Support

Open search

Mijn Samsung S7 Edge maakt geen verbinding meer met pc

First Poster

Hallo,

Nooit heb ik problemen gehad met het verbinden van mijn telefoon met een computer. 

Nu wilde ik mijn foto's overzetten, omdat mijn telefoon vol zit, en opeens doet hij niks.
Ik heb hem aangesloten op een windows 10 en een windows 7 pc. Hij doet helemaal niks.

Hij begint alleen de batterij op te laden.

Dit heb ik nog nooit gehad. En hoe ik de telefoon ook doorzoek, ik kan nergens een instelling

vinden die hier iets mee te maken zou kunnen hebben. Wat kan ik nu doen? Zijn er misschien

ook andere manieren om mijn gegevens veilig op te slaan, zodat ik eventueel een hersel kan

doen op mijn mobiel?

4 ANTWOORDEN 4
Superuser I
Superuser I
Een herstel lijkt mij een beetje overdreven. Via welke techniek wordt verbinding gemaakt met de PC? (Kabel, Bluetooth etc) en wordt er eventueel een bepaalde app daarvoor gebruikt?
First Poster

Oh sorry. Via een USB kabel. De originele. En ik gebruik dan nooit een app. Als ik mijn telefoon ontgrendeld en ik sluit hem aan komt er altijd een pop up op mn telefoon en als ik daarop klik sluit ie hem vanzelf aan.

First Poster

Iemand een tip? 

Highlighted
New Member

Dit heeft mij geholpen

- koppel alle usb-aparaten af

- configuratiescherm (- systeem - hardware) - apparaatbeheer

- als kruisje voor 1 usb-vermelding, dan openklikken zodat je een reeks usb-dingen ziet.

- selecteer de bovenste ervan, klik rechts en kies voor: installatie ongedaan maken (heet soms ook 'verwijderen')

- werk zo alle usbvermeldingen af

- herstart de pc, waarna alle usb-dingen opnieuw in windows worden geïnstalleerd.

- daarna zouden alle apparaten (een voor een aankoppelen!) weer herkend moeten worden.

(nb: onder sommige windows wordt meteen de poort opnieuw geinstalleerd, dus zonder herstart.

dat merk je wel aan de acties die de pc uitvoert dan. belangrijk: werk wél alle usb-vermeldingen af op die wijze.)

Bij mij deed hij het alleen met de orginele kabel. Hoop dat het ook bij jou werkt!

Top Posters