysteem is). Voor mij zal een smartphone niet snel mijn PC vervangen maar mogelijk wel mijn laptop.

Dit gezien ik mijn PC voor "zwaardere" berekeningen heb, maarja - Wat verwacht je van een maatwerk systeem dat speciaal voor mij gebouwd is en door mij is samengesteld naar mijn wensen Als ik via mijn toestel de rekenkracht van mijn PC kon gebruiken en daarmee overal mijn PC zou kunnen gebruiken zou dit echt GE-WEL-DIG zijn.

Ik verwacht dat binnenkort weinig mensen meer een PC of een laptop (of een tablet...) maar een scherm dat connect aan de smartphone tot dat de holografische mogelijkheden ver genoeg ontwikkeld zijn
Apprentice
Dat moet zowat ergens tussen Galaxy S7 en S8 zijn!
Community Manager

Interessant topic @SjorsK  Persoonlijk zie ik de toevoeging van holografie graag tegemoet, al denk ik dat een nieuwe doorbraak in batterij het meest belangrijke is voor nu. We vragen steeds meer van onze trouwe smartphone en zou het daarom fantastisch zijn als deze nog sneller kan opladen, of langdurig meegaat. 

En toch... mijn eerste telefoon was een Nokia 3210 (Snake! ) en vind ik het toch indrukwekkend om te zien waar we inmiddels zijn beland met de technologie van mobiele telefoons.   

---------
Signature-Note10
Community Manager Samsung Benelux
Heb je een antwoord gevonden op je vraag? Markeer deze dan als
✓Oplossing zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden
Top Posters