Support

Open search

Scherm op "nacht stand" wat ik niet wil.

Highlighted
OPGELOST
Explorer

Ik heb sinds een paar dagen een galaxy tab a 10.5 2018 (sm-t590) 

Het is een leuke tablet, maar elke avond om 22.30 uur gaat het scherm op een soort van nachtstand. De kleur veranderd dan in gelige. En het is iets donkerder. Waar kan ik dit uitzetten  Ik heb overal gezocht maar niets gevonden. Het is niet automatische helderheid.

Ik heb er trouwens ook nova launcher op, maar hij doet het ook als ik nova launcher hebt verwijderd. Ik heb de tablet ook al helemaal leeg gehaald en ge reset naar de fabrieksinstellingen. Maar het probleem blijft. Wie kan mij helpen  

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Superuser II
Superuser II

Dat is vaag! Het lijkt alsof de instellingen voor het blauw lichtfilter niet aanwezig zijn dan. Kun je eens kijken of er updates voor je tablet zijn? Het gaat dan zowel om systeemupdates via Instellingen >> Software-updates als app updates via Galaxy Apps.

Als de instellingen niet tevoorschijn komen na alle updates, dan raad ik je het volgende aan. Via Instellingen >> Apps kun je rechtsboven met de drie puntjes kiezen voor 'Systeem-apps weergeven'. Zoek vervolgens naar de app 'Filter blauw licht'. Onder 'machtigingen' zet je 'Locatie' uit, waardoor het filter niet meer weet wanneer zonsopgang en zonsondergang is om het filter automatisch uit te zetten. Om het vervolgens uit het geheugen te halen, verwijder je onder 'Opslag' (nog steeds onder 'Filter blauw licht' de gegevens). Hopelijk ben je voor nu op die manier geholpen met het probleem dat deze vanzelf aangaat, al kan ik het niet garanderen. 22:30 is natuurlijk geen zonsondergang, maar het filter zou standaard wel hierop moeten ingesteld staan. Ik geef deze workaround dus 50/50 kans van slagen...

Ik heb het nog even getest op mijn tablets, maar het ingedrukt houden van het icoontje opent hier gewoon de instellingen, die onder Display staan. Heb je misschien met een app bepaalde systeemonderelen uitgeschakeld? Anders lijkt het om een bug te gaan op jouw model tablet, die ik hier helaas niet heb om het te testen. Als je deze bug kan melden via een foutrapport in de Samsung Members app, dan kan het probleem verder worden onderzocht en zo hopelijk snel definitief worden opgelost.

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
7 ANTWOORDEN 7
Superuser II
Superuser II

Hey @Valthermond0599,

Gefeliciteerd met je nieuwe tablet!

Dat klinkt als het blauw licht filter. Via Instellingen >> Display >> Filter Blauw Licht kun je 'Inschakelen als gepland' uitzetten.

Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.

Instellingen >> Display >> Filter Blauw Licht staat er bij mij niet bij.

Er staat bij Instellingen - display alleen maar helderheid, automatische helderheid, startscherm, pictogramkaders, statusbalk, navigatiebalk, time out scherm, screensaver en tik twee maal om te wekken. Ik heb trouwens android 8.1 er op. 

Superuser II
Superuser II

Dan staat de instelling waarschijnlijk nog ergens anders. Als je je notificatiebalk uitklapt en tussen alle icoontjes kijkt, zou hij daar in elk geval ook moeten staan. Deze kun je ingedrukt houden om dezelfde instellingen te openen.

Als ik dan op de pictogram filter blw licht klik dan word mijn scherm blauw. Normaal staat hij niet aan  Ik kan hem niet ingedrukt houden voor verdere instellingen  Dat kan wel met diverse andere, die kan ik wel ingedrukt houden voor verdere instellingen. 

Superuser II
Superuser II

Dat is vaag! Het lijkt alsof de instellingen voor het blauw lichtfilter niet aanwezig zijn dan. Kun je eens kijken of er updates voor je tablet zijn? Het gaat dan zowel om systeemupdates via Instellingen >> Software-updates als app updates via Galaxy Apps.

Als de instellingen niet tevoorschijn komen na alle updates, dan raad ik je het volgende aan. Via Instellingen >> Apps kun je rechtsboven met de drie puntjes kiezen voor 'Systeem-apps weergeven'. Zoek vervolgens naar de app 'Filter blauw licht'. Onder 'machtigingen' zet je 'Locatie' uit, waardoor het filter niet meer weet wanneer zonsopgang en zonsondergang is om het filter automatisch uit te zetten. Om het vervolgens uit het geheugen te halen, verwijder je onder 'Opslag' (nog steeds onder 'Filter blauw licht' de gegevens). Hopelijk ben je voor nu op die manier geholpen met het probleem dat deze vanzelf aangaat, al kan ik het niet garanderen. 22:30 is natuurlijk geen zonsondergang, maar het filter zou standaard wel hierop moeten ingesteld staan. Ik geef deze workaround dus 50/50 kans van slagen...

Ik heb het nog even getest op mijn tablets, maar het ingedrukt houden van het icoontje opent hier gewoon de instellingen, die onder Display staan. Heb je misschien met een app bepaalde systeemonderelen uitgeschakeld? Anders lijkt het om een bug te gaan op jouw model tablet, die ik hier helaas niet heb om het te testen. Als je deze bug kan melden via een foutrapport in de Samsung Members app, dan kan het probleem verder worden onderzocht en zo hopelijk snel definitief worden opgelost.

Ik ben er achter. Hehe, eindelijk. De Samsung Galaxy Tab A 10.5 2018 heeft niet een automatische blauw filter stand. Dit kan je dus ook niet laten ingaan op een bepaald tijd. Wel kan je hem gewoon aan of uit zetten 

BBij mij komt het waarschijnlijk door een bug in Google play books. 

Daar kan je bij de lettertypes ook instellen of het scherm op nachtstand gaat op een bepaalde tijd. Je zou denken dat dit dan alleen is voor het programma books. Maar bij de galaxy tab a 10.5 64gb 2018 blijkt dit te werken voor geheel android. Dus probleem opgelost (door mijzelf ). Ik hoop dat andere hier ook wat aan hebben. Ik heb het probleem ook al voorgelegd aan Google en ze zijn ermee aan het werk. 

New Member
Dank je wel voor de tip. Ik had hetzelfde probleem. Nu gelukkig opgelost.😀😀
Top Posters